Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است تحریم‌های نظامی جمهوری اسلامی را تبدیل به یک قدرت نظامی و دفاعی در منطقه و سطح بین‌الملل کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، عباس مقتدایی با اشاره به رزمایش موشک های بالستیک سپاه در کویر مرکزی ایران، گفت: یکی از سیاست های جمهوری اسلامی ایران، تقویت قدرت دفاعی و بازدارندگی بوده که همواره در دستور کار قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیشرفت های حوزه نظامی، دفاعی و امنیتی کشورمان عنوان کرد: در اثر فشارهایی که نظام سلطه در دوران دفاع مقدس به کشورمان وارد کرد به خوبی متوجه شده ایم که این نظام فقط زبان زور و بهره مندی از جنگ افزارهای نظامی را متوجه می شود.

وی افزود: ما نمی توانیم با نظام سلطه بر اساس منطق، اخلاق و استدلال صحبت کنیم بلکه باید به آنها تفهیم کنیم که در حوزه نظامی آنقدر توانمند هستیم که هیچ کس جرأت دست درازی به تمامیت ارضی کشورمان را ندارد البته آنها می دانند قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی از اساس بر مبنای دفاع بوده و هیچگاه به دنبال کشورگشایی و تهاجم نبوده ایم.

مقتدایی ادامه داد: در طول سالیان گذشته به جهت دستیابی ایران به مرزهای دانش و پیشرفت های شگرفی که در عرصه های مختلف هوافضا و ابعاد مختلف علم و فناوری داشته، موفق شده ایم نه تنها ابتکارات قابل توجه و موثری در زمینه ساخت ملزومات مورد نیاز در عرصه دفاع داشته باشیم بلکه توانسته ایم پا به پای فناوری های روز دنیا پیش رفته و نیاز دفاعی کشور را برطرف کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به اینکه تا چند سال گذشته دشمنان ما حتی حاضر نبودند بخشی از تکنولوژی ساخت پهپاد را در اختیار ایران قرار دهند، اظهار داشت: در نتیجه این اقدامات خصمانه، توانستیم به تکنولوژی لازم دست پیدا کرده و از هوش مصنوعی در کنار هوش نیروهای خبره و متخصص استفاده و به یک کشور توانمند، قدرتمند و اثرگذار در منطقه تبدیل شویم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه توانمندی های ما نه قرضی و نه عاریه ای است بلکه مبتنی بر توان بومی نیروی انسانی و کارگاه های مجهزی است که در نتیجه تلاش دانشمندان جوان و باتجربه کشور به آن دست یافته ایم، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری می توانیم دست دشمن متجاوز را قطع کرده و پای آنها را از منطقه ببریم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز همه کسانی که در زمینه های سیاسی و نظامی خبرگی دارند، می دانند جمهوری اسلامی ایران، کشوری مستقل، مقتدر و توانمند در حوزه نظامی و دفاعی است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۰۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس دوشنبه شب در بیانیه‌ای که در تارنمای دولت این کشور قرار گرفت، نوشت: پرتاب موشک بالستیک توسط کره شمالی در ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) نقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت است.

در این بیانیه امده است:پرتاب‌های غیرقانونی موشک‌های بالستیک همچنان صلح و ثبات شبه‌جزیره کره ر به خطر می اندازد.

این بیانیه افزود: انگلیس قویا از کره شمالی می‌خواهد که چنین اقدامات تحریک‌آمیزی را متوقف کرده و به مذاکرات بازگشته و گام‌های معتبری در راستای عاری‌سازی هسته‌ای (شبه‌جزیره کره) بردارد.

کره شمالی دوشنبه موشک بالستیک به سمت دریای شرقی شلیک کرد. این کشور اعلام کرد که روز جمعه نیز یک کلاهک موشک کروز «فوق العاده بزرگ» و یک موشک ضدهوایی جدید را در یک منطقه ساحلی غربی آزمایش کرده است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به تازگی در اظهاراتی تاکید کرد که وضعیت بی‌ثبات ژئوپولیتیک ایجاب می‌کند که اکنون بیش از هر زمانی برای جنگ آماده باشد.

کیم چهارشنبه (۲۲ فروردین) در بازدید از «دانشگاه نظامی کیم جونگ ایل» گفت: اگر دشمن به تقابل نظامی با پیونگ یانگ روی بیاورد، کره شمالی با استفاده از همه ابزارها و بدون تعلل ضربه‌ای مرگبار به دشمن وارد خواهد کرد.

وی در این بازدید اوضاع پیچیده بین‌المللی و وضعیت مبهم و بی‌ثابت نظامی و سیاسی در اطراف کره شمالی را تشریح کرد و گفت که اکنون باید بیش از هر زمان دیگری برای جنگ آماده بود.

دیگر خبرها

  • قمار جنگ اسرائیل و ایران
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • استقبال از غرفه ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد
  • ببینید | موشک‌های بالستیک ایران توانستند با عبور از سپر دفاعی اسرائیل را هدف قرار دهند!
  • موشک‌های بالستیک ایران توانستند با عبور از سپر دفاعی اسرائیل را هدف قرار دهند! + فیلم
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • بی‌بی‌سی: حمله بی‌سابقه ایران از نظر نظامی- اطلاعاتی پُر اهمیت است