Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-23@09:21:57 GMT

تاثیر مخرّب سیاست های دولت بر اقتصاد کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۰۸۷۲

تاثیر مخرّب سیاست های دولت بر اقتصاد کشور

 به گزارش اتاق خبر، به نقل از بازار، حسین راغفر، اقتصاددان کشورمان، درباره اظهارات اخیر رئیس حمهور مبنی بر کاهش قیمت دلار به ۱۵ هزار تومان و عدم بهره مندی وی از مشاوره های کارشناسان اظهار داشت: رئیس جمهور مسئول اجرایی کشور است و انتظار می رود مسائل از طریق کارشناسان به ایشان منتقل شود اما به نظر می رسد مواضع شخصی رئیس جمهور هم بی تاثیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلایه های کارشناسان و مشاوران اقتصادی ایشان طی این دو دوره نشان از رای خاص و شخصی ایشان و بی توجهی به نظرات کارشناسان دارد.

وی افزود: از دیماه ۹۶ تا کنون افزایش قیمت ارز بر اساس تمامی تصمیمات اتخاذشده دولت اتفاق افتاده است و هدف آن هم تامین کسری بودجه دولت بوده است که هزینه های هنگفتی را بر اقتصاد و معیشت مردم تحمیل کرده است. ناهنجاری های سیاست های دولت در افزایش قیمت ارز، دهه ها با اقتصاد کشور همراه خواهد بود حتی با این فرض که قیمت ارز به سرعت کاهش پیدا کند.

اقتصاددان کشورمان درباره دلایل اظهارات اخیر رئیس جمهور گفت: مجلس یازدهم به دنبال کاهش قیمت ارز است و اینکه چگونه می تواند قسمتی از منابع بودجه را با کاهش فروش نفت از ۲ میلیون و ۳۰۰هزار بشکه به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه تامین کند. نمایندگان می خواهند نرخ ارز را در حدی تامین کنند که بسیار کمتر از نرخ کنونی باشد و اینکه بتواند کسری بودجه را هم تامین کند.

راغفر با اشاره به اینکه دولت احساس می کند در حال واگذاری زمین بازی به مجلس است گفت: به همین دلیل است که رئیس جمهور پیش دستی کرده و اعلام کرده دلار را به ۱۵ هزار تومان خواهد رساند.

وی درباره درز اطلاعات درون سیستمی و سوء استفاده های اقتصادی گفت: استفاده از اطلاعات درون سیستم سوء استفاده های بزرگ و مکرری طی سه دهه گذشته صورت گرفته است. گروه هایی با توجه به بازی دولت با قیمت ارز در راستای تامین کسری بودجه با خرید ارز و سکه توانستند سود زیادی را از جیب مردم کسب کنند که آثار سوء آن هم قابل مشاهده است.

اقتصاددان کشورمان در ادامه گفت: به عنوان مثال در صنعت فولاد مبالغ زیادی به جیب واسطه ها و دلالان رفته است. مادامی که با این افراد توسط سیسیتم قضایی برخورد نشود، افشای اطلاعات هیچ کمکی به اقتصاد کشور نمی کند در عین اینکه علائم اقدامات مشابهی را هم به افراد خاطی می دهد و هزینه این مبالغ از جیب مردم پرداخت می شود.

   

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: اقتصاد کشور سیاست های دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۰۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید

یک نماینده مجلس با اشاره به خام فروشی مواد اولیه در سایر بخش‌های اقتصادی، کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد را به عنوان زمینه‌ای مهم برای افزایش مشارکت مردم در امر تولید بیان کرد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «غلامرضا منتظری» نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون ویژگی‌های لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم و ضرورت بررسی این موضوع اظهار کرد: مشارکت مردم در جهش تولید مستلزم رفع برخی موانع و یا تحقق برخی مشوق‌ها است. اگر اخذ مالیات از تولیدکننده به صورت درست و در عین حال واقع بینانه‌ای صورت بگیرد، قطعا این امر می‌تواند شوق حرکت مردم برای مشارکت در تولید را تقویت کند، در غیر این صورت چنین موضوعی می‌تواند به یک مانع بزرگ تبدیل شود.


این نماینده مجلس با اشاره به ضرورت حمایت از مشارکت مردم در تولید گفت: دولت با جدی گرفتن نقش حمایتی و نظارتی خود و همچنین دوری از تصدی‌گری بنگاه‌های اقتصادی می‌تواند این هدف را محقق کند.


وی با اشاره به تمرکز لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم به منظور جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش تولید، عنوان کرد: خام فروشی مواد اولیه صرفا به نفت خلاصه نمی‌شود و متاسفانه این پدیده در سایر بخش‌های صنعتی کشور هم وجود دارد.


منتظری خاطرنشان کرد: در لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم دو رویکرد مهم کاهش مالیات تولید و همچنین اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولیدکنندگان درج شده که بر اساس آن‌ها می‌توان حجم خام فروشی مواد اولیه در سایر حوزه‌های اقتصادی کشور را متوقف کرد.


این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: در صورت تصویب این لایحه و متوقف شدن خام فروشی مواد اولیه و حمایت از تولیدکنندگان، ما شاهد افزایش مشارکت مردم در امر تولید و در نتیجه تحقق شعار سال خواهیم بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: مشارکت مردم ، تولید ، مالیات مستقیم ، خام فروشی ، مشوق مالیاتی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9L

دیگر خبرها

  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • کاهش تصدی‌ دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید
  • کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار
  • فروپاشی اقتصادی با ارز ۹۰ هزار تومانی
  • تاثیر منفی سیاست های ارزی بر بازار سرمایه
  • قیمت دلار؛ محور جلسه امروز دولت و مجلس /قالیباف: از دو قوه باید یک حرف شنیده شود
  • اصلاح سیاست‌های ارزی باعث کاهش التهابات بازار می‌شود
  • دلار تلگرامی بر قیمت کالاهای وارداتی تاثیر ندارد
  • تاثیر مستقیم سیاست‌گذاری دولت بر کاهش فقر مطلق در کشور