Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یاسر فیضی اظهار کرد: طی هفته های اخیر جلسه ای میان اتاق تعاون ایران و وزارت صنعت، معدن وتجارت برگزار و در این جلسه پیشنهاد شد تا کارت‌های الکترونیک مرزنشینان به دلیل عدم استفاده در سال های گذشته به مدت دو سال تمدید شود که این پیشنهاد در دست بررسی است و در صورت تایید کارتهای الکترونیک اعضای مرزنشینان بدون مراجعه و به طور خودکار دو سال تمدید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش ظرفیت تعاونی های مرزنشین در سالهای گذشته

وی با اشاره به کاهش خدمات ارائه شده به مرزنشینان از سال ۱۳۹۶، گفت: متاسفانه کاهش معافیتهای گمرکی و تغییر اقلام مرزنشینان باعث شد تا ظرفیت تعاونی های مرزنشین هم کاهش یابد. حذف امتیاز ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی و ارز نیمایی نیز مشکلاتی را برای مرزنشینان ایجاد کرد، در نتیجه وقتی مرزنشینان خدماتی دریافت نکردند رغبتی هم به دریافت کارت الکترونیک نشان ندادند.

رییس کمیسیون مرزنشینان اتاق تعاون گفت: اگر چه توانستیم معافیتهایی که از سال ۱۳۹۵ برای مرزنشیان حذف شده بود مجدد پس بگیریم ولی در مقایسه با ارز ترجیحی و نیمایی که به کالاهای اساسی تخصیص داده می شد، قابل توجه نیست.

ثبت نام بیش از ۶ میلیون مرزنشین در سامانه مدیریت مرزنشینان

فیضی با بیان اینکه کارتهای الکترونیک مرزنشینان هر سه سال باید تمدید شود، گفت:در سه سال گذشته تعاونی های مرزنشینان، خدمات قابل توجهی دریافت نکردند و بر همین اساس انگیزه ای برای تمدید کارتهایشان نداشتند ولی اکنون که بحث تمدید دو ساله کارتهای الکترونیک مطرح می شود باید مجدد احراز هویت شوند، در حالی که بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مرزنشیان در سامانه یکپارچه مدیریت مرزنشینان ثبت نام کرده و دارای کارتهای الکترونیک مرزنشینی هستند.

وی تصریح کرد: برای تمدید هر دوره کارت‌های الکترونیک مرزنشینان باید مبلغی به حساب یک شرکت خصوصی طرف قرارداد با وزارت صمت واریز می شد و برای صدور کارتهای الکترونیک، احراز هویت مرزنشینان و سکونت آنها در مناطق مرزی کافی بود.

به گفته رییس کمیسیون مرزنشینان اتاق تعاون، در حال حاضر افراد در مناطق روستایی و مرزی برای احراز هویت و محل سکونت خود باید خانه و زندگی را رها کرده و به شهرها و دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند که این مساله باعث تحمیل هزینه می شود در صورتی که همان احراز هویت سالهای قبل مرزنشینان معتبر است.

پربیننده ترین چه کالاهایی با افزایش نرخ ارز حقوق گمرکی به ۱۷۵۰۰ تومان گران خواهند شد؟ سهم مردم از پایین نگه‌داشتن حقوق گمرکی تامین روغن مصرفی ماه‌های آخر سال جهش صادراتی ایران به اتحادیه اوراسیا مقدار ضرر مرغداران در کیلو مرغ ۵هزار تومان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کارت الکترونیک مرزنشینان کارتهای الکترونیک احراز هویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۰۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هسته های هنری در استان بوشهر ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله شاهینی صبح پنج شنبه در آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب به مأموریت‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رشد و پرورش هنرمند انقلابی و نمونه آفرینی هنری در سپهر انقلاب از وظایف حوزه هنری انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به روش‌های معمول در سازمان‌های فرهنگی تصریح کرد: این مأموریت‌ها را با دو روش می‌توان پیگیری کرد، روش اول این است که برای رشد و پرورش واحد آموزش تشکیل داده شود و شروع کنیم به استعداد یابی و برگزاری کارگاه و کلاس‌های آموزشی، همچنین در خصوص تولید هم می‌توان بر اساس روش‌های مرسوم در سازمان‌های فرهنگی به سفارش اثر پرداخت.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر با طرح سوالی مبنی بر اینکه اگر چنین شیوه‌ای تحول را رقم می‌زند چرا هم اکنون وضعیت اینگونه است افزود: بواسطه ایرادهای موجود در ساختارهای فعلی این روش‌ها کارآمد نیستند و باید با روشی ساز و کارهای موجود و ساختارهای موجود را تغییر دهیم در غیر این صورت تحولی اتفاق نمی‌افتد.

دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در این شیوه ما به دنبال فراهم کردن زمینه شکل گیری هویت‌های جمعیِ دارای استقلال هویتی و نه الزاماً اداری از ساختار رسمی حوزه هستیم.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است تا زمانی که این ساختار اداری را شکست ندهیم حوزه متحول نمی‌شود. حوزه هنری باید بستری برای رشد هسته‌های هنری باشد.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه ویژگی هویت‌های جمعی یا به تعبیر دقیق‌تر هسته‌های هنری چیست؟ در یک هسته هنری هویت جمعی شکل می‌گیرد، هنگامی که یک استعداد هنری نوپا و جوان‌تر وارد این جمع هنری مومنانه می‌شود در این فضا رشد و سلوک می‌کند و بدون برنامه‌ریزی ما برای داشتِ آن هنرمند او حفظ می‌شود و پرورش می‌یابد.

وی افزود: این فضای جمعی و هویت جمعی است که در مقابل چالش‌های بیرونی امید آفرینی و مانع شکنی می‌کند و رشد و حرکت افراد را تضمین می‌کند.

شاهینی خاطرنشان کرد: دومین ویژگی هسته‌های هنری این است که معمولاً حول یک فرد محوری شکل می‌گیرد انسانی که به لحاظ هنری یا فکری یا توان سازماندهی برتری نسبی دارد و می‌تواند این جمع را پیش ببرد، همچنین در یک هسته هنری اتفاقاتی که رقم می‌خورد معمولاً حول مسئله و مسائل مشترک ملازم آن جمع است.

وی افزود: این مسائل مشترک در هسته‌های هنری انقلابی قاعدتاً باید از بین مهم‌ترین مسائل فرهنگی هنری روزِ انقلاب باشد، اینجاست که عنصر اندیشه معنای جدی پیدا می‌کند. هویت‌های جمعی هنری در انقلاب اسلامی می‌بایست سرشار از تعاملات و مباحث اندیشه‌ای در لبه مسائل روز انقلاب اسلامی باشند تا رشد اتفاق بیفتد و آثار عمیق هنری خلق شوند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: این هویت‌های جمعی هم مستمراً چشمه جوشان تربیت نیرو هستند و هم آدم‌ها را حفظ می‌کنند و رشد و ارتقا می‌دهند.

عبدالله شاهینی یادآور شد: منظور ما از تغییر در شیوه سازماندهی رفتن به سمت چنین سازماندهی با محوریت هسته‌های هنری با این چنین ویژگی‌هایی است.

شاهینی یک از مأموریت‌های کلان حوزه هنری را حمایت و تقویت هسته‌های هنری با مأموریت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شکل گیری خانه طراحان گرافیک انقلاب اسلامی در سال گذشته تلاشی برای محقق شدن این ایده بوده است و حضور مؤثر این تشکل در موضوع فلسطین، انتخابات، روز قدس و مواردی از این دست گویای چنین تأثیر و تحولی است

دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در سال پیش رو نیز حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در رشته‌های ادبیات پایداری، هنرهای نمایشی آفرینش‌های ادبی و سایر رشته‌ها بر اساس توان و ظرفیت موجود، به دنبال تحقق همین معنا خواهد بود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به تغییر در آرایش سازمانی اعم از تقویت منابع انسانی و مالی و … یادآور شد: تلاش برای تدوین سند زیست بوم استان و همچنین طراحی نقشه تحول حوزه هنری از مقدمات این تحول بوده است که در سال گذشته به جد مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی افزود: تمرکز زدایی و توجه به فرا بوشهر به معنای شناسایی و توانمندسازی ظرفیت‌های شهرستانی استان از نقاط کلیدی دیگریی است که از الزامات این ایده است که از این رو دست تمامی صاحب نظران، اندیشمندان، هنرمندان و علاقه مندان به رشد و تعالی هنر انقلاب اسلامی را به گرمی می‌فشاریم و خود را نیازمند یاری آنها می‌دانیم.

کد خبر 6081752

دیگر خبرها

  • مرزنشینان آستارایی در حمایت از مردم غزه راهپیمایی کردند
  • رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان کردستان انتخاب شد
  • رئیس هئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان کردستان انتخاب شد
  • هسته های هنری در استان بوشهر ایجاد می شود
  • مقایسه ارتش پهلوی با ارتش جمهوری اسلامی، هویت انقلاب ما است + فیلم
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیک تا پایان اردیبهشت‌ماه
  • تعاونی‌ها در خوزستان توسعه یابند
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • طرح ۱۵ روزه شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی