Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@09:09:40 GMT

زهرا (س) صدای بلند تاریخ در حمایت از حریم امامت

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۰۹۰۵

زهرا (س) صدای بلند تاریخ در حمایت از حریم امامت

اولین بانوی شهیده خاندان رسالت و امامت که در شامگاه چنین روزی به دست شقی ترین سفاکان سیه دل و سیه روی تاریخ ناباورانه و در عنفوان جوانی رخ در نقاب خاک کشید.

در همه ابعاد اولین بود، اولین مادر پدر، اولین دختری که با به دنیا آمدنش دختران عرب ارج و قرب گرفتند و از اماج زنده به گوری و حقارت جنسیتی رهایی یافتند، اولین شهیده بیت الله، اولین شهید گمنام و اولین شهید مدافع حرم ولایت و امامت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفاکان تاریخ آمده بودند قصب کنند حق امام و مولا و مقتدایش را، اما یک تنه و بی یاور با جان دل از حریم امامت دفاع کرد در زمانی که مردان دلاور و جنگجوی عرب به کنج پستوی خانه هاشان از ترس فتنه شعله ور شده، نهان شده بودند.

وفادارانه در اوج جوانی، کمال و جمال جان شیرین را فدای امامت کرد، خود ناجوانمردانه کشته و فدایی شد تا نهال نورس امامت ریشه بدواند و قد بکشد و به درختی بزرگ و تناور تبدیل شود.

یکه یاور امامش شد در جایی که مولایش را تنها و بی یاور دید، شجاعانه در برابر ظلم و زیاده خواهی ها ایستاد هرچند تن نحیف و جوانش حریف نامردمان نشد اما رسالتش را به نیکی به سرانجام رساند و صدای مظلومیت امام و مقتدایش را در دل تاریخ پیچاند و مردمان همه اعصار منادی را این صدا ساخت.

مبارزه نابرابرش، شهادت غریبانه اش، دردهای جانکاه جسم و روانش و از همه مهمتر و تلخ تر دفن شبانه و مزار تا ابد گمنامش همه و همه نشان از مطلومیت و در عین حال جسارت و پیام اعتراضی او دارند که ای مردمان پس از من مبادا حریم امامت را رها و بی دفاع بگذارید.

اما سال های سال است که جوانانی از سرزمین پارس صدای این مادر دردکشیده و قدخمیده را زیبا پاسخ دادند و او را در دل تاریخ تنها نگذاشتند.

در جایی که تجملات و زیبایی های اغواگرانه دنیا بسیاری از جوانان و نوجوانان بلاد مختلف گیتی را به دام خود گرفتار ساخته اما جوانان سرزمین پارس ندای مادر جوان تاریخ را لبیک گفتند و یاری گر مولایشان شدند.

در جایی که زیر شکنجه های ظالمانه ساواک یا جان می دادند و به شهادت می رسیدند یا صبورانه شکنجه ها را سال های سال تحمل کردند تا انقلاب شان به پیروزی برسد و رسید.

یا زمانی که صدامیان یزید کیش به سرزمین ابا و اجدادیشان یورش بردند تا نگذارند اسلام تازه پا گرفته از برکت انقلاب اسلامی ایران عالمگیر شود باز هم جوانان و نوجوانان جنگ ندیده رهسپار میادین جنگ شدند و سربند یا زهرا و یا فاطمه به سر و بازو بستند و به مصاف دشمن رفتند.

در این جنگ نابرابر و طولانی رزمندگان زیادی همچون حضرت مادر گمنام و غریب شهید شدند و بی مزار، تعداد زیادی در زندان های رژیم بعث شکنجه و قد خمیده شدند و در اوج مظلومیت و غربت به شهادت رسیدند.

جنگ بعد از هشت سال تمام شد و سال ها و روزها گذشت و گذشت تا باز هم درهای شهادت این بار از سمتی و افقی دیگر گشوده شد، از سمت عراق و شام، همان مکان هایی که عزیزان دل زهرای بی نشان مدفون گشته اند.

گروهک هایی که در رگ هاشان خون همان پلیدان تاریخ جریان داشت، با حمایت امپریالیسم غرب و عرب به جنگ حرمین شریفین عراق و سوریه رفتند تا نامی و نشانی از اولاد زهرای اطهر باقی نگذارند غافل از اینکه با خدواند به جنگ و محاربه پرداخته اند و کسی به جنگ پروردگار برخیزد مغلوبه و ملعونه و از قبل جنگ را باخته است.

این بار نیز رگ غیرت جوانان و نوجوانان سرزمین پارس به جوش آمد و اولین مدافعان حرم شدند و به نبرد با دشمنان آل الله رفتند، این سربازان رشید و بی باک همچون مادر به خون خفته و مظلوم خویش از جوانی، زیبایی، لذت های دنیوی و عزیزانشان گذشتند و به یاری احرام شریف عراق و شام شتافتند تا از گزند دشمنان نادان در امان بمانند و خود را سپر حفظ حرمین شریفین کردند.

جانبازی ها و عشقبازی ها کردند در این مبادین نبرد، لب تشنه سربریده شدند، گمنام و غریب شهید شدند، جسم جوان و رعنایشان چاک چاک و سوخته شد، پیکرهای که همچنان برنگشته اند و یا اگر برگشتند از جوانی رعنا فقط چند پاره استخوان های سوخته که تحویل خانواده ها داده شد.

آری مادر عزیز تاریخ، ای دردانه هستی، ای مظلومه سربلند و جسور بدان و آگاه باش هیچگاه فریاد مظلومیت و دادخواهیت بی پاسخ نخواهد ماند و هستند کسانی که با گذشتن از خود و علایق دنیای فریبنده مادی به یاریت بپاخیزند ای مادر دردکشیده جانباز راه ولایت.

برچسب‌ها ایلام شهدای مدافع حرم شهادت حضرت فاطمه زهرا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام شهدای مدافع حرم شهادت حضرت فاطمه زهرا ایلام شهدای مدافع حرم شهادت حضرت فاطمه زهرا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام و المسلمین میردامادی

بنا بر اعلام ستاد برگزاری نماز جمعه قبل از خطبه‌ها حجت الاسلام علیرضا ناجی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با موضوع  ۱۲ فروردین روز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و برنامه‌های ستاد گرامیداشت روز جهانی قدس استان اصفهان سخنرانی می‌کند.


در این مراسم میز‌های خدمت دادگستری، سازمان بازرسی، ثبت اسناد و املاک، آموزش و پرورش، ثبت احوال، مرکز وکلای قوه قضائیه، بیمه سلامت، فرماندهی انتظامی برپا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی
  • شرط‌بندی ساندرو تونالی در نتایج نیوکاسل؛ حمایت کامل باشگاه انگلیسی
  • زیبایی و طنین صدای تاریخ در پشت قلعه آبدانان
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام و المسلمین میردامادی
  • اولین حیوان تاریخ؛ قدیمی‌ترین جانور روی زمین را ببینید!
  • تصاویری از شهید بهروز واحدی، اولین شهید مدافع حرم سال ۱۴۰۳
  • زهرا شجاعی که بود و علت درگذشت او چه بود؟
  • صدای یک استقلالی هم بلند شد؛ این مدل بازی در شان تیم پرافتخار ما نیست
  • غم‌نامه‌ای برای قربانیان غزه/ داغ کرمان با درد مسکو تازه شد!
  • فرودگر قمری «اودیسیوس» برای همیشه از کار افتاد