Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه در حساب توییتری خود با بیان اینکه رهبران سه کشور اروپایی هیچ کاری برای حفظ برجام انجام نداده‌اند، تصریح کرد: این به خاطر ایران است که برجام زنده است، نه سه کشور اروپایی. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمد جواد ظریف» بعدازظهر امروز (یکشنبه) در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: رهبران سه کشور اروپایی– که برای اجرای تعهدات خود ذیل برجام بر امضاء و اجازه کارگزاران اوفک (دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا) متکی هستند – هیچ کاری برای حفظ برجام انجام نداده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا ابتکار مرده زاده‌شده امانوئل ماکرون یا خودداری انگلستان از پرداخت بدهی مقرر در حکم دادگاه را به یاد دارید؟ این به خاطر ایران است که برجام زنده است، نه سه کشور اروپایی.

سه کشور اروپایی عضو برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) روز شنبه با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد در واکنش به آغاز فرآیند تولید اورانیوم فلزی توسط ایران اعلام کردند که توجیه معتبری برای استفاده از اورانیوم فلزی توسط ایران وجود ندارد. این بیانیه با طرح این ادعا که تولید اورانیوم فلزی به طور بالقوه می‌تواند پیامد‌های نظامی داشته باشد، بدون اشاره به بی‌عمل اروپایی‌های نسبت به تعهدات برجامی خود افزود: ایران وفق برنامه جامع اقدام مشترک متعهد است که به مدت ۱۵ سال درگیر تولید اورانیوم فلزی و فعالیت‌های تحقیق و توسعه در این زمینه نشود.

تروییکا از ایران خواسته‌اند که «اگر نسبت به حفظ برجام جدی است، این فعالیت‌ها را متوقف کند و بدون فوت وقت به تعهداتش ذیل برجام بازگردد.»

وزیر امورخارجه همچنین در توییت دیگری خطاب به وزیر خارجه فرانسه نوشت: همکار محترم: شما دوران کاری‌ات در کابینه را با فروش جنگ‌افزار به جنایتکاران جنگی سعودی آغاز کردی. از بیان حرف‌های پوچ و مهمل در مورد ایران دست بردار. ظریف با یادآوری این واقعیت که این «شما» هستید که منطقه ما را بی‌ثبات می‌کنید؛ افزود: از حفاظت جنایتکارانی که منتقدان خود را با اره تکه تکه می‌کنند و از جنگ‌افزار‌های ساخت «شما» برای سلاخی کودکان در یمن استفاده می‌کنند، دست بردارید.

ژان ایو لودریان وزیر امورخارجه فرانسه شامگاه روز شنبه در گفتگو با یک روزنامه فرانسوی مدعی شد: احیای توافق هسته‌ای کافی نیست. لازم است گفتگو‌های سختی درباره فعالیت‌های منطقه‌ای و موشکی بالستیک ایران داشته باشیم. وی افزود: مهم است که ترتیباتی برای بازگشت ایران و آمریکا به توافق هسته‌ای انجام شود. وزیر خارجه فرانسه در ادامه گفت: ایران در حال کار برای تقویت توانمندی‌های هسته‌ای خود است. برچسب ها: برجام ، ظریف ، وزیر امور خارجه ، سه کشور اروپایی ، انگلیس ، فرانسه

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: برجام ظریف وزیر امور خارجه سه کشور اروپایی انگلیس فرانسه سه کشور اروپایی اورانیوم فلزی امور خارجه وزیر امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی به ایران می آید!

به گزارش همشهری آنلاین،محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت، اظهار داشت: تعاملات و نظارت ها با آژانس برقرار است و در آینده گروسی به ایران سفر خواهد کرد.

وی افزود: گزارشاتی که گروسی یا مدیر کل آژانس شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل اعلام می کند دو بخش دارد یک بخش برجام است و یک بخش پادمان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در بخش پادمان روابط برقرار است و دوربین های آژانس نصب است و آنها نظارت دائمی دارند و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

اسلامی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۲۰ بازرس تائید شده وجود دارد که یا در ایران مستقر هستند یا در حال رفت و آمد به ایران هستند، تاکید کرد: ایران هر گونه فعالیت هسته ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی پذیرد.، ایران در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی هستیم.

وی تاکید کرد: گزارشی که آژانس به شورای حکام می دهد سه ماه یک بار است و شش ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می کند در آن انطباق یا عدم انطباق با برجام را گزارش می دهد. اگرآنها به تعهدات خودشان عمل کنند ماهم به تعهدات برجامی خود عمل می کنیم.

کد خبر 845172 منبع: تسنیم برچسب‌ها رافائل گروسی هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محمد اسلامی - رئیس سازمان انرژی اتمی خبر ویژه هسته‌ای - سازمان انرژی اتمی

دیگر خبرها

  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • گروسی به ایران می آید!
  • مشاور وزیر کشور: معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!
  • کیهان: عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، پدرخوانده‌ های حامی برجام هستند!
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران