Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک، مرکز کارنگی در گزارشی نوشت: درحالیکه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان اقدامات خصمانه‌ای را علیه اپوزیسیون در داخل و خارج این کشور انجام می‌دهد، مخالفان برون مرزی حضورشان را در سازمان‌ها و نهادهای بین المللی افزایش می‌دهند. این اپوزیسیون با وجود اختلافاتی که دارند اما در یک مورد، مشترک هستند و آن وحدت در مقابل استبداد و خودکامگی ولیعهد عربستان است و این حرکت رو به رشد آنها در خارج از کشور بیانگر چالشی دیگر برای ولیعهد عربستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا پیش از ۲۰۱۵، فعالان داخلی عربستانی با وجود فضای محدود آزادی بیان باز هم اجازه داشتند تا انتقادهایشان را در روزنامه‌های محلی منتشر کنند اما با روی کار آمدن محمد بن سلمان این فضا نیز از آنها گرفته شد و تمامی راه‌های باقی مانده برای مخالفان بسته شد.

رویکرد به شدت خصمانه محمد بن سلمان به افزایش مخالفان در خارج از عربستان منجر شده است. بر اساس گزارش کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل، پناهجویان سعودی در سال ۲۰۱۷ نسبت به ۲۰۱۲ سه برابر شده‌اند و علت اصلی آن، افزایش ساکت کردن مخالفان در داخل عربستان است.

حتی با وجود آنکه فرار اپوزیسیون سعودی از کشور رکود زده، باز هم دولت ریاض تلاش کرده تا آنها را در آنسوی مرزها رهگیری کند. یکی از آنها جمال خاشقچی، منتقد دولت ریاض و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست بود که در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد.

سایر اپوزیسیون نیز با تهدید، ارعاب و تلاش‌هایی برای ساکت شدن روبرو هستند. اما با وجود تمامی این تلاش‌ها برای ساکت کردن منتقدان و اپوزیسیون، چهره‌های مخالف دولت ریاض در خارج از عربستان بسیار فعال شده و صدایشان را بلندتر از همیشه به گوش جهانیان می‌رسانند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ حراج تهران تروئیکای اروپایی محمد بن سلمان اپوزیسیون عربستان آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ حراج تهران تروئیکای اروپایی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساکت نساجی را با پیراهن شماره هفت تمرین داد!

به گزارش "ورزش سه"، تمرین نساجی ساعتی پیش در زمین کارگران تهران برگزار شد و ساکت الهامی به منظور گرامیداشت نادر دست‌نشان، پیشکسوت باشگاه نساجی مازندران، با پیراهن شماره هفتی که پشت آن نام نادر درج شده بود، تیمش را تمرین داد.

نادر دست‌نشان سراسر طول زندگی خود را با فوتبال گذراند و سال‌های زیادی را به بازی و مربیگری در فوتبال ایران مشغول بود و سرانجام در ۶۱ سالگی چشم از جهان فرو بست. او بیشتر دوران بازیگری خود را در تیم نساجی گذراند و سال‌ها در این تیم مربی بود.

دست‌نشان در ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ به علت بیماری کرونا در بیمارستان رازی قائم‌شهر درگذشت و در آرامگاه سید ملال قائم‌شهر به خاک سپرده شد.

ساکت الهامی، سرمربی فعلی نساجی، کلاس A مربیگری خود را همراه با نادر دست‌نشان سپری کرد و خاطرات زیادی با اسطوره درگذشته نساجی دارد‌.

تمرین امروز نساجی به مناسبت سومین سالگرد درگذشت نادر دست‌نشان با یاد و خاطره این چهره فقید برگزار شد.

دیگر خبرها

  • مخالفان جنگ غزه پل گلدن گیت سانفرانسیسکو را بستند
  • مخالفان جنگ غزه پل گلدن گیت سانفرانسیکو را بستند
  • فروچاله‌ها خطری جدی برای مناطق مسکونی
  • ساکت نساجی را با پیراهن شماره هفت تمرین داد!
  • صهیونیست‌ها به جان هم افتاده‌اند
  • رهبر مخالفان اسرائیل خواستار سرنگونی نتانیاهو شد
  • حمله شدیداللحن لاپید به نتانیاهو
  • تاکید السودانی و بن سلمان بر لزوم توقف تجاوزات به غزه
  • بازگشت کاروان «سلمان فارسی» به شهرک سینمایی غزالی +عکس
  • انتظار رژیم اسرائیل برای حمله ایران به روایت اپوزیسیون + فیلم