Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@07:26:51 GMT

پایان هفته‌ای سرد و زمستانی در انتظار مازندران

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۱۱۳۲

پایان هفته‌ای سرد و زمستانی در انتظار مازندران

احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: فردا با شکل‌گیری جریانات جنوبی شاهد افزایش نسبی دما هستیم که در دامنه‌ها و ارتفاعات همراه با وزش باد گرم خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: از روز سه‌شنبه آخرین روز دی ماه با شکل‌گیری جریانات شمالی شاهد افزایش ابر و بارش‌های پراکنده و کاهش نسبی دما در اسمان استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسدی تصریح کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، روزهای نخست بهمن ماه ۹۹ با تقویت و نفوذ سامانه سرد بارشی انتظار داریم بارش‌ها در آسمان مازندران تشدید شود و همچنین دمای هوا نیز به‌صورت محسوس کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بارش در ارتفاعات و دامنه‌های استان به‌صورت برف خواهد بود، اضافه کرد: بارش در مناطق جلگه‌ای به‌صورت مخلوط برف و باران خواهد بود.

معاون هواشناسی مازندران با اعلام اینکه روز جمعه این سامانه از آسمان استان خارج می‌شود، تصریح کرد: باتوجه به تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا اوایل هفته آینده با توجه به آسمانی صاف شاهد شب‌هایی سرد و یخبندان در استان خواهیم بود.

اسدی یادآور شد: باتوجه به شرایط جوی توصیه ما به باغداران، کشاورزان و گلخانه‌داران این است تمهیدات لازم را در این زمینه بیندیشند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: احمد اسدی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران وضعیت هوای مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۱۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های فراوان در اردیبهشت؛ احتمال سیلاب در این مناطق

بررسی الگو‌های هواشناسی از سوی کارشناسان از اردیبهشت ماه پربارش در سراسر کشور حکایت دارد. طبق پیش‌بینی کارشناسان، بارش‌های بهاری در اردیبهشت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش همراه است. به این ترتیب و با تحقق پیش بینی‌ها انتظار می‌رود سد‌های کشور تا حد مطلوبی آبگیری شوند که در نتیجه، تابستان امسال، تنش آبی کمتری در انتطار شهر‌ها خواهد بود.

به گزارش همشهری‌آنلاین، کارشناس مستقل هواشناسی از آغاز بارندگی‌های نسبتاً شدید در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: «با توجه به ورود سامانه‌های بارشی به مناطق وسیعی از کشور، بیشتر مناطق ایران بارش‌های خوبی دشت می‌کنند. او ضمن هشدار درباره احتمال وقوع سیلاب ناشی از بارش‌های نقطه‌ای و همرفتی از کشاورزان و باغداران خواست با توجه به فصل گل‌دهی محصولات باغی و با درنظر گرفتن پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش‌های نقطه‌ای و رگباری و همچنین احتمال کاهش دما، تمهیدات لازم را برای مراقبت از محصولاتشان به کار بگیرند. جاویدی همچنین به عشایر توصیه کرد که برای مراقبت از خود و دام‌هایشان، این هفته کوچ خود را متوقف کرده و از توقف درحاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.»

علیرضا جاویدی اعلام کرد: وارد یک دوره بارشی شده ایم و انتظار داریم تا ۲۳ اردیبهشت ماه آسمان بسیاری از مناطق کشور با بارش همراه شود. براین اساس، بعید است نقطه‌ای از ایران باشد که در هفته آینده دست کم یک بار بارش دشت نکند. بارندگی‌های همرفتی و نقطه‌ای مخاطراتی هم به دنبال دارد و وزش باد شدید، سیلاب به صورت نقطه‌ای در برخی مناطق کشور دور از انتظار نیست.

باغداران و کشاورزان گوش‌به‌زنگ باشند

جاویدی این را هم گفت که کشاورزان و به ویژه باغداران باید در این روز‌ها هشدار‌های هواشناسی را دنبال کنند تا کاهش دمای هوا وبارش باران کمترین آسیب را به محصولاتشان وارد کند.

کارشناس مستقل هواشناسی، تمرکز بارش‌ها را در سرتاسر زاگرس، البرز و همینطور فلات مرکزی عنوان کرد و گفت: کرمان، شمال فارس، یزد، اصفهان، شمال تهران، شمال کشور مخصوصا گلستان و خراسان شمالی مناطقی هستند که بارش‌های خوبی را در هفته جاری و هفته آینده دشت می‌کنند.

او درباره احتمال آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب در این مناطق هم هشدار داد و درعین حال گفت: پیش‌بینی‌های هواشناسی مخصوصا در بارش‌های بهاری از قطعیت برخوردار نیست، اما در مناطقی که بالاتر عنوان شد احتمال سیلاب وجود دارد.

احتمال سیلاب در این مناطق بیشتر است

جاویدی از ورود امواج بارشی در هفته آینده خبرداد و گفت: اواخر هفته آینده هم بارش داریم. براین اساس، پیش بینی می‌شود موج سودانی وارد کشور شود و احتمالا شهر‌های کرمان، یزد، گرگان، آق قلا، رودبار جنوب و حتی رفسنجان شاهد بارش‌های نقطه‌ای باشند که در این شرایط احتمال سیلاب در این نواحی وجود دارد.

کارشناس هواشناسی کمترین بارندگی را ۲ تا ۵ میلیمتر در جنوب خوزستان، نوار مرزی بوشهر و فارس و به طور کلی نوار مرزی جنوب کشور عنوان کرد و گفت: در این مناطق پیش بینی می‌شود میزان بارش‌ها در مقایسه با دیگر مناطق کشور کمتر باشد. ضمن اینکه حداکثر بارش در روز‌های پیش رو تا ۸۰ میلیمتر در شهر‌های ساری، گرگان، آق قلا، نکا و اشکنان استان فارس پیش بینی می‌شود. البته باید توجه داشت که پیش بینی بارش در فصل بهار می‌تواند متغیر باشد.

جاویدی به تحقق پیش بینی هواشناسی اشاره کرد و گفت: در صورتی که بارش‌ها محقق شود، انتظار می‌رود بیشتر سد‌های کشور آبگیری شوند و در نتیجه، تابستان امسال تنش آبی کمتری درانتظارشهر‌ها خواهد بود.

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • بارش‌های فراوان در اردیبهشت؛ احتمال سیلاب در این مناطق
  • گسترش بارش‌های بهاری طی امروز در آسمان مازندران
  • جوی آرام در انتظار کرمانشاه
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید؛ سرما در راه است!
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد
  • لباس‌های زمستانی را جمع نکنید!/ سرما در راه
  • هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد
  • هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای مازندران