Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، اندیشکده حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق(ع) در نامه‌ای به دادستان کل کشور خواستار رسیدگی و استیفای حقوق عامه درباره قطعی‌های برق اخیر در کشور شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری
دادستان محترم کل کشور
عرض سلام و احترام؛
نظر به اتفاقات اخیر در چندین استان کشور در ارتباط با قطعی‌های متعدد و بدون اطلاع قبلی برق، علی‌رغم توضیحات وزیر محترم نیرو در ارتباط با استخراج خارج از کنترل رمز ارزها به عنوان دلیل اصلی خاموشی‌های اخیر، به نظر می‌رسد بر اساس اطلاعات منتشر شده، تنها  1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد از مصرف برق کشور به استخراج رمز ارزها تعلق دارد؛ در نتیجه استفاده کمتر از 1.5 درصدی مراکز استخراج رمز ارز از ظرفیت شبکه برق باعث می‌شود تا بدانیم متهم ردیف اصلی قراردادن این مراکز در واقع آدرس غلط در مسئله خاموشی برق است.

لازم به ذکر است که خاموشی‌های اخیر حتی با فرض حالت فورس ماژور اما بدون اطلاع قبلی، علاوه بر برهم زدن نظم عمومی و اخلال در سیستم ارتباطی در برخی استان‌های کشور، باعث ایراد آسیب‌ها و خسارات متعدد و جدی به دارایی‌ها و منافع عموم مردم، تولید کنندگان، صنایع، مزارع کشت صنعتی، اقشار مختلف مردم از جمله دانشجو و بسیاری از کسب و کارهای خرد و کلان شده است. لذا از شما، به عنوان دادستان کل کشور، تقاضا مندیم با اهتمام به وظیفه ذاتی دادستانی با توجه به ماده 290 قانون آیین دادرسی کیفری به عنوان مدعی العموم در صیانت از حقوق و منافع عمومی به خصوص در صیانت از اصل ثبات و استمرار خدمات عمومی و اصل انتظار مشروع مندرج در ماده 2 سند امنیت قضایی، به انجام تحقیقات قانونی در ارتباط با کشف دلیل اصلی این مشکل مبادرت نمایید و پس از شناسایی عامل و یا عاملین با توجه به ماده 22 منشور حقوق شهروندی، آن‌ها را به مردم معرفی نموده و رسیدگی‌های لازم به منظور استیفای حقوق عامه در راستای اجرای ماده 4 دستور العمل نظارت و پیگیری حقوق عامه مصوب 03/11/1397 و جبران خسارات وارده به اقشار مختلف مردم با توجه به اصل 40 قانون اساسی و ماده 1 قانون مسئولیت مدنی مصوب 07/02/1339 را به انجام برسانید.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: حقوق بشر دادستان کل کشور برق حقوق حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۱۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود

سفیر چین در دیدار با وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان اطمینان داد پروژه «مس عینک» بدون هرگونه آسیب به آثار باستانی استخراج خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ژائو شنگ» سفیر چین در دیدار با «خیرالله خیرخواه» وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان اطمینان داد پروژه «مس عینک» در ولایت «لوگر» بدون آسیب زدن به آثار باستانی استخراج خواهد شد.

در این دیدار دو طرف بر ادامه همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی بین پکن و کابل تأکید کردند.

خیرالله خیرخواه با ابراز خرسندی از توسعه و تحکیم روابط فرهنگی میان افغانستان و چین احیای «جاده ابریشم» را در رشد روابط فرهنگی و اقتصادی در منطقه مهم خواند و افزود: زمینه سرمایه‌گذاری تاجران چینی در افغانستان مساعد است.

وی تأکید کرد: حکومت افغانستان محیط امن کاری را برای مشارکت خارجی فراهم کرده است.

استخراج معدن «مس عینک» در دستورکار چین قرار گرفتکابل: پکن استخراج «مس عینک» را به تأخیر نیندازدچین به‌زودی مس‌های «عینک» را استحصال می‌کند

معدن مس عینک لوگر به‌عنوان بزرگ‌ترین معدن مس افغانستان و دومین معدن بزرگ مس جهان در شهرستان «محمدآغه» ولایت لوگر قرار دارد.

قرارداد استخراج آن در سال 2008 میان افغانستان و شرکت چینی MCC امضا شد و حدود 30 سال است که امتیاز استخراج این معدن را در اختیار دارد.

وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان به‌تازگی در بیانیه‌ای از طرف رئیس شرکت چینی نوشت: آثار تاریخی معدن مس عینک تنها سرمایه افغانستان نیست، بلکه سرمایه بشریت است و به مصونیت آثار تاریخی در منطقه کاری توجه جدی خواهد داشت.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • کمیته انضباطی حسینی را محکوم کرد؛ یک جلسه محرومیت قطعی شد
  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • احکام کمیته انضباطی برای استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • رئیس‌جمهور: همه بخش‌های حاکمیتی ملزم به اجرای قانون عفاف و حجاب هستند
  • ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد استان گیلان از محل حقوق دولتی معادن
  • برای زنان و نوامیس مردم در طرح حجاب پرونده قضایی تشکیل می‌دهند؟
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین خبر افزایش حقوق جانبازان