Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@12:59:40 GMT

شایعات بر افت شاخص بورس دامن می‌زند

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۱۱۸۵

به گزارش بورس تابناک، محمد رضا نژاد با بیان اینکه این روزها اخبار ضد و نقیض و شایعات در بازار سرمایه، باعث ریزش شاخص بورس شده است افزود: با توجه به اینکه در زمان بررسی بودجه هستیم اخبار ضد و نقیض درباره بودجه باعث شد تا تاثیر منفی در بازار سرمایه ایجاد شود و از طرفی نیز شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی هم، سبب ریزش سهام برخی از نمادها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قیمت دلار یکی از شاخص‌های مهم در بازارسرمایه است و صحبت‌هایی مبنی بر کاهش قیمت دلار موجب شد تا سهامداران به بازار بدبین شوند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به لحاظ بنیادی، شاخص کل مقاومت یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی خود را از دست داد و خبر کاهش قیمت دلار، نیز باعث افت شاخص شد.

رضا نژاد تصریح کرد: سه عامل نرخ دلار، قیمت‌های جهانی و تصمیات دولت در بازار تاثیرگذار است و باعث افت و خیز معاملات بازار می‌شود.

وی اضافه کرد: اکثر افرادی که واحدهای صندوق پالایشی یکم را خریداری کرده اند تازه وارد بورس شدند و این موضوع سبب متضرر شدن این سهامداران شد.

رضا نژاد گفت: از روز عرضه نماد پالایشی یکم، دو نماد شپنا ۵۶ درصد و شبندر ۵۸ درصد افت را تجربه کردند و بیشترین ریزش‌ها در بورس در نمادهای پالایشی بود.

وی افزود: در افزایش قیمت سهام پالایشی ها، دو عامل قیمت نفت و خوراک پتروشیمی‌ها بسیار موثر است که افزایش قیمت نفت در هفته‌های گذشته و تخفیف قیمت خوراک پتروشیمی ها، عامل مهمی برای سوداوری سهام پالایشی‌ها است.

 

منبع: بازار

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ حراج تهران تروئیکای اروپایی شاخص بورس افت شاخص بازار سرمایه قیمت دلار آلودگی هوا مازوت ایام فاطمیه استیضاح ترامپ حراج تهران تروئیکای اروپایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۱۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳

برآورد می‌شود سطح قیمت‌ها در بازار فردا نیز به همین صورت نوسانی باشد احتمال اینکه تغییرات زیادی را در بازار فردا داشته باشیم کمی بعید است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز طلا حدود ۳۰ هزار تومان در هر گرم نسبت به روز گذشته کاهش یافت، انس طلا نیز حدود ۳۰ دلار افزایشی یافت، دلار نسبت به روز گذشته حدود ۳۰۰ تومان کاهش قیمت داشت.

برآورد می‌شود سطح قیمت‌ها در بازار فردا نیز به همین صورت نوسانی باشد احتمال اینکه تغییرات زیادی را در بازار فردا داشته باشیم کمی بعید است.

نگاهی به سطح قیمت‌ها در بازار روز جاری:

گرم ۱۸ تهران: ۳,۲۳۲,۰۰۰ تومان

انس طلا: ۲,۱۹۶ دلار

مظنه تهران: ۱۴,۰۰۰ تومان

انس نقره: ۲۴.۸۶ دلار

دلار: ۶۰,۹۵۰ تومان

یورو: ۶۵,۶۰۰ تومان

درهم: ۱۶,۲۹۰ تومان

ربع سکه: ۱۴,۲۰۰,۰۰۰ تومان

نیم سکه: ۲۳,۳۰۰,۰۰۰ تومان

سکه طرح جدید: ۳۸,۹۰۰,۰۰۰ تومان

سکه طرح قدیم: ۳۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان

سکه یک گرمی: ۶,۹۰۰,۰۰۰ تومان

کد خبر 739454

دیگر خبرها

  • بازدهی بازارهای مختلف در سال ۱۴۰۲ چقدر بود؟
  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ / بورس تهران روی مدار تعادل قرار گرفت؟
  • پیش بینی بورس شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
  • فاصله سهام جامانده از رشد نسبت به شاخص ساز‌ها کم خواهد شد؟
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد/ تا یک ماه دیگر نرخ دلار به این عدد می‌رسد
  • پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • این بازار گزینه مهم سرمایه‌گذاران در سال ۱۴۰۳!