Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@08:55:42 GMT

اینجا مفتاح و کلید پرورش، نام زهرا (س)

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۱۲۰۷

اینجا مفتاح و کلید پرورش، نام زهرا (س)

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، این روزها که مدارس به‌واسطه تعطیلات کرونایی تعطیل‌شده و دانش آموزان در خانه درس گرفته و آموختنی‌ها را می‌آموزند خیلی‌ها یادشان می‌رود که در روزهای کرونایی هم می‌توان پرورش را همگام با آموزش به نسل جدید آموخت، خیلی‌ها می‌گویند حالا که مدارس تعطیل است صرفاً به دودوتاچهارتای آموزش بپردازیم و دانش‌آموزان را به حال خود رها کنیم، وقتی مدارس تعطیل است ما دیگر چه‌کار کنیم؟! کاری از دستم برنمی‌آید! همین‌که آموزش را رها نکرده‌ایم کار بزرگی است دیگر مجال پرورش نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما دراین‌بین بودند معلمان و دغدغه‌مندانی که خود را مکلف کردند تا پرورش را همگام با آموزش در همین روزهای کرونایی در پیش بگیرند و به‌ نظام آموزشی کشور تأکید کنند که پرورش نه‌تنها به ‌اندازه آموزش بلکه بیش از آن مهم است و نباید در این روزها قربانی تعطیلات کرونایی شود.

در گوشه‌کنار شهر باران‌های نقره‌ای انگار مدرسه‌ای خود را ملزم کرده که پرچم پرورش را همگام با آموزش بلند کند و همگام با آموختن "بابا آب داد " مایه حیات بودن آب را هم به آن‌ها بیاموزند و این‌گونه خود را در مسیر حقیقی شغل انبیا قرار دهند.

در این روزهایی که پرچم عزای بی‌بی دوعالم صدیقه طاهره (س) در شهر میرزای کوچک، نام و بزرگ‌منشی شهرباران‌ها بلندشده، مدرسه تربیت قرآنی مفتاح پسران هم پرچم‌دار عزای حضرت مادر و پیشگام انتقال فرهنگ مادری اسلام به نسل جدید شد و با برپایی مجلس عزای حضرت زهرا (س) پرچم‌دار خط قرمز شیعیان گردید.

حضور در محفل کودکانه و نوجوانانه صفای دیگری دارد و رزق خاصی است که سعادت می‌خواهد و عنایت تا هم‌صدا با بی‌آلایش‌ترین شیعیان دنیا نام یاسِ ‌نبی را زمزمه کرد، مجلس کودکان و نوجوانانی که وقتی روضه کوچه، می‌شنوند غیرتی شده و نام مادر را سایه‌سر می‌دانند و شکرگزار خدایند که نسیم چادر خاکی حضرت مادر را رزق نفس‌های کودکانه و نوجوانانه خود می‌دانند.

اینجا! پرچم عزای حضرت زهرا (س) با دستان کودکانه‌ای بلند شده که قرار است آینده ایران اسلامی را به بلندای نام منتقم حضرت مادر ترسیم کنند و تمدن نوین اسلامی را به راهبری نائب امام عصر رقم بزنند، اینجا مفتاح نام دارد و کلید پرورش نام زهرا (س) است و محور آموزش، حرکت در مسیر شکافنده علوم و هدف آموزش قرارگرفته در زمره دانش‌پژوهان مذهب جعفری‌. 

آری! اینجا کلید پرورش، بازکننده گره‌های آموزش است و مجموعه آموزشی مفتاح، آمده‌اند تا کلید انتقال آرمان‌ها، ارزش‌ها و ترویج فطرت خورشیدی نسلی به نسل دیگر باشند و باوجود سخت‌گیری در آموزش، پرورش را نیز مهم می‌دانند و ذره‌ای اجازه ندادند تعطیلات کرونایی، پرورش را قربانی، تفکر "پرورش به‌شرط حضور " کند. 

اینجا دهه نودی‌ها و هشتادی‌ها شانه‌به‌شانه هم بیرق عزای مادر را بلند کرده‌اند و همراه با معلم‌هایشان ذکر مادر هجده‌ساله‌ای را به زبان جاری می‌کنند که در طول تاریخ پناه مردان و زنان امت اسلام بوده. 

اینجا در گوشه‌ای از شهر رشت، دانش‌آموزان با رعایت کامل پروتکل‌ها آمده‌اند که از فاطمه زهرا (س) الگو بگیرند و درس بیاموزند که باید پای‌کار ولی همچون زهرا (س) غیرت به خرج داد ولو که یک‌تنه میان درودیوار قرار بگیریم، طوری که مانند بانوی دوعالم، دشمن زبون را به‌واسطه بصیرت به تحیر واداریم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش پرورش دانش آموزان حضرت زهرا ایران اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۱۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان سمنان

اولین استخر دانش آموزی استان سمنان توسط وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، اولین استخر دانش آموزی استان سمنان امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ با حضور رضا مراد صحرایی، وزیر علوم در جریان دومین سفر کاروان دولت مردمی به استان سمنان با زیربنای ۱۸۹۶ متر مربع و با اعتباری بالغ ۲۳ میلیارد تومان پس از یک دهه از شروع ساخت، افتتاح شد.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در آئین افتتاح این پروژه گفت: در این دوره از سفرها هزار میلیارد تومان اعتبار برای تقویت بنیه آموزشی و زیرساخت‌های استان سمنان اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: افتتاح و ساخت چنین مراکزی مصداق بارز افزایش بهره وری است و از همکارانمان در آموزش و پرورش سمنان تقاضا داریم تا با بالاترین ظرفیت از این فضاها استفاده کنند و همچنین در بحث نگهداری بسیار توجه داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: استخری که امروز افتتاح شد نخستین استخر دانش‌آموزی استان و از مصوبات دور اول سفر آیت‌الله رئیسی به استان است.

کد خبر 745789

دیگر خبرها

  • امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟
  • اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد
  • افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان سمنان
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان با مادر شهیدان یزدان
  • قبرستان بقیع قدیم ‌ها این شکلی بود + ویدئو
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • ۹ هزار معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند