Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظامیان آمریکایی یک محموله دیگر از محصولات کشاورزی سوریه را از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» به شمال عراق منتقل کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، نظامیان آمریکایی به سرقت غلات از اراضی سوریه به سمت شمال عراق از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» در حومه حسکه ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

منابع محلی در سوریه به سانا گفت: نظامیان آمریکایی در مناطق تحت اشغال خود در الجزیره سوریه به سرقت محصولات کشاورزی سوریه ادامه می‌دهند و امروز 20 کامیون حامل غلات از سیلوها و انبارهای تحت کنترل نیروهای «قسد» مورد حمایت آمریکا در حومه الحسکه را از طریق گذرگاه غیرقانونی به عراق منتقل کردند.

این منابع اعلام کردند که خودروهای زرهی و بالگردهای آمریکایی این ستونها را همراهی می‌کردند.

نظامیان آمریکایی روز دوشنبه گذشته هم ستونی متشکل از 33 محموله که برخی از آنها حامل صندوق های دربسته و ناشناخته بود را به همراه خودروهای زرهی از فرودگاه غیرقانونی «خراب الجیر» و از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» به شمال عراق برده بودند.

امریکا از سال 1394 به صورت غیرقانونی اقدام به وارد کردن نیرو از عراق به سوریه و از طریق مرزهای شرقی این کشور کرد و با وجود درخواست دولت سوریه برای خارج کردن نیروهای خود همچنان به حمایتهای خود از تروریست‌ها برای آموزش و تسلیح آنان و سرقت نفت ادامه می‌دهد.

نیروهای اشغالگر آمریکا مستقر در سوریه با تبانی با نیروهای دموکراتیک سوریه ( قسد ) اغلب میادین نفتی در منطقه جزیره سوریه و در استان های الحسکه و دیر الزور را به کنترل خود در آوردند و اکنون دست به قاچاق نفت سوریه و فروش آن در خارج زده تا مردم سوریه را از ثروت‌های زیر زمینی خود محروم کنند.

تحرک لجستیکی نیروهای ائتلاف آمریکایی از اقلیم کردستان عراق به شمال سوریه

آمریکا در حالی این اقدامات را علیه مردم سوریه انجام می‌دهد که فروش نفت این کشور را تحریم و از واردات مواد نفتی و سوختی به سوریه با وجود 10 سال بحران و اقدامات تروریستی مورد حمایت خود جلوگیری می‌کند.

مردم سوریه زمستان سال گذشته با مشکل سوخت مواجه بودند و به خاطر استفاده مردم از هیزم و سوخت‌های جایگزین برخی آتش سوزی ها در این کشور روی داد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا سوریه اخبار آمریکا سوریه طریق گذرگاه غیرقانونی نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۱۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق

به گزارش تابناک، منابع خبری به نقل از یک منبع امنیتی عراق گزارش دادند پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار در غرب این کشور که مورد استفاده نیروهای آمریکایی است، هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

از اوایل فوریه گروه‌های مسلح در عراق حملات خود را به پرسنل نظامی آمریکایی متوقف کرده بودند.

این حمله یک روز پس از حملات به ۲ پایگاه آمریکایی‌ها در شرق سوریه انجام شده است.

منابع اعلام کردند صدای انفجارهایی در مجاورت پایگاه آمریکایی در میدان العمر در شرق دیرالزور شنیده شده است.

به گفته ۲ منبع عراقی به خبرگزاری رویترز، پنج موشک دست‌کم از شهرک ذمار عراق به سمت پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه شلیک شد.

یک منبع امنیتی عراقی نیز از شلیک موشک از شمال غرب موصل به سمت پایگاه آمریکایی در پایگاه خراب الجیر سوریه خبر داد.

پیشتر انفجاری مهیب در پادگان کالسو در عراق که در اوایل روز شنبه رخ داد و در آن یکی از اعضای نیروهای الحشد الشعبی به شهادت رسید، رخ داد.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه
  • چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند