Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله لطف اله دژکام در دیدار با رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور، جانشین بسیج اساتید فارس، مسئولان و اساتید دانشگاه فرهنگیان فارس بیان داشت: از برکات بسیج این است که  تفکر بسیجی محدود به یک گوشه خاص نیست همه زندگی، سیاست و اجتماع را می توانیم با نگاه بسیجی جلو ببریم همچنین جایگاه معلم در دانشگاه فرهنگیان با نگاه استراتژیک و ویژه تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم «تربیت مبلغ معلم» را در کشور نهادینه کنیم، باید بسیج هم وارد صحنه شود و کمک نماید تغییر دادن اولویت‌ها در بین مدیران باید به سمتی پیش رود که نگاه آنان به تربیت در جامعه جمهوری اسلامی، تربیتی اسلامی و ایرانی باشد.

امام جمعه شیراز گفت: آنچه از رصد فعالیت دانشگاه فرهنگیان به دست آمده، نشان می‌دهد که در دانشگاه فرهنگیان کسانی که فارغ التحصیل این مجموعه هستند انسانهایی ارزش مدار و پایبند اصول اسلامی هستند و این روند امیدوارکننده است.

استاد دروس خارج فقه و اصول حوزه های علمیه افزود: در گزینش، تربیت و آموزش نسل بعد که تحت تاثیر تربیت اسلامی قرار خواهند گرفت، باید همگی بسیج  شویم و بسیجی وار  این تفکر را در دانشگاه فرهنگیان پایه‌گذاری نماییم .

وی ادامه داد: اگر در بحث پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، تمدن سازی مدنظر است باید دانشگاه فرهنگیان به صورت ویژه در این عرصه  مورد اهمیت قرار گیرد و این کار بسیج است که باید همه با هم بسیج شویم و این مهم را فراهم نماییم.                                    

بهبود رابطه حوزه و دانشگاه؛ به تقویت تمدن اسلامی می‌انجامد                             

این مدرس مراکز آموزش عالی یادآور شد: تعلیم و تربیت از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مقوله‌ای  بسیار جدی است  و مسئولیتی بزرگ را بر دوش مسئولان تعلیم و تربیت می‌گذارد از این رو مسئولان  باید به افق این دانشگاه نزدیک شوند که این هدف مهم شکل بگیرد .

ایت الله دژکام گفت: بعد از سخنرانی با شکوه مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان،  جایگاه دانشگاه فرهنگیان در کشور  و در نزد  مدیران کشور مشخص شد، اکنون  باید با برنامه ریزی از اهداف این دانشگاه حمایت گردد.

وی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نهادهای آموزشی کشور حوزه علمیه است ، حوزه با حدود ۱۰۰ هزار طلبه و استاد در مجموعه های آموزشی گسترده در سطح کشور،  باید ارتباط خود را با دانشگاه فرهنگیان به سامان کند و با برنامه ریزی منظم ارتباط حوزه و دانشگاه باید به شکل درستی تبیین گردد.

عضو مجلس خبرگان رهبری از فارس خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان هم باید بتواند نیروهای مناسبی جذب کند اگر می خواهیم تمدن اسلامی را در دانشگاه تقویت کنیم و با گزینش مناسب، بهترین‌ها را برای آموزش نسل جدید برگزینیم و در چارچوب دانشگاه فرهنگیان قرار دهیم.

 لزوم ارتباط تنگاتنگ مجموعه نهاد رهبری و بسیج در دانشگاه فرهنگیان

رئیس بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور با حضور در پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان فارس یکی از دلایل اصلی حضور خود در دانشگاه فرهنگیان فارس را رونق دادن به دفتر بسیج اساتید دانست و با بیان اینکه  ما این دانشگاه را  راهبردی و حاکمیتی می‌بینیم، اظهار داشت: قرار است بسیج اساتید همکار و کمک مجموعه دانشگاه در حوزه‌های مختلف علمی- پژوهشی ،فرهنگی و دینی باشد و در عرصه استادی در قالب علمی به دانشگاه کمک نماید.

سیدمهدی قاسمی تبار بیان نمود: ظرفیت‌های خوب و گسترده ای در حوزه بسیج اساتید وجود دارد و از شما می خواهم که ارتباط بیشتری با مجموعه وسیعی از اساتید داشته و در بحث ساختار تشکیلاتی حضور فعالی داشته باشید.

وی ضمن قدردانی از پیگیری دلسوزانه و حضور آیت الله دژکام در دانشگاه فرهنگیان فارس گفت:  ارتباط تنگاتنگ و تامل خوب و موثر مجموعه نهاد رهبری و بسیج در دانشگاه فرهنگیان  در راستای رفع دغدغه های مقام معظم رهبری  درباره دانشگاه فرهنگیان  از اقدامات بسیار مهم و کلیدی است.

جانشین بسیج اساتید استان فارس نیز در این دیدار بیان کرد: کانون بسیج در دانشگاه فرهنگیان بسیار فعال بوده و هماهنگی خوبی داشته است  و اکثر جلسات در دانشگاه برگزار شده است  و در جلسه ای که در راستای هماهنگی بیشتر و تقویت ارتباط بسیج و دانشگاه دکتر جاجرمی زاده با مدیر دانشگاه فرهنگیان فارس داشتند، طرح های ارائه گردید که یکی از این طرح ها  بررسی سند تحول بنیادین و مقایسه آن با سند ۲۰۳۰ بوده است .

 رنجبر ضمن تاکید بر حمایت و پشتیبانی از مدیر امور پردیس های استان فارس در اجرای اهداف ایشان در دانشگاه فرهنگیان فارس به طرح علم الهدی اشاره نمود، که در این طرح یک کارشناس به بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان فارس اختصاص داده خواهد شد .

 وی همچنین از عضویت و همکاری دانشجو معلمان در دفتر بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان فارس استقبال نموده و بیان داشت: دانشجویانی که با این دفتر همکاری مستمر و فعالانه داشته باشند از تخفیف در مدت سربازی برخوردار خواهند شد.

 در انتهای این مراسم؛ مدیر امور پردیس دانشگاه فرهنگیان فارس، تندیس و لوح یادبودی از مراسم اولین یادواره سالگرد سردار سلیمانی که توسط دانشگاه فرهنگیان فارس برگزار گردیده بود را به آیت الله دژکام تقدیم نمود.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه شیراز آیت الله دژکام دانشگاه فرهنگیان بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان فارس دانشگاه فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مرجعیت علمی

عکاس علی احمدوند

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • درخواست بسیج اساتید برای به روز شدن محتوای دروس معارف اسلامی
  • با هم افزایی بسیج اساتید و نهاد نمایندگی اهداف نظام بیش از پیش محقق می‌شود
  • نشست مرجعیت علمی
  • لزوم عضویت استادان کارگروه جغرافیا در کمیته‌های ارتقای اساتید/ محور‌های ۱۰ گانه خروج از ساختار معیوب جغرافیا
  • انتصاب مدیر راهبردی توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج‌فارس