Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه دیلی اکسپرس در گزارشی به تلاشهای پشت پرده سیاستمداران اروپایی، به ویژه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس برای به نتیجه نرسیدن برگزیت پرداخت. 

دیلی اکسپرس در گزارش خود آورده است: تونی بلر، نیک کلگ (سیاستمدار بریتانیایی و رهبر سابق حزب لیبرال دموکرات) و جان میجر (سیاست‌مدار محافظه‌کار انگلیسی) در یک ماموریت دیپلماتیک تلاش کردند تا رهبران اروپا را متقاعد کنند تا توافق برگزیت را متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اول ژانویه، دوره گذار پس از برگزیت به پایان رسید؛ به این معنا که قوانین اتحادیه اروپا دیگر در انگلیس اعمال نمی‌شود. این یک فصل جدید برای تاریخ این کشور است، همانطور که در ۴۸ سال گذشته، عضویت در اتحادیه اروپا توانایی انگلیس در تصمیم گیری خود و تعیین سیاست‌ها را محدود کرده بود.

تونی بلر، جان میجر و نیک کلگ برای محکوم کردن برگزیت، تلاش‌های بسیاری در راستای جلوگیری از خروج انگلیس از اتحادیه انجام دادند و بیعت‌های حزب خود را کنار گذاشتند.

در ادامه این گزارش آمده است: گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۸ این سه نفر در یک توطئه برای جلوگیری از توافق برگزیت با دیگر رهبران اروپا در حال رایزنی بودند. گفته می‌شود آن‌ها با دیگر بازمانده‌های برجسته از جمله پیتر ماندلسون (وزیر پیشین امور تجاری دولت انگلیس) کار می‌کردند.

گاردین گزارش داد که این ماموریت از سوی کلگ به طور مستقل آغاز شد و سپس نقش هماهنگ کننده غیررسمی گروه را بر عهده گرفت. کلگ با مارک روته، نخست وزیر سابق هلند و تیم سیاست خارجی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه دیدار‌هایی داشته است؛ او همچنین با سیاستمداران ارشد آلمان از جمله ولفگانگ شوئبل، رئیس بوندستاگ و پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان دیدار کرده است.

از سوی دیگر بلر نیز با سیاستمداران ارشد آلمان و اتریش و ماتئو سالوینی، وزیر داخلی سابق ایتالیا و همچنین میشل بارنیه، رئیس مذاکره کننده برجام در مورد برگزیت گفتگو کرده است. هر دو گفتند که می‌خواهند راهی برای تمدید ماده ۵۰ پیدا کنند، به این ترتیب می‌شد برای ماندن در اتحادیه اروپا معامله‌ای انجام داد.

کلگ هدف از این دیدار‌ها را متقاعد کردن رهبران اتحادیه اروپا خواند که سیاست انگلیس گزینه باقی ماندن در داخل اتحادیه اروپا را قابل اجرا کرده است.

او گفته بود آن‌ها را تحت فشار قرار دهید تا تمدید روند ماده ۵۰ را بیش از مهلت ماه مارس حفظ کنند تا به مذاکره کنندگان انگلیس برای تهیه قانون درمورد رای مردم فرصت بیشتری بدهد.

بلر در ژوئیه ۲۰۱۸ طی دیداری که با بارنیه داشت تمرکز اصلی جلسات را بحث در مورد رویکرد مشترک جدید در مورد مهاجرت در انگلیس و اتحادیه اروپا عنوان کرد. این در حالی است که ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس با وجود تلاش‌های آن‌ها، ماده ۵۰ را در ۲۹ مارس ۲۰۱۸ آغاز کرد.

اگرچه یک سال بعد، منابع خبری پاریس تایید کردند که بلر بار دیگر با مکرون درباره حفظ انگلیس در اتحادیه اروپا صحبت کرده و نیز از لابی بلر با رئیس جمهور فرانسه خبر دادند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافق برگزیت اتحادیه اروپا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۱۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل اسلواکی برای مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو

نخست‌وزیر اسلواکی علاوه بر اینکه وعده داد تا مانع عضویت اوکراین در ناتو شود، گفت ورود این کشور به این ائتلاف صرفا «خطر جنگ جهانی را افزایش خواهد داد.»

به گزارش مشرق، ورود هر کشور جدیدی به ناتو مستلزم این است که تمامی ۳۲ عضو کنونی آن به اجماع برسند. «رابرت فیتسو» نخست‌وزیر اسلواکی در این خصوص می‌گوید که اگر اوکراین برای عضویت به ناتو دعوت شود، پارلمان اسلواکی چنین چیزی را نخواهد پذیرفت.

طبق گزارش راشا تودی، نخست‌وزیر اسلواکی خاطرنشان کرد: «اسلواکی می‌خواهد اوکراین موضعی خنثی و بی‌طرف داشته باشد. اگر این کشور عضو ناتو شود، منافع ما به خطر خواهد افتاد و این موضوع اساس یک جنگ جهانی بزرگ است.»

او بیان اینکه تسلیم هیچگونه فشار خارجی نخواهد شد، تصریح کرد: «به شرکای ما در خارج یاد داده شده است که هر چیزی از اسلواکی درخواست کنند، به طور خودکار به آن خواهند رسید. اما ما کشوری مستقل و دارای اعتماد به‌نفس هستیم.»

اسلواکی هم‌چنین در کنار مجارستان، کشور همسایه‌اش بارها هشدار داده‌اند که اتحادیه اروپا نباید وارد درگیری روسیه و اوکراین شود و آنها صرفا بر یک راه‌حل دیپلماتیک اصرار می‌ورزند.

رابرت فیتسو پس از آنکه در اکتبر ۲۰۲۳ نخست‌وزیر شد، رویکرد دولت سابق کشورش مبنی بر ارسال تسلیحات به کی‌یف را تغییر داد. او هم‌چنین با اعزام نیروهای ناتو به اوکراین شدیدا مخالف است.

اوکراین در تاریخ سپتامبر ۲۰۲۲ رسما درخواست عضویت در ناتو را مطرح کرد. گرچه «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در ماه جاری میلادی تاکید کرد که «اوکراین در آینده عضو ناتو خواهد شد» اما تاکنون زمان مشخصی برای عضویت این کشور اروپایی جنگ‌زده در این ائتلاف نظامی تحت رهبری ایالات متحده ارائه نشده است.

روسیه هم بارها صراحتا اعلام کرده گسترش ناتو به سمت شرق را به عنوان «تهدید امنیت ملی» تلقی می‌کند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • تلاش نماینده رژیم صهیونیستی در جلسه شورای امنیت برای فتنه انگیزی بین کشور‌های اسلامی
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • دلیل اسلواکی برای مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو
  • مخالفت با پرداخت جایزه نقدی به برندگان المپیک
  • درخواست رهبران انگلیس و فرانسه از اسرائیل برای پاسخ ندادن به حمله ایران
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
  • پشت پرده غیبت مصلایی‌پور در کشتی قهرمانی آسیا/ احتمال حذف از المپیک