Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجری راه اندازی سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی کشور در نشست ویدئو کنفرانسی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، گفت: با کمک اطلاعات توصیفی برگرفته از سامانه‌های پهنه بند‌ی تا به امروز نزد یک به ۱۲ میلیون هکتار نقشه‌های اراضی کشاورزی کشور دیجیتالی شد ه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرزاد خرد، دیجیت کردن نقشه‌های اراضی کشاورزی را بستری برای برنامه ریزی‌های دقیق‌تر در آینده توصیف کرد و گفت: به همین منظور تا کنون ۹۰ د رصد از اراضی کشاورزی در استان فارس دیجیت شده که نیازمند به روز رسانی است.

به گفته او، در این طرح، اطلاعات مربوط به تولید در تک تک قطعات کشاورزی ثبت و به هر قطعه زمین کشاورزی کد یونیک تعلق می‌گیرد. مالک آن نیز کد ملی د ارد و برای محصول تولیدی، کدینگ جهانی و ملی کد تعریف می‌شود.

خرد ادامه داد: در این سیستم به راحتی قابل تشخیص است که چه محصولی توسط چه شخصی و در کدام زمین تولید شده است.

مجری راه‌اند ازی سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی کشور اظهار کرد: این پایگاه قطعا در یکی دوماه آینده شکل می‌گیرد و مدیریت، تحقیق، پژوهش و آموزش در بخش کشاورزی را تسهیل می‌کند.

حسین پژمان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز گفت: با کمک کارشناسان پهنه این سیستم به روز رسانی می‌شود تا به سمت کشاورزی یکپارچه و هوشمند حرکت کنیم.

او اظهار کرد: با اجرای طرح مذکور به سمت زمین محور شدن حرکت می‌کنیم که اگر نهاده‌ای در اختیار کشاورزی قرار گرفت این نهاده برای زمین مشخصی باشد و بر اساس تیم مشخصی ضریب خطا‌های ما پایین می‌آید.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی فارس نقشه اراضی کشاورزی دیجیتالی اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد

رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی گفت: هرگونه الحاق زمین به طرح هادی روستایی مستلزم دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها است.

او افزود: دفاتر مختلف سازمان باید نشست‌هایی با بخش‌های متناظر خود در مدیریت‌های امور اراضی استان برگزار کنند و بر فعالیت آنان‌ نظارت کنند و ایرادهای کار رفع شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: نظارت بر طرح‌های معاف از عوارض مانند گلخانه‌ها با دقت و حساسیت زیاد انجام شود تا انحراف از طرح‌ها صورت نگیرد.

به گفته او، تخصیص اراضی کشاورزی درجه یک و دو برای هر فعالیتی جز کشاورزی ممنوع است و همه استان‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند. 

افلاطونی گفت: هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا برای ۳۴ شهرستان حساس در کشور نیز فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی منصوب شود تا بتوانیم با تغییر کاربری‌های غیرمجاز برخورد کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ‌از بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • پایش اراضی کشاورزی با فناوری های هوش مصنوعی
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • نخستین اطلس کامل تنها قمر زمین منتشر شد
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است