Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@13:18:56 GMT

شهدا عزت و شرف ما هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۱۸۳۸

شهدا عزت و شرف ما هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه شهدا عزت و شرف ما هستند، اظهار کرد: ببینید شهدا پس از گذشت این همه سال و در حالی که چیزی جز پلاک و چند تکه استخوان از آنان باقی نمانده است، با چه عزت و آبروی می‌آیند، شهدا نشانه‌های الهی و آدمهایی هستند که به راحتی از دنیا عبور کرده و به معبود وصل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین خنیفر، صبح یکشنبه در حاشیه‌ی مراسم تدفین پیکر یک تن از شهدای دوران دفاع مقدس در واحد خواهران دانشگاه فرهنگیان تبریز با بیان اینکه ما در شهر دو شهید محراب و شهر لشکر عاشورای همیشه خط شکن هستیم، اظهار کرد: افتخارات در این شهر بسیار زیاد است، تبریز، فرماندهان خط شکنی چون شهید شفیع زاده، یاغچیان، فکوری، آشنا، موسویان فرقانی، مقیمی و باکری‌ها را تربیت کرده است که بر افتخارات آن می‌افزاید و این شهر را مانند نگینی شهادت پرور برای ما ترسیم می‌کند.

به گزارش ایسنا، ریئس کل دانشگاه فرهنگیان افزود: شهادت بر خلاف مرگ که فنا است، نوعی بقا بوده و شهادت به تعبیر پیامبر اکرم (ص)، شریف‌ترین نوع عبور از این دنیای فانی، بوده و شهید، حاضر و ناظر است.

وی ادامه داد: به تاسی از شهادت سردار بزرگمان در روز شهادت حضرت زهرا (س) باید بگوییم ایشان به ظاهر کشته شد، درحالیکه از کالبد خاکی خروج، اما تا ابد عروج کرد؛ خون شهید سلیمانی به ظاهر بر زمین ریخت، اما در زمان جاری شد، امروز نام این شهید نه در فضای عزا، بلکه در پهنای فضای نامتناهی می‌درخشد.

خنیفر تاکید کرد: سردار سلیمانی پس از شهادت نیز عامل انسجام و هم‌افزایی است؛ شهدا مانند شهید سلیمانی، مرگ آگاه بودند و فرای خطوط سیاسی حرکت کرده و با شهادت اوج می‌گیرند؛ شهید سلیمانی، شهید مولف، بسیجی باهوش، ژنرال آینده نگر، دشمن شناسی دقیق با قلبی رقیق بود.

وی متذکر شد: دعا، نماز اول وقت و شکستن نفس در برابر خدا از ویژگی‌های شهدا بود، آنان اشک را بهترین وسیله اتصال به معبود و شستن درون استفاده می‌کردند؛ شهدا در بیابان چنان یاد خدا می‌کردند که با دیدن این صحنه‌ها فقط یاد اباعبدالله می‌افتادیم.

رییس کل دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: توسل به خدا هم از دیگر ویژگی‌های شهدا قبل و بعد از شهادت است؛ نماز اول وقت هم از ویژگی‌های مستندی است که امام حسین (ع) هم آخرین نمازشان را در کربلا اول وقت خواندند.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی هم اینگونه بود، فرماندهی که کم‌ حرف می‌زد، ولی با صدای بلند می‌اندیشید و با عمل حرف می‌زد، اما از عمل حرف نمی‌زد؛ تمام زندگی شهدا با برنامه بود.

خنیفر، لبخند به عنوان بهترین ارتباط موثر و عاطفه‌ی بالا، آرامش عجیب و شگفت، توکل و دور اندیشی، ساده زیستی و جهان وطنی را از ویژگی‌های مشترک شهید سلیمانی و دیگر شهدا عنوان کرد و گفت: سردار از غیبت دوری می‌کرد و هیچ وقت جنون تخریب و یا بدقولی نداشت، در تاریخ خاورمیانه حتی خود اسراییل هم از سه نفر به عنوان دشمنان صادق نام می‌برد، مقام معظم رهبری، سید حسن نصرالله و شهید سلیمانی؛ درس‌های زیادی از شهدا دیدیم و شنیدیم.

وی اظهار کرد: ۵۲۲ عنوان پژوهش درباره سردار شهید سلیمانی در این دانشگاه جمع شده و یک تحقیق میدانی و نزدیک به ۴۵۰ مصاحبه به این منظور انجام شده و در آن‌ها به ویژگی‌های شهید سلیمانی پرداخته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیره شهدا باید سرلوحه همه مدیران باشد

وحید والی‌زاده مرادی در دیدار با خانواده شهید والامقام «رضا حسین بیگی» نخستین شهید ورزشکار لرستانی که به همراه سردار علیپور، جانشین فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان انجام شد، بیان کرد: ورزشکاران ایرانی یکی از اقشاری بودند که در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از مرز و بوم خود به جبهه‌های جنگ رفتند و برای سربلندی کشورمان از جان خود گذشتند.

وی با بیان اینکه تاکنون پنج‌هزار و ۵۰۰ شهید ورزشکار در سطح کشور شناسایی شده‌اند، ادامه داد: جنگ تحمیلی واقعیت‌های فراوانی را به همه دنیا ثابت کرد و نشان داد مردم ایران در دفاع از وطن خود با کسی شوخی ندارند.

والی‌زاده مرادی اظهار کرد: از همه مهم‌تر اینکه تمامی اقشار جامعه در این دفاع مقدس نقش داشتند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکردند. اهالی ورزش نیز از این قاعده مستثنی نبودند. در روز‌هایی که دشمن بعثی برای ضربه زدن به کشورمان هر کاری می‌کرد و با حمایت‌های غربی‌ها نقشه تصرف خاک ایران را در سر می‌پروراند، مردم ایران از همه قشر‌ها و با دیدگاه‌های مختلف برای دفاع از آب و خاکمان پا پیش گذاشتند و ورزشی‌ها نیز در این راه پابه‌پای دیگران قدم به عرصه گذاشتند.

وی به جایگاه رفیع شهدا اشاره کرد و با بیان اینکه سیره شهدا باید سرلوحه همه مدیران باشد، افزود: همه ما مدیون خون شهدا و صبر و استقامت خانواده معظم آنها هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز همه موظفیم در برابر خون شهدا پاسخگو باشیم؛ کسی که مسئولیتی را پذیرفته است بیشتر باید مراقبت کند که در مسیر شهیدان حرکت کند.

سرپرست ورزش و جوانان لرستان در خاتمه با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا و ایثارگرانی که برای بقاء اسلام و انقلاب جانفشانی کردند، بر تداوم راه شهیدان و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

گفتنی است در این دیدار سرگرد علی بهرامی مسئول سازمان بسیج ورزشکاران لرستان و جمعی دیگر از مسئولان نیز حضور داشتند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • سیره شهدا باید سرلوحه همه مدیران باشد
  • دشمن با راه اندازی جنگ نرم به دنبال نابودی اعتقادات جوانان است
  • پخت بیش از یک هزار غذای اطعام مهدوی در اندیمشکی 
  • شهادت قله رستگاری است/ جنگ غزه ماهیت تمدن غرب را نشان داد
  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان زیرکوه
  • وجود ۱۹ شهید در بخش نگین کویر فهرج
  • خون شهدا عزم جبهه مقاومت را برای نابودی رژیم صهیونیستی مصمم‌تر کرد
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می شود
  • روایت نور؛ از ابتدا تا انتهای سفر عاشقی به کربلای ایران
  • آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت