Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی آخرین آمار مبتلایان، بهبود یافتگان و فوتی‌های مبتلا به کرونا در ۲۸ دی‌ماه را تشریح کرد.

جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین آمار کلی ابتلای کرونا در استان آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت منتهی به عصر امروز – یکشنبه ۲۸ دی‌ماه- اظهار کرد: در این مدت زمان نزدیک به ۳۵ بیمار قطعی و مشکوک مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های آذربایجان غربی بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، چهار نفر در استان آذربایجان غربی بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند، افزود: با احتساب این آمار مجموع جان باختگان مبتلایان به کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تاکنون به سه هزار و ۴۴۸ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۴ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در استان آذربایجان غربی شناسایی شده که با احتساب این تعداد، شمار کل مبتلایان استان آذربایجان غربی ۱۰۲ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.

وی با اشاره به بستری ۳۵۴ بیمار با سندرم حاد تنفسی در بیمارستان‌های آذربایجان غربی افزود: از این تعداد ۱۵۷ مورد به عنوان موارد مشکوک ابتلاء به ویروس کرونا شناخته می‌شوند.

آقازاده با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۹ بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های آذربایجان غربی بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۳۳ بیمار با دستگاه تنفسی ونتیلاتور در حال پشت سر گذاشتن روند درمان خود هستند.

کد خبر 469078

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا کرونا در ایران آمار ابتلا به کرونا آخرین اخبار کرونا آخرین آمار کرونا آمار کرونا آذربایجان غربی آمار کرونا در آذربایجان غربی ابتلای کرونا در آذربایجان غربی کرونا در آذربایجان غربی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بهبود یافتگان کرونا آذربایجان غربی فوتی کرونا آذربایجان غربی مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی آخرین آمار مبتلایان کرونا آذربایجان غربی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان آذربایجان غربی مبتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۱۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم برجویی‌فرد عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور توسعه و تقویت خدمات بهداشتی و درمانی در استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای از سوی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صورت گرفته است.

وی با اشاره به اجرای برنامه سلامت خانواده در شهرهای برازجان، خورموج، کنگان و گناوه، بیان کرد: برنامه‌ریزی برای ایجاد ۱۱۰ پایگاه در این چهار شهر صورت گرفته که تاکنون ۷۳ پایگاه راه‌اندازی شده و به پیشرفت حدود ۵۵ درصدی رسیده‌ایم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افتتاح و تجهیز ۱۰ خانه بهداشت، چهار پایگاه سلامت و یک مرکز خدمات جامع سلامت را از اقدامات مهم در این زمینه عنوان کرد و ادامه داد: جذب نیرو برای برنامه سلامت خانواده و بهبود وضعیت تجهیزات و جذب اعتبارات از دیگر اقدامات بوده است.

مقابله با بیماری‌های غیرواگیر

وی با اشاره به تلاش برای مقابله با بیماری‌های غیرواگیر در استان از انجام غربالگری تیروئید نوزادان برای ۲۲ هزار و ۷۰۰ مورد خبر داد و افزود: ۸۰ نوزاد مبتلا به کم‌کاری تیروئید و یک نوزاد مبتلا به فتیل کتونوری شناسایی شده است.

برجویی فرد همچنین از مشارکت ۷۱۱ هزار نفر در برنامه پویش ملی سلامت و انجام غربالگری دیابت و پرفشاری خون در بین جمعیت بالای ۱۸ سال استان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۳۸۴ بیمار جدید مبتلا به دیابت و سه هزار و ۲۶۲ بیمار جدید مبتلا به فشار خون بالا در این استان شناسایی شد.

وی انجام غربالگری ۱۴ هزار و ۸۵۴ نوزاد را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ۳۴ نوزاد مبتلا به کم‌شنوایی شناسایی شده و غربالگری تنبلی چشم کودکان نز برای ۶۶ هزار و ۶۲۰ نفر انجام شده است.

غربالگری سرطان در شهر بوشهر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از آغاز غربالگری سرطان در شهر بوشهر با تست ۵۸۷ نفر خبر داد و افزود: برای ۶ هزار و ۸۸۰ داوطلب ازدواج مشاوره ارائه شد که ۸۳ زوج ناقل و پرخطر تالاسمی شناسایی شد.

وی از شناسایی و کنترل طغیان ۸۵ مورد بیماری‌های منتقله از آب و غذا خبر داد و افزود: هشت هزار و ۷۱۵ مورد بیمار مبتلا به پدیکلوزیس و گال شناسایی و درمان شد.

انجام ۱۳ هزار نمونه برداری مالاریا

برجویی‌فرد با اشاره به تزریق ۲۸۲ هزار و ۸۵۳ مورد واکسن روتین به گروه‌های هدف خبر داد و بیان کرد: تقویت برنامه ریشه‌کنی فلج اطفال با ۱۹ هزار دوز انجام شد.

وی با اشاره به انجام ۱۳ هزار نمونه برداری مالاریا خاطرنشان کرد: ۱۳۱ مورد شناسایی بیمار مبتلا به مالاریا و درمان کامل آنها انجام شده است.

شناسایی ۲۲ مورد اچ‌آی‌وی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از انجام ۲۵ هزار مورد نمونه گیری تشخیص اچ‌آی وی در استان خبر داد و افزود: ۲۲ مورد شناسایی شده است.

وی از انجام بیش از هزار و ۱۲ مورد نمونه برداری تشخیص سل خبر داد و اضافه کرد: ۶۳ مورد بیمار مبتلا به سل و ۴۲ مورد بیمار مبتلا به سالک شناسایی شده است.

برجویی‌فرد با اشاره به انجام ۱۳۳ هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی خبر داد و گفت: در این زمینه ۲۰ هزار اخطاریه صادر شده و ۱۷۳ مرکز پلمب شده است.

کاهش تعداد مرگ مادران باردار

وی از کاهش تعداد مرگ مادران باردار خبر داد و اضافه کرد: اجرای برنامه جامع مهار، پایش و پیشگیری از سقط جنین، اجرای منشور کرامت مادری، ادغام طب ایرانی در نظام مراقبت سلامت و برنامه‌های آموزشی برای سالمندان از دیگر اقدامات است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه شعار امسال هفته سلامت، سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت است، اظهار داشت: سلامت خانواده با مشارکت مردم امکان‌پذیر است.

برنامه‌های هفته سلامت

وی با اشاره به آغاز برنامه هفته سلامت در استان بوشهر گفت: در هفته ضمن نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس طرح‌های مهم این حوزه شامل پایگاه سلامت، خانه بهداشت و پانسیون پزشکان افتتاح می‌شود.

برجویی‌فرد با اشاره به حمایت تغذیه‌ای از هزار نفر مادر باردار و شیرده سوءتغذیه نیازمند اضافه کرد: تعداد کودک زیر ۵ سال نیازمند دچار سوءتغذیه ۵۳۱ نفر است که حمایت مالی می‌شوند.

حمایت تغذیه‌ای از کودکان

وی با بیان اینکه ۹۲۰ نفر مورد حمایت تغذیه‌ای کودک سوءتغذیه شدید هستند، اضافه کرد: اهدای سبد غذایی به ۱۷۶ مادر باردار نیازمند از دیگر موارد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از اجرایی شدن طرح واکسیناسیون پنوموکوک کودکان زیر یکسال در استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح کودکان زیر یک‌سال علیه عفونت تنفسی و گوش واکسینه می‌شوند.

برجویی‌فرد ادامه داد: این طرح از دهم اردیبهشت امسال کودکان ۲ ماهه، ۴ ماهه، ۶ ماهه و ۱۲ ماهه در سطح استان بوشهر اجرایی می‌شود.

کد خبر 6084817

دیگر خبرها

  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • واژگونی پژو ۴۰۵ در محور ارومیه - مهاباد 
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • ثبت ۵۰ هزار و ۶۳۰ تولد پارسال در آذربایجان‌غربی
  • ۵۰ هزار و ۶۳۰ تولد در آذربایجان‌غربی ثبت شد