Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، ناوالنی که داخل روسیه با سم نوویچوک مسموم شده بود، با فشار افکار عمومی برای ادامه درمان به آلمان منتقل و در بیمارستانی در برلین بستری شد. پزشکان آلمانی پس از آزمایش‌ها و بررسی‌های فراوان نظر همتایان روس را رد و اعلام کردند بقایای سم مرگبار در خون و بدن منتقد سرشناس رئیس جمهوری روسیه پیدا شده و مسموم شدن او قطعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سم در لیوان چای بود یا لباس زیر ناوالنی؟ | آلمان توطئه ترور منتقد سرشناس پوتین را تایید کرد

در شرایطی که در روزهای اخیر جزئیاتی تازه از تلاش آدمکش‌های روس برای کشتن ناوالنی منتشر شده بود، او اعلام کرد برای بازگشتن به سرزمین مادری خود مصمم است و هوادارانش با وجود حضور نیروهای امنیتی وابسته به دولت برای استقبال از ناوالنی به فرودگاهی در مسکو رفته‌اند. این چهره سیاسی مخالف پوتین اندکی پس از بلند شدن هواپیما از فرودگاه برلین اعلام کرد انتظار ندارد پس از ورود به مسکو بازداشت شود، گرچه بیشتر از هوای بسیار سرد روسیه می‌ترسد.

ناوالنی و همسرش یولیا برای سوار شدن به هواپیما از میان ده‌ها خبرنگار گذشتند و تعداد زیادی روزنامه‌نگار و گزارشگر همراه این زوج روسی عازم مسکو هستند. ناوالنی ابتدا به انگلیسی از خبرنگاران تشکر کرد و به آنها گفت که اگر روی صندلی خودشان ننشینند، هواپیما نمی‌تواند پرواز کند. او کنار همسرش در ردیف ۱۳ نشست و انتظار می‌رود تا ساعت ۴:۲۰ عصر به وقت غرب اروپا به فرودگاه ونوکوو مسکو برسد.

با وجود خوش‌بینی‌های ناوالنی، کارشناسان معتقدند نیروهای امنیتی دولت روسیه او را بازداشت و بازجویی کنند. مقام‌های زندان مسکو گفته‌اند احتمال بازداشت ناوالنی به اتهام زیر پا گذاشتن قوانین عفو مشروط زیاد است و اگر در دادگاه محکوم شود، سه سال و نیم به زندان می‌افتد. یک پرونده دیگر ناوالنی مربوط به فساد مالی است که می‌تواند برایش یک دهه حبس همراه داشته باشد.

گفته می‌شود نیروهای روسی برای مسموم کردن و کشتن الکسی ناوالنی دست‌کم در ۴۰ پرواز داخلی و خارجی او را تعقیب کرده و سرانجام توانسته‌اند در یکی از سفرهای داخلی منتقد سرشناس پوتین او را به دام بیندازند.

کد خبر 579703 برچسب‌ها روسیه - ولادیمیر پوتین روسیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه ولادیمیر پوتین روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند.

به گزارش مشرق، در پشت فراخوان‌ها برای خویشتن‌داری که توسط اکثر پایتخت‌ها به‌صورت هماهنگ انجام می‌شود، دیپلماسی روسیه و چین قاطعانه طرف ایران را در بحران بین این کشور و اسرائیل گرفته‌اند. نه مسکو و نه پکن حمله هوایی گسترده توسط تهران در شب شنبه ۱۳ آوریل را محکوم نکردند.

به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور خارجه چین یادآور شد که چین حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را به‌شدت محکوم و قاطعانه با آن مخالفت می‌کند.

از سوی دیگر، پکن به بیانیه ایران مبنی بر اینکه اقدام انجام شده محدود بوده و اقدامی دفاعی از خود بوده توجه می‌کند. ولادیمیر پوتین روز سه‌شنبه طی تماسی با همتای ایرانی خود، ابراهیم رئیسی، به تمایل ایران برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش اشاره کرد.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، روز قبل به پاسخ مشروع ایران اشاره کرده بود و بر «دورویی» غرب در این مورد تأکید کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به سیمونا گالپرین، سفیر اسرائیل در مسکو گفت: «سیمونا، به من یادآوری کن که اسرائیل حملات کی‌یف به خاک روسیه را محکوم کرد».

حملات ایران حتی با نوعی سرخوشی در کانال‌های تبلیغاتی روسیه مورد استقبال قرار گرفت که ابتدا «پیروزی» تهران و «هراس» اسرائیل را پیش از اتخاذ لفاظی «حملات محدود» توصیف کردند. شبکه NTV روز دوشنبه گفت: «ایران به مرکز ثقل جهان اسلام تبدیل شده است».

بااین‌حال، نه مسکو و نه پکن هیچ علاقه‌ای به درگیری کنترل نشده ندارند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • قربانی در بین بهترین‌های روسیه (عکس)
  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • شکست اورنبورگ در جام حذفی روسیه با وجود درخشش قربانی
  • روز شاد سپاهانی‌ها: لژیونر هم گل زد
  • قربانی همزمان با سپاهان بازی می‌کند
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل