Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های دولتی سوریه از اقدام نیروهای ترکیه در قطع آب شهر «الحسکه» واقع در شمال شرق سوریه خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) یکشنبه‌شب گزارش داد که نیروهای اشغالگر ترکیه بار دیگر آب این شهر و حومه را قطع کرده‌اند.

پیش‌تر نیروهای ترکیه ایستگاه پمپاژ آب «علوک» واقع در ریف «رأس العین» را از کار انداخته بودند و مانع از ورود تکنسین‌ها و کارگران به این ایستگاه شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر حسکه مرکز استانی به همین نام در شمال سوریه است و بیش از دو میلیون جمعیت دارد.

طی ماه گذشته هزاران نفر از اهالی استان «الحسکه» با برپایی تجمع در مرکز شهر الحسکه به تداوم جرایم ترکیه در خاک سوریه و سکوت جامعه بین المللی در قبال آن اعتراض کرده بودند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع، مخالفت قاطع خود را با اشغالگری نظامیان ترکیه اعلام کرده و گفته بودند که ترکیه با مسدود کردن شبکه آب رسانی به شهر الحسکه به دنبال اجرای نقشه‌های پلید خود در منطقه به قیمت رنج و سختی دو میلیون نفر از ساکنان الحسکه و حومه آن است.

شهروندان الحسکه در این تجمع تاکید کردند که جرایم رژیم ترکیه در سوریه محدود به قطع مکرر آب به روی شهروندان نیست؛ بلکه این رژیم اشغالگر به هر طریقی به دنبال آزار رساندن به مردم سوریه است تا  آنها را وادار به ترک خانه‌هایشان کرده و روستاها را به تصرف خود درآورند و مزدورانشان را در آنجا اسکان دهند.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: سوریه ترکیه آب الحسکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۱۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار خودرو بمبگذاری شده در الرقه سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین ،منابع خبری از انفجاری در شهر الرقه سوریه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که یک خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی زندان وابسته به شبه نظامیان قسد مورد حمایت آمریکا در شهر الرقه منفجر شده است.

منابع مذکور بیان کردند که اطلاعاتی درباره تلفات و خسارات وجود دارد.

جزییات بیشتری مخابره نشده است.

کد خبر 6086981

دیگر خبرها

  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • انفجار خودرو بمبگذاری شده در الرقه سوریه
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • (ویدئو) آتش‌سوزی در خط لوله انتقال نفت خام در سوریه
  • ببینید | اولین تصاویر از آتش‌سوزی در خط انتقال نفت سوریه
  • آتش سوزی در خط انتقال نفت غرب سوریه