Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از راه‌های بروز خلاقیت، درست کردن وسایل مختلف با استفاده از وسایل دورریختنی است، زیرا این فعالیت قوه‌ی ذوق و استعداد را در افراد بالا می‌برد. روش‌های زیر نمونه‌هایی از این فعالیت هستند.

۱- از یک تی شرت ملحفه درست کنید:

یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای دوختن ملحفه با لباس‌های قدیمی این است که بعضی پیراهن‌ها را مانند پیراهن ورزشی قدیمی کودکانتان، به شکل بلوک مربعی قیچی کنید و به یکدیگر متصل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- ملحفه با کراوات:

کراوات‌های قدیمی را دور نیندازید. در صورت جمع آوری آن‌ها، می‌توانید یک رومیزی زیبای ابریشمی درست کنید. در این پروژه گره‌های ابریشمی را با یکدیگر ترکیب کرده و با ابریشم دوپیونی جفت می‌کنیم تا یک رومیزی زیبا بدون هیچگونه الگویی بسازیم.

بیشتر بخوانید

۸ ترفند کار راه‌انداز برای امور روزمره به جای خرید وسایل مورد نیاز

۳- استفاده از شلوار‌های جین قدیمی

یک شلوار جین قدیمی را بردارید و آن‌را به وصله‌ای کوچک تبدیل کنید. یک جیب کوچک از همان شلوار جین را با تکه‌های پارچه راه راه و شطرنجی توسط این وصله به یکدیگر متصل کنید تا کیف پول زیپ دار زیبایی بسازید که از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است.

۴- از لوازم جانبی خود استفاده کنید.

ساختن ملحفه مربعی ساده مانند شکل با تکه پارچه‌هایی که در اطراف دارید بسیار ساده است.

نمونه‌ای از این مورد: این ملحفه از دستمال‌های نخی که بریده شده و به صورت مثلث‌های نیمه مربع قطعه قطعه شده اند، درست شده است. کافی است دستمال‌های رنگ روشن را به یکدیگر متصل کنید تا بیشتر به چشم بیاید یا می‌توانید خودتان قسمت‌هایی را رنگ بزنید تا جذاب‌تر به نظر برسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خانه داری روانشناسی خانواده ترفندهای خانه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۲۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترفند نانویی که می‌تواند ظرفیت باتری‌ها را افزایش دهد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محققان دانشگاه اوزاکا، دانشگاه پلی تکنیک توکیو، دانشگاه کیوشو و دانشگاه ملی سینگهوا، روشی برای قرار دادن فلزات قلیایی (AMs) در لایه‌های گرافن ارائه کرده‌اند.

با قراردادن تعداد بیشتری فلزات قلیایی در میان لایه‌های گرافن در الکترود باتری‌ها، امکان افزایش ظرفیت باتری‌ها وجود دارد.

این محققان از میکروسکوپ الکترونی عبوری روبشی با ولتاژ کم (LV-STEM) برای مشاهده ساختار اتمی فلزات قلیایی (پتاسیم ، روبیدیوم و سزیم) در گرافن دو لایه (BLG) استفاده کردند. یافته‌های این تیم نشان داد که فلزات قلیایی میان لایه‌های گرافن نفوذ کرده‌اند و ساختار پشته‌ای hcp با ترکیب شیمیایی C۶M۲C۶ ایجاد کرده‌اند.

عملکرد باتری‌های قابل شارژ یکی از عوامل مهم در تعیین میزان مسافت قابل رانندگی با خودروهای برقی و زمان استفاده ازتلفن‌های هوشمند است. اگر این باتری‌ها بتوانند ظرفیت بیشتری را ارائه دهند، عملکرد خودروها و تلفن‌های هوشمند بهتر می‌شود.

عامل اصلی در فاصله رانندگی وسایل نقلیه برقی و زمان استفاده از تلفن های هوشمند، ظرفیت باتری است. اگر باتری های قابل شارژ بتوانند ظرفیت های الکتریکی بیشتری ارائه کنند، بهبود عملکرد این دستگاه های الکترونیکی امکان پذیر است.

گرافیت،  الکترود مورد استفاده در باتری‌ها، از چند لایه گرافن تشکیل شده است، فلزات قلیایی بین لایه‌ها قرار می‌گیرد تا جریان الکترون ها در هنگام شارژ و تخلیه تسهیل شود. دستیابی به چگالی بالای ذخیره فلزات قلیایی بین لایه‌های گرافن می تواند ظرفیت الکتریکی را افزایش دهد.

سال‌هاست که از طریق اندازه گیری پراش پرتونگاری الکترونی و اشعه ایکس، مشخص شده بود که لایه‌های گرافن فقط می توانند میزبان یک لایه از فلز قلیایی باشند. تا پیش از این هیچ گزارشی مبنی بر ایجاد لایه‌های متعدد منتشر نشده بود.

این گروه تحقیقاتی روشی برای قرار دادن فلزات قلیایی متعدد میان لایه‌های گرافن ارائه کردند و با میکروسکوپ الکترونی یافته‌های خود را تایید کردند.

نتایج کار محققان نشان داد که این روش جدید می‌تواند تا دو برابر فلزات قلیایی بیشتر را در میان لایه‌های گرافن قرار دهد که انتظار می‌رود ظرفیت باتری‌ها را افزایش دهد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ترفند تمیز کردن سطوح با ترکیب دو ماده ساده که شما را شگفت‌زده می‌کند
  • (ویدئو) ترفندی حیرت‌انگیز برای درست کردن شمعی که تا ابد روشن می‌ماند!
  • (ویدئو) یک ترفند فوق‌العاده ساده برای سفید کردن ماهیتابه
  • سه روش خلاقانه و جدید برای باز کردن قفل بی کلید (فیلم)
  • انتقاد صریح رهبر معظم انقلاب از تخریب پوشش گیاهی به بهانه درست کردن هتل و حوزه علمیه: زمین خوارها در مناطق خوب شهر با شیوه های مشخص، ثروت عمومی را تبدیل می کنند به ثروت شخصی/ مسؤولین باید "عُرضه" به خرج دهند و برخورد قاطع کنند
  • حلوا قُبِیت شوشتر سوغات راه مسافران نوروز
  • ردیابی گوشی سرقتی با چند ترفند ساده
  • یک ترفند نانویی برای افزایش ظرفیت باتری‌ها
  • تبدیل چرخ خیاطی قدیمی به دستگاه برش زنی + فیلم
  • ترفند نانویی که می‌تواند ظرفیت باتری‌ها را افزایش دهد