Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از زمان عرضه گوشی آیفون X همه گوشی‌های هوشمند آیفون، به جز آیفون SE مدل ۲۰۲۰، بدون بخش اسکن اثر انگشت (Touch ID) عرضه شدند و از فناوری تشخیص چهره (Face ID) برای احراز هویت بیومتریک استفاده کردند. از آنجا که این فناوری هنگام استفاده از ماسک توسط کاربر نمی‌توانست قفل تلفن را باز کند، به عنوان یک راه‌حل ناکارآمد در زمان انتشار بیماری کرونا شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین کاربر برای استفاده از آن یا باید ماسک خود را پایین بکشد و یا کد امنیتی را برای باز کردن قفل آیفون وارد کند. طراحان این شرکت به این فکر افتادند که این مشکل را برطرف کنند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که اگر آیفون ۱۳ دارای اسکنر اثر انگشت در صفحه باشد، این مشکل رفع خواهد شد. این ویژگی چند سالی است که در گوشی‌های هوشمند اندرویدی وجود دارد.

بیشتر بخوانید

اپل خودروهای خود را با همکاری هیوندای می سازد محصولات جدید آیفون در سال ۲۰۲۰

با تمام این تفاسیر تکنولوژی Face ID از محصولات اپل حذف نخواهد شد، اما صحبت‌هایی در مورد حذف پورت شارژ در برخی از مدل‌های آیفون در راستای اضافه کردن تکنولوژی شارژ بی‌سیم شنیده می‌شود. منابع خبری ادعا می‌کنند که اپل در حال کار بر روی یک مدل آیفون با صفحه نمایش تاشو است. این شرکت در حال حاضر نمونه اولیه نمایشگرهای تاشو را در آزمایشگاه‌های داخلی خود تولید کرده است. این صفحه نمایش‌ها دارای لولاهای نامرئی همانند صفحه نمایش تاشوی سامسونگ هستند. اندازه این صفحه نمایشگر ۶/۷ اینچ است. با این حال اپل برنامه‌های خود برای عرضه یک آیفون تاشو را نهایی نکرده است و هنوز در مراحل آزمایش و پیش تولید قرار دارد. همچنین اپل در حال کار بر روی دو تبلت جدید است. یکی از آن‌ها iPad Pro جدید با پردازنده سریع‌تر و صفحه نمایش MiniLED و دیگری یک iPad سطح پایین با همان طراحی iPad Air مدل ۲۰۱۹  است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت اپل تشخیص چهره اثر انگشت صفحه نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۲۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فولکس‌واگن در نمایشگاه اتومبیل پکن، خودرو مفهومی ID.Code را به‌نمایش گذاشت که شاید عجیب‌ترین محصول این شرکت باشد. خودرو شاسی‌بلند فولکس‌واگن ازنظر ظاهری نسبتاً معمولی است، اما فناوری به‌کار رفته در آن به نام 3D Eyes بسیار جالب به‌نظر می‌رسد.

براساس گزارش زومیت، سیستم چشم‌های سه‌بعدی (3D Eyes) می‌تواند افراد را ببیند و بخشی از سیستم روشنایی تعاملی جامعی محسوب می‌شود که فولکس‌واگن آن را به‌عنوان آینده‌ی خودروهای خودران درنظر می‌گیرد.

نوار سفید بلند روی دماغه‌ی ID.Code بین چراغ‌های جلوی آن، Light Cloud نامیده می‌شود و از ۹۶۷ چراغ LED تشکیل شده است و چراغ‌های U-شکلی ایجاد کرده که درنهایت ظاهری شبیه به نگاه‌کردن به جهات مختلف را به‌نمایش می‌گذارد.
سیستم چراغ جلوی ID.Code با صفحه‌ی نورانی (Light Screen) کار می‌کند. این صفحه، بخش لبخندمانند جلوی خودرو است که زیر Light Cloud قرار می‌گیرد. فولکس‌واگن در طراحی این قطعه از رنگ شفافی استفاده کرده که وقتی صفحه‌ی نورانی خاموش است، ظاهری معمولی دارد، اما زمانی‌که روشن باشد، می‌تواند موارد مختلفی -از گزارش آب‌وهوا گرفته تا تصاویر فصلی مانند شکوفه‌های گیلاس در بهار- را نمایش دهد.

اگر خودرو دیگری متوقف شود و به شما اجازه دهد به چپ بپیچید، صفحه‌نمایش می‌تواند به‌عنوان نشانه‌ای از قدردانی، یک قلب بزرگ به او نمایش دهد.
فولکس‌واگن قابلیتی به نام پنجره‌های هوشمند (Smart Windows) به خودرو ID.Code اضافه کرده است. این پنجره‌ها می‌توانند در نقاطی از شیشه، آواتاری به شکل انسان نمایش دهند که با نزدیک شدن به ‌آن، شروع‌به گفت‌وگو با شما می‌کند.

فولکس‌واگن می‌گوید همه‌ی ویژگی‌های فنی ID.Code بخشی از قابلیت مخفی این خودرو هستند. طراحان این شرکت ویژگی مذکور را به‌عنوان چیزی ناملموس که باعث تعجب می‌شود درنظر می‌گیرند.
طبق اعلام فولکس‌واگن قابلیت مورد اشاره برای ایجاد رفاقت و ارتباط انسانی در آینده‌ای که هوش مصنوعی همه‌جا حضور خواهد داشت طراحی شده است. این ارتباط فقط به صاحب خودرو محدود نمی‌شود و دوربین‌ها و حسگرهای فراوان به ID.Code قابلیت رانندگی خودکار سطح ۴ را می‌دهند.
سرنشینان صندلی‌های جلو در شاسی‌بلند ID.Code فولکس‌واگن می‌توانند ۱۸۰ درجه بچرخند و درحالی‌که خودرو درحال حرکت است با سرنشینان عقب گپ بزنند. علاوه‌بر این می‌توانید ازطریق آواتار انسانی که با فناوری واقعیت افزوده روی شیشه‌ی جلو ظاهر می‌شود با خودرو حرف بزنید.

خودرو ID.Code درحال‌حاضر صرفاً مدلی مفهومی است. هیچ جزئیاتی درمورد قدرت موتور، بُرد یا سایر ویژگی‌های فنی آن وجود ندارد. همچنین هیچ صحبتی از برنامه‌های احتمالی تولید به میان نیامده است، اگرچه ازنظر فولکس‌واگن ID.Code به چشم‌انداز این شرکت در چین اشاره دارد.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899413

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس
  • معارفه دستیار اول سرمربی بعدی تراکتور بدون نفر اصلی!
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • شارژ مجدد باتری پهپادها در حین پرواز / طول عمر پهپادها با سلول‌های خورشیدی پروسکایت
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ بهترین پرچمدار سامسونگ چند؟