Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@09:58:20 GMT

حضرت فاطمه (س)، سرّ لیلة القدر هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۲۳۹۰

حضرت فاطمه (س)، سرّ لیلة القدر هستند

نماینده مجلس خبرگان رهبری حضرت فاطمه (س) را سرّ لیلة القدر معرفی کرد و گفت: در بستر عاشورا می‌توان رضایت حضرت زهرا (س) را جلب کرد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید مهدی میرباقری در مراسمی که به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) در حسینیه مرحوم آیت الله حق شناس برگزار شد، اظهار داشت: اهل بیت (ع) صاحب اسم اعظم الهی هستند و پروردگار این علم را به آنان عنایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای همین ائمه اطهار همواره در محضر خداوند و عرش الهی هستند و به همه مخلوقات در آسمان و زمین اشراف دارند؛ همه کائنات تحت فرمان ایشان بوده بر این اساس فرمان آن بزرگان در همه عالم جاری است.

بیشتر بخوانید: مقام علمی حضرت فاطمه زهرا (س)/ همه چیز درباره شهادت صدیقه کبری

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جنس مصیبت اهل بیت (ع) از جنس مصیبت اهل زمین نیست بلکه مصیبتی در مقیاس معصومی در مصیبت معصوم دیگر است، اظهار داشت: بیان جنبه‌های باطنی مصیبت معصوم بسیار دشوار است. معصوم یک جنبه باطنی دارد و با اهل زمین بسیار متفاوت است، وقتی انسان فکر کند امیرمومنان علی (ع) فردی همانند اوست همین جا نقطه سقوطش خواهد بود.

آیت‌الله میرباقری با تاکید بر اینکه وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا (س) لیلة‌القدر عالم است، گفت: اگر کسی حقیقت معرفت ایشان را درک کند حقیقتاً شب قدر را درک کرده است که این درک همان حقیقت و سری است که در وجود حضرت قرار دارد و توضیح داده می‌شود.

وی افزود: هر سال شعاعی از ایشان در عالم نازل می‌شود و در فضای این شعاع است که ملائکه نازل بر ولی الاعظم می‌شوند و در همین لیله مبارکه تمام آن امر حکیم الهی بسط، انتشار و تفریق پیدا می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حقیقت حکمت در شب قدر نازل می‌شود، تصریح کرد: این امر حکیمی که در شب قدر و لیله مبارکه منتشر و متعین می‌شود مقصود ائمه اطهار (ع) است که از دامن وجود ایشان در دنیا بسط پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اهل بیت (ع) حقیقت و انوار حکمت الهی هستند، بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) در خصوص مقام و منزلت حضرت زهرا (س) فرمودند فاطمه شاخه‌ای از شجره وجودی من است بر این اساس شادی و غم او شادی و غم من است و هر کس فاطمه را بیازارد مرا آزرده و اگر کسی فاطمه را شاد کند مرا شاد کرده است همچنین رضایت و غضب خدا به رضایت و غضب دخترم فاطمه است؛ این حدیث بیانگر عظمت حضرت زهرا است.

آیت‌الله میرباقری افزود: اگر کسی به دنبال درک لیله‌القدر است باید دست به دامن حضرت زهرا (س) شود چرا که ایشان اصل شجره و خود لیله‌القدر هستند، همچنین اگر کسی بخواهد در عالم دنیا به مقام رضوان برسد که فوق همه مقامات است باید رضایت خداوند متعال را جلب کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد در عالم دنیا اهل دوزخ و بهشت را تشخیص دهد باید این تشخیص بر مدار حضرت زهرا (س) باشد؛ همه کسانی که در برابر حضرت قرار گرفتند دوزخی هستند. یکی از چیزهایی که رضایت حضرت فاطمه (س) را جلب می‌کند گره خوردن انسان با عاشورا است. عاشورا بستر اتصال مؤمنان به امیرمومنان علی (ع) است برای همین حضرت راضی می‌شوند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی آیت الله میرباقری فاطمه زهرا شهادت حضرت زهرا مجلس خبرگان رهبری مصیبت اهل بیت نماینده مجلس خبرگان رهبری حضرت فاطمه حضرت زهرا آیت الله اگر کسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۲۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاقی نادر در برزیل/ سلاح جدید فاطمه امینی دچار نقص شد

در مسابقات تیراندازی کسب سهمیه برزیل، سلاح جدید فاطمه امینی دچار مشکل شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ناصر رسولی، دبیر فدراسیون تیراندازی در خصوص عملکرد تیراندازان در روز چهارم مسابقات برزیل اظهار داشت: خوشبختانه در روز چهارم مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی در برزیل ، در تفنگ بادی 10 متر پوریا نوروزیان راهی فینال شد. همچنین سه نماینده در بخش بانوان داشتیم که نجمه خدمتی با امتیاز بسیار خوب 633 به فینال راه یافت و شرمینه چهل امیرانی نیز به عنوان نفر هفتم فینالیست شد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در جریان مسابقه بانوان یک اتفاق ناگوار برای فاطمه امینی افتاد و در اوایل راند اول سلاحی که 10 روز پیش خریده بود و جدیدترین سلاح بود خراب شد. نماینده شرکت سازنده در محل حضور داشت و سلاح به آنها تحویل داده شد. نماینده شرکت متعجب شد و گفت در تاریخ ساخت این فقط یکبار در 11 سال پیش شاهد این موضوع بودیم و اکنون برای دومین بار این اتفاق افتاد. آنها سریع مشکل را برطرف کردند ولی زمان برای امینی از دست رفت و نتوانست عملکرد خوب خود را داشته باشد.

سرپرست ایران در برزیل گفت: البته فاطمه امینی قبل از این سهمیه المپیک را گرفته بود و این مسابقات برای آماده سازی وی محسوب می‌شد. امیدوارم فردا با یک فینال خوب نتایج خوبی کسب کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خوشحالی دختربچه گلستانی از برآورده شدن آرزویش برای کودکان فلسطینی + فیلم
  • جزییات افزایش هزینه خدمات بهشت زهرا در سال جدید
  • اتفاقی نادر در برزیل/ سلاح جدید فاطمه امینی دچار نقص شد
  • تعیین اعتبار ۲۰هزار میلیاردی برای تکمیل باغ راه حضرت زهرا(س)
  • پروژه بازآفرینی باغ‌راه حضرت فاطمه‌زهرا در مراحل تکمیل است
  • احداث باغ راه ۱۰ کیلومتری جنوب تهران
  • بهره‌برداری از باغ راه حضرت زهرا(س) در آینده نزدیک
  • انعکاسِ اتفاقیِ زنان در نمایشگاه «انعکاس»
  • فراموش کردن زهرا و بهناز به دور از انسانیت است!
  • درهای بهشت زهرا(س) باز شد؛ تجمع مردمی بر سر مزار شهید تهرانی مقدم