Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی نسبت به ادعای قائم مقام وزارت امور خارجه آلمان درباره دلیل عدم موفقیت کانال اینستکس واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، قائم مقام وزارت امور خارجه آلمان اخیرا ادعا کرده است، سازو کار مالی اینستکس که دو سال پیش با هدف میسر کردن مبادله تجاری بین اروپا و ایران ایجاد شده بود، موثر نبوده و ایران مسئول عملکرد ناموفق اینستکس است چون با معاملات موافقت نکرده است؛ در همین ارتباط بانک مرکزی در حساب رسمی توییتری خود ضمن رد این ادعا اعلام کرد: 

بیشتر بخوانید: آلمان: ناکارآمدی «اینستکس» تقصیر ایران است


«کانال اینستکس برای نجات برجام طراحی شد اما کار نکرد چون کشورهای اروپایی شجاعت کافی برای اعمال قدرت اقتصادی ملی و مستقل خویش را نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آنان هیچ راهی برای تامین مالی اینستکس نیافتند. مشخص است که ایران تنها برای حفظ کانال اروپایی و واردات کالاهایی که قادر است از کانال‌های دیگر تامین کند، حاضر به جابه جایی منابع مالی خود نیست.

اینستکس قرار بود روابط تجاری ایران و اروپا را فارغ از تحریم‌های امریکا شکل دهد نه آن که آن را تحت تحریم‌ها تعریف کند».

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی امریکا اینستکس روابط عمومی بانک مرکزی بانک مرکزی برجام وزارت امور خارجه آلمان کانال اینستکس بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۲۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش تگرگ‌های وحشتناک در آرکانزاس آمریکا (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: باریدن تگرگ به اندازه یک سیب در شهر فجیره امارات (فیلم) پاک سازی تگرگ و برف در نیمه مرداد در یکی از شهرهای آلمان (فیلم) بارش تگرگ شیشه‌ی خودروها را در آلمان شکست ! (فیلم)

دیگر خبرها

  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کرد
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • بارش تگرگ‌های وحشتناک در آرکانزاس آمریکا (فیلم)
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار
  • تقابل شدید آلمان با آزادی بیان برای حمایت یکجانبه از اسرائیل