Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@15:28:39 GMT

انجام مطالعات احیا و مرمت بیش از 20 قنات در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۲۵۶۶

انجام مطالعات احیا و مرمت بیش از 20 قنات در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از سازمان جهاد کشاورزی مشهد، مهدی ابریشمی اظهار کرد: زنده ماندن قنوات از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌طلبد که برای تثبیت وضعیت آنها و جلوگیری در هدررفت و یا نقصان آب مراقبت‌های دائمی صورت گیرد و در نگهداری و احیای آن همه توان و ظرفیت را به طور بهینه به کار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مشهد دارای 326 رشته قنات دایر است، ادامه داد: از این تعداد دو رشته آن تامین اعتبار شده و در حال مرمت و بازسازی است.

رئیس آب و خاک جهاد کشاورزی شهرستان مشهد خاطرنشان کرد: قنات‌ها از منابع پایدار آب کشاورزی هستند که در سال‌های اخیر به سبب کاهش  بارندگی و تداوم پدیده خشکسالی دبی آب آنها کم  شده است.

ابریشمی افزود:  اعتبارات ملی قنوات به مبلغ ۳ میلیارد ریال شامل دو رشته قنات فرزنی در بخش احمد آباد و حسین آباد گرینه در بخش رضویه هر کدام به مبلغ ۱.۵ میلیارد ریال از محل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی است که انعقاد قرارداد انجام و به صندوق ارسال شده است.

وی تصریح کرد: برای بیش از 20 رشته قنات در مشهد مطالعات به‌منظور احیا و مرمت صورت گرفته و در انتظار تامین اعتبار هستیم.

انتهای پیام/ 70071

منبع: فارس

کلیدواژه: قنات های مشهد سازمان جهاد کشاورزی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۲۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد

روح الله نظامی مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت:  ۳۰۰ کیلومتر از راه‌ها و جاده‌های عشایری در این استان به منظور برطرف کردن آسیب‌های ناشی از سیلاب، با هفت میلیارد ریال اعتبار بهسازی و بازگشایی می‌شود.

وی اضافه کرد: سیلاب از مهمترین دلایل صدمه به جاده‌های عشایری و ایلراه‌هاست و بر همین اساس اداره عشایر به منظور تسهیل در تردد و کوچ عشایر عملیات تیغ زنی و بازگشایی را انجام می‌دهد.

نظامی با اشاره به آغاز مطالعات و مستندسازی در حوزه جاده‌های عشایری استان مرکزی اضافه کرد: امسال برای این منظور یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده و طرح هم اکنون در دست مشاور برای انجام مطالعات است.

وی خاطر نشان کرد: پس از انجام مطالعات برخی از جاده‌های عشایر استان با تامین اعتبارات از محل منابع دولتی آسفالت و برخی الی راه‌های مال رو نیز به صورت شوسه احداث می‌شود.

استان مرکزی دارای ۷۷۰ خانواده عشایر با چهار هزار نفر جمعیت است که ۹۰ درصد آنان در شهرستان‌های ساوه و زرندیه مستقر هستند؛ این قشر با ۳۰۰ هزار واحد دامی سبک و سنگین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • توسعه کشاورزی با حفظ و بهسازی قنات ها
  • لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای هنر با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود
  • حضور اساتید برجسته در دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای در ادبیات و هنر