Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کل وزیر بهداشت گفت: در بیشتر استان ها نسبت به گذشته شاهد کاهش قابل توجه رعایت دستورالعمل های بهداشتی از نظر تردد و تجمع ها هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج حریرچی در ارتباط تصویری با بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: این شرایط؛ هشدار دهنده است و در حال حاضر نسبت به شرایط عادی سال گذشته فقط پنج درصد ترددها کاهش پیدا کرده است یعنی 95 درصد مردم، شرایط را عادی تلقی می کنند و به همان میزان تردد در داخل و خارج شهرها موجب نگرانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که نگرانی بعدی ما از برخی اجتماعات، مکان ها و اقدامات خاص است گفت: هر تجمعی اعم از دورهمی خانوادگی ، رستوران، کافه، مراسم عزا ، عروسی، مذهبی و ملی می تواند به طور فزاینده ای موجب انتقال بیماری شود.

حریرچی افزود: از زمانی که بازگشایی ها آغاز شده و ترددها هم به وضع عادی بازگشته ؛ حمل و نقل عمومی و مترو تبدیل به نگرانی اصلی ما شده است، همچنین خودروهای سواری و ون های کوچک هم به دلیل بالا بودن شیشه ها؛ محل انتقال بیماری هستند.

وی ادامه داد: این سفرهایی که اخیراً صورت گرفته موجب افزایش سرایت بیماری می شود، البته مواردی که در استان های شمالی و جنوبی و جزایر اتفاق افتاد و هتل ها به میزان صد درصد اشغال رسید؛ یک فاجعه محسوب می شود.

معاون کل وزیر بهداشت درباره ویدئوهای منتشر شده از بیمارستان رودسر گفت: بر اساس دستورالعمل در تمام بیمارستان ها، بیماران کرونایی از غیر کرونایی باید جدا باشند و در شهرهایی که تک بیمارستان هستند و تنها دو بخش دارد امکان جدا کردن نیست ولی در اتاق ها و قسمت های مختلف ، بیماران را جدا می کنند.

حریرچی افزود: بیمارستان های مازندران، گلستان و گیلان که مسافران زیادی به آنجا سفر کردند برای پذیرایی از بیماران بومی طراحی شده است و بیماران کرونایی خود استان هم اضافه شده و با افزایش سفرها و بیمارانِ مسافر ؛ باری را به این شرایط اضافه می کند که ممکن است در موارد نادر به این شرایط برسیم که خارج از ظرفیت بیمارستان ها است .

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۲۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع نگران کننده بیمارستان کمال عدوان غزه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ پس از حملات گسترده رژیم صهیونیستی به در ۲۰۰ روز گذشته به غزه اکنون اوضاع بیمارستان‌ها این منطقه از مرز هشدار گذشته و نگران کننده شده است. بیشتر بیمارستان‌ها ازجمله الشفا از خدمات خارج شده اند و تنها بیمارستان دولتی کمال عدوان در نوار غزه است که با وجود کمبود امکانات در حال خدمات رسانی به مجروحان است.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • اوضاع نگران کننده بیمارستان کمال عدوان غزه
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • تصاویر ترانه علیدوستی در بیمارستان را باور نکنید
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است