Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@09:09:47 GMT

مردم ورامین و پیشوا عزادار شهادت دخت نبی اسلام

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۲۶۹۲

مردم ورامین و پیشوا عزادار شهادت دخت نبی اسلام

به گزارش خبرگزاری فارس از وامین، دشت ورامین در سوگ دخت نبی مکرم اسلام(ص) حضرت زهرای مرضیه(س) سراسر سیاه پوش شد و در سوگ مادر سادات فرو رفت.

مسجد صاحب الزمان(عج) ورامین چهره‌ای عزادار به خود گرفت و با حضور مردم و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مراسم شهادت دخت نبی اکرم(ص) برگزار شد.

روز شهادت حضرت زهرا(س) بعداز نماز ظهر و عصر ، تجمع بزرگ عزاداران فاطمیه برگزار شد، مردم با رعایت فاصله گذاری، به عزاداری شهادت بی‌بی دوعالم پرداختند و سیاه پوش، بر سر و سینه زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم ولایت‌مداری را ویژگی بارز حضرت زهرا (س) دانست و گفت: ولایت‌مداری را باید از ایشان آموخت، چرا که در عشق به مردم، ولایت و ولی امرشان از هیچ کوششی دریغ نکردند.

وی با اشاره به استقامت در راه ولی از سوی حضرت زهرا(س) افزود: ایشان اسوه استقامت بودند و همیشه پشتیبانی از ولی خدا حضرت علی(ع) داشتند و این امر مهمی است که جامعه ما امروز هم با گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی نیاز مبرم به آن دارد و باید نسلی را تربیت کنیم که به معنای واقعی استقامت داشته باشند و عشق ولایت در دل‌هایشان باشد.

تشییع نمادین حضرت زهرا(س) به شکل خودرویی

مردم شهرستان ورامین، شامگاه یکشنبه ۲۸ دی ماه همزمان با شام غریبان شهادت حضرت زهرا(س) به خیابان‌ها و میادین اصلی شهر آمده و به یاد مظلومیت دختر پیامبر اسلام ، به شکل خودرویی و خانوادگی عزاداری کردند.

شرکت کنندگان در این مراسم معنوی، در مقابل مصلای صاحب الزمان (عج) با اتومبیل‌ها تجمع کرده و با حرکت در خیابان مسجد جامع و ۱۵ خرداد، به سمت مناطق محروم شهرستان حرکت کرده و به عزاداری خودرویی پرداخته و در غم جانسوز دخت نبی مکرم اسلامی اشک ماتم ریختند.

تشییع کنندگان در حالی که تابوت نمادین حضرت زهرا(س) را بر روی خودرو حمل می‌کردند در پایان در گلزار شهدای گمنام ورامین تجمع کرده و همنوا با مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به عزاداری پرداخته و نوحه سر دادند.

عزاداران که با شاخه‌های گل در این آئین حضور پیدا کرده بودند ، تابوت نمادین حضرت فاطمه زهرا(س) را گل باران کردند.

حجت الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این نیز مراسم گفت: حضرت زهرا(س) به معنای واقعی، ولایت‌مداری را ثابت و در این مسیر جان خود را تقدیم اسلام کرد و این عمل ایشان، حجت را برای همه ما در تمام طول تاریخ تمام کرده است.

وی افزود: تمامی معصومین (ع) برای زنده نگاه داشتن و اعتلای اسلام جان خود را تقدیم اسلام کردند و اگر امروز اسلام ناب محمدی زنده مانده، به دلیل جانفشانی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) در پیشوا

مراسم معنوی تشییع نمادین حضرت زهرا(س) در شهر مذهبی پیشوا نیز همچون دیگر شهرهای کشور برگزار شد.

در این مراسم حزن انگیز، مردم تابوتی مالامال از گِل را از مسجد جامع امام خمینی(ره) این شهر بر سر گرفته و تا آستان مقدس حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) مشایعت کردند.

ذکر مناقب و مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه حضرت صدیقه طاهره(س) توسط سخنرانان و مداحان همچنین حضور پرشور جوانان و بانوان از بارزترین ویژگی‌های این برنامه تأثیرگذار فرهنگی بوده که قریب دو دهه است توسط جوانان فاطمی مسجد جامع امام خمینی(ره) این شهر و مشارکت برخی دستگاه‌های فرهنگی پیشوا برگزار می‌شود.

امسال با توجه به شرایط متأثر از همه گیری ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ و عمل به دستورات ستاد ملی کرونا این برنامه با حال و هوای خاصی از جمله همراه نکردن مردم در پی تابوت نمادین و حضور پرشمار اصحاب رسانه منطقه به دلیل بهره از توان پرقدرت فضای مجازی همراه بود که از نکات قابل توجه و ماندگار در تاریخ این مراسم عزاداری و تعزیه سیار بود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: شهادت حضرت فاطمه زهرا س سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تشییع نمادین حضرت فاطمه س نمادین حضرت زهرا س دخت نبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۲۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)

مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و نیز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در صحن و سرای حرم مطهر رضوی با حضور زائران و مجاوران این حرم مطهر برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز،مراسم شب شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و نیز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شامگاه سه‌شنبه، 4 اردیبهشت 1403 با قرائت زیارت امین الله توسط مهدی سروری شروع خواهد شد و در ادامه حجت‌الاسلام حسین اسلامی به ایراد سخنرانی و پس از آن رضا نظامی به قرائت دعای توسل خواهد پرداخت.

همچنین مراسم عزاداری روز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و نیز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد مهدی رجبی در رواق امام خمینی، سخنرانی حجت‌الاسلام سید جواد پنجتنیان در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد و سخنرانی حجت‌الاسلام محمد حسین فرمانبر در رواق دار الحجة(عج) برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه های شام شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و نیز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پس از نماز مغرب و عشا با قرائت زیارت امین الله توسط مهدی سروری آغاز و پس از آن سخنرانی حجت‌الاسلام محمد الهی خراسانی و نیز قرائت زیارت جامعه کبیره با حضور زین‌العابدین غلام در رواق امام خمینی(ره) ویژه زائران و مجاوران حرم مطهر تدارک دیده شده است.

بنابراین گزارش ویژه برنامه وفات حضرت عبد العظیم حسنى(ع) روز سه‌شنبه ساعت 17:00 و چهارشنبه ساعت 10:00 در رواق حضرت معصومه(س) ویژه خواهران برگزار خواهد شد.

 همچنین مجلسی به مناسب این ایام حزن انگیز با عنوان محفل اشک روز چهارشنبه همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر، صحن پیامبر اعظم، خروجی باب الهادی، مسجد صدیقی‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)