Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@14:27:45 GMT

دستور کار اجرایی طوفانی بایدن

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۲۶۹۷

دستور کار اجرایی طوفانی بایدن

رئیس جمهوری منتخب امریکا که با وجود همه کارشکنی‌های رقیب شکست خورده‌اش تا سه روز دیگر تحت شرایط امنیتی ویژه‌ای که از هم اکنون 50 شهر امریکا را به حالت آماده‌باش درآورده، در محوطه بیرونی ساختمان کنگره برای ورود به کاخ سفید سوگند یاد می‌کند، در حالی دستور کار اجرایی 10 روز اول کاری‌اش را اعلام کرد که به باور تحلیلگران، هدفی بیش از کشیدن خط بطلان بر سیاست‌های سلف جنجالی‌اش و اثبات مسیر متفاوت پیش روی امریکا ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش «نیویورک تایمز»، «ران کلین» مسئول دفتر «جو بایدن» در کاخ سفید در جریان برنامه‌های مجازی پیش از مراسم تحلیف، از اولویت‌های رئیس جمهوری جدید امریکا پرده برداشت. گرچه بخشی از این دستور کار نمادین و بخشی اجرایی خواهد بود اما در شرایط بحران اقتصادی و انزوایی که «ترامپ» بر سر امریکا آورده است، می‌تواند روزنه امیدی برای مردم امریکا باشد. «بایدن» که از روزهای نخست پیروزی‌اش حل بحران کرونا را اولویت دولت‌ها می‌دانست و همواره به سوء مدیریت «دونالد ترامپ» انتقاد داشت، در حالی قرار است با ورود به کاخ سفید چالش 100 روزه ماسک اجباری را در همه بخش‌های امریکا به اجرا درآورد که با تعیین اعضای جدید تیم علمی دولتش درصدد است سمت ریاست اداره دانش و تکنولوژی را به عنوان پست وزارتی وارد کابینه‌اش کند. «بایدن» پس از اینکه اعلام کرد برای تصویب بسته حمایتی 1.9 میلیارد دلاری کرونا در کنگره تلاش خواهد کرد، در سخنرانی اخیرش قول داد که با واکسیناسیون 100 میلیون امریکایی در 100 روز اول کاری‌اش برای مبارزه با بحران شیوع کرونا گام بزرگی  بردارد. از دیگر سیاست‌های اجرایی 10 روز اول کاری رئیس جمهور جدید امریکا علاوه بر بازگشت به معاهده آب و هوایی پاریس، تعیین تکلیف شهروندی میلیون‌ها مهاجر و افزایش زمان تعویق پرداخت اقساط وام‌های دانشجویی و لغو ممنوعیت ورود اتباع مسلمان به امریکا است که «ترامپ» با افکاری نژادپرستانه آن را به اجرا درآورده بود. اما به باور تحلیلگران دستور کار اعلام شده از سوی «جو بایدن» شامل اولویت‌های گسترده‌ای است که برای صاحب تازه‌وارد کاخ سفید آزمون سختی را در پی خواهد داشت؛ آزمونی که نه تنها توانایی مدیریتی او که قابلیت‌های دولت فدرال امریکا را محک خواهد زد.
چهره امنیتی امریکا در آستانه تحلیف «بایدن»
هراس از تکرار آشوب هواداران تندروی «دونالد ترامپ» در کاخ کنگره، امریکا را چند روز مانده تا مراسم تحلیف رئیس جمهوری منتخب در آماده‌باش کامل امنیتی قرار داده است. استقرار بیش از 25 هزار نظامی در واشنگتن، مسدود شدن جاده‌ها، تعطیلی فروشگاه‌های بزرگ و کنترل عبور و مرور و بازرسی خودروها تنها گوشه‌هایی از نمایشی است که این روزها، مردم امریکا به لطف سرسختی «دونالد ترامپ» شاهد آن هستند. به‌گزارش «رویترز»، مقامات اف‌بی‌آی با هشدار به رؤسای پلیس 50 ایالت امریکا اعلام آماده باش کامل کرده‌اند و 120 زندان فدرال قرنطینه شده‌اند. نیروهای گارد ملی چندین ایالت که مهم‌ترین آنها واشنگتن، میشیگان، ویرجینیا، ویسکانسین و پنسیلوانیا هستند وارد میدان شده‌اند. جنوب واشنگتن و خیابان‌های منتهی به کاخ کنگره تخلیه شده‌اند و سربازان گارد ملی وظیفه گشت‌های پی‌در‌پی و کنترل عبور و مرور در آن را دارند. به نوشته «سی‌بی‌اس» نیوز، در جریان همین گشت‌ها در واشنگتن، پلیس کاخ کنگره موفق به دستگیری مرد جوانی شد که با کارت شناسایی جعلی قصد ورود به منطقه را داشت و پلیس در بررسی وسایل او، اسلحه و مقادیر زیادی مهمات پیدا کرد اما هنوز انگیزه او مشخص نشده است. به گزارش «الجزیره»، پلیس اف‌بی‌آی همچنین با فرضیه پشتیبانی خارجی آشوب کاخ کنگره بررسی‌های خود را آغاز کرده و در بخشی از تحقیقاتش به پرداخت 500 هزار دلار بیت کوین از یک شرکت فرانسوی به گروه‌های راست افراطی دست یافته است. تحقیقات در این زمینه اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کاخ کنگره دستور کار کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ خواستار توقف جنگ غزه شد

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بار دیگر خواستار توقف جنگ غزه شد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در اظهاراتی خواستار پایان جنگ غزه شد.

وی در گفت‌وگو با اسرائیل هیوم تاکید کرد: باید به جنگ‌تان پایان دهید، ما به صلح نیاز داریم و نباید اجازه دهیم که این وضعیت تداوم داشته باشد.

ترامپ خاطرنشان کرد: اسرائیل باید برحذر باشد زیرا بسیاری از کشورهای جهان و بسیاری از حمایت‌ها را از دست خواهد داد.

رئیس جمهور پیشین آمریکا پیش از این نیز از «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا هرچه سریع‌تر به جنگ در نوار غزه پایان دهد.

ترامپ روز یکشنبه و در مصاحبه با شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» گفت اگر او رئیس‌جمهور بود، جنگ غزه رخ نمی‌داد.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه درباره جنگ غزه چه حرفی برای نتانیاهو دارد، خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «تو باید به این کار پایان دهی و آن را به سرعت انجام دهی و به دنیای صلح بازگردی. ما به صلح در جهان و خاورمیانه نیاز داریم».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات پیش‌رو جهت تسریع و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • ریزش پل در تصادف کشتی در امریکا (+ عکس) / جو بایدن: نشانه ای از عمدی بودن وجود ندارد
  • ریزش پل در تصادف کشتی در امریکا / جو بایدن: نشانه ای از عمدی بودن وجود ندارد
  • ترامپ هم طرفدار آتش بس در غزه شد
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است
  • ترامپ خواستار توقف جنگ غزه شد