Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@15:20:50 GMT

خیزآرمین لاشت برای کرسی صدراعظمی آلمان

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۲۷۰۴

خیزآرمین لاشت برای کرسی صدراعظمی آلمان

هشت ماه مانده به انتخابات سراسری آلمان که طی آن سهم احزاب از پارلمان این کشور (بوندستاگ) مشخص و به‌دنبال آن، صدراعظم جدید آن معرفی می‌شود، حزب دموکرات مسیحی (CDU) در انتخاباتی درون حزبی، «آرمین لاشت» را به‌عنوان جانشین «آنگلا مرکل»، رهبری حزب برگزید.

به گزارش «اکونومیست»، هرچند «لاشت»، نخست‌وزیر میانه رو در ایالت نوردراین وستفالن در انتخابات مجازی درون حزبی توانست، «فریدریش مرتس»، رئیس محافظه کار سابق حزب در پارلمان را با اختلاف 55 رأی بیشتر شکست دهد، اما این تازه آغاز راه برای اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا حزب دموکرات مسیحی، یک خواهر باواریایی دارد که همواره با هم متحد بوده‌اند و در جریان انتخابات‌ها، یک نماینده مشترک داشته‌اند. از همین رو باید دید آیا «لاشت» تابستان آینده خواهد توانست «مارکوس سودر»، رهبر خواهر کوچکتر را که همان حزب سوسیال مسیحی (CSU) است، شکست دهد یا خیر. او اگر بتواند «سودر» با قدرت کاریزمایی که دارد  را شکست دهد، باید در انتخابات 26 سپتامبر 2021 (4 مهر 1400) نیز سایر احزاب را شکست دهد تا بتواند بر کرسی صدراعظمی آلمان بنشیند.
«لاشت» و سیاست هایش
پیروزی «لاشت» در حزب دموکرات مسیحی، به معنای علاقه لیبرال‌ها و میانه روهای حزب به سیاست‌های «آنگلا مرکل» و ادامه آنها است. به گزارش «فایننشال تایمز»، با پیروزی «لاشت»، متحدان آلمان که امیدوار بودند، این کشور انتقال آرامی را در دوره پسامرکل داشته باشد، اکنون می‌توانند، با خیالی آسوده به انتخابات سال آینده نگاه کنند. زیرا «لاشت» یکی از نزدیکترین افراد حزب دموکرات مسیحی به «آنگلا مرکل» بود و در بسیاری زمینه‌ها مثل او می‌اندیشد. او یکی از کسانی است که هنوز هم با وجود انتقادهای زیادی که از اقدام «مرکل» در سال 2015 یعنی بازنگه داشتن مرزها به روی مهاجران می‌شود، از وی و این سیاست حمایت می‌کند. به گزارش «پولیتیکو»، «لاشت» هرچند نسبت به «مرکل» در اعمال نفوذ آلمان در اروپا بلند پروازتر است، اما در بسیاری از بخش‌های سیاست خارجی مثل او می‌اندیشد. برای مثال معتقد است، آلمان در مسائل جهان نیازمند گفت‌و‌گو و توافق با روسیه است. او همچنین با اینکه نگران صنایع صادراتی آلمان است، موضعی نرم نسبت به چین دارد و مهم‌تر از این دو مورد، نمی‌خواهد آلمان یک بازیگر منفعل ژئوپلیتیکی باشد و از جمله علاقه‌مند به حضور آلمان در مناطق پرمناقشه است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حزب دموکرات مسیحی شکست دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، ضمیر کابلوف نماینده ویژه ‌روسیه در امور افغانستان با تاکید بر گسترش روابط و همکاری‌ها میان بین 2 کشور اظهار داشت: روابط مثبت روسیه با حکومت سرپرست طالبان ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران روس نیز به سرمایه‌گذاری در ‌افغانستان علاقه‌مند هستند.

از طرف دیگر، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی رییس‌الوزرای حکومت سرپرست طالبان در این دیدار با قدردانی از موضع مسکو در قبال حکومت سرپرست طالبان گفت که تلاش‌های مشترک ‌کابل و مسکو می‌تواند از تهدیدها در منطقه جلوگیری کند.

در این دیدار، معاون سیاسی رییس‌الوزرای حکومت سرپرست طالبان نسبت به عضویت رسمی افغانستان در نشست فرمت مسکو ابراز امیدواری کرد.

در عین حال، حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان از دیدار سرپرست این وزارتخانه با نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان خبر داد و افزود که نماینده ویژه روسیه در افغانستان در دیدار با امیرخان متقی وزیر امور خارجه حکومت سرپرست طالبان ضمن تاکید بر حضور این حکومت در نشست‌های مرتبط با افغانستان گفت: نشست آتی دوحه بدون توافق طالبان نتیجه‌بخش نخواهد بود.

به نوشته وی، متقی در این دیدار تاکید کرد که تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان ضروری نیست.

در این دیدار، وزیر امور خارجه حکومت سرپرست طالبان روابط کابل و مسکو را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: افغانستان درحال حاضر در تمام کشورهای منطقه سفارتخانه‌های فعال دارد.

متقی افزود: درحال گفت‌وگو با سازمان ملل هستیم تا پس از شفاف‌ شدن دستورکار و نحوه برگزاری نشست آتی دوحه، موضع خود را اعلام کنیم.

نماینده ویژه روسیه ضمن درخواست آزادی دارایی‌های بلوکه شده افغانستان، از متقی دعوت کرد تا به روسیه سفر کند.

ضمیر کابلوف موافقت حکومت سرپرست طالبان را برای برگزاری هرگونه نشست درباره افغانستان حائز اهمیت خواند و بر رفع تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه افغانستان تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • امروز در جایگاه به کرسی نشاندن شروط مقاومت ایستاده‌ایم
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند