Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@12:12:08 GMT

درست کردن شربت سیب با روش‌های متفاوت

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۲۹۴۲

درست کردن شربت سیب با روش‌های متفاوت

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از راه‌های استفاده از سیب و ویتامین‌های آن تهیه شربت سیب است. برای تهیه شربت سیب ابتدا باید نوع سیب را انتخاب نمایید. این انتخاب بر اساس طعم، شیرینی، رنگ، بو، آبدار بودن واندازه سیب امکان پذیر است.

اگر می‌خواهید آبمیوه‌ی سیب کم شیرینی داشته باشید به اندازه ۲ عدد سیب شیرین ۲ عدد سیب ترش انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر آبمیوه شیرین می‌خواهید از سه عدد سیب شیرین و یک عدد سیب ترش استفاده کنید و اگر آبمیوه کاملا شیرین می‌خواهید تمام سیب‌های شیرین را انتخاب نمایید. این میزان سیب‌ها نسبت آن‌ها است با توجه به این نسبت مقدار آن‌ها را افزایش بدهید.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از ساندویچ مرغ هالوپینو خوشمزه و کاناپ تن ماهی تا پای زردآلوی خوشمزه + تصاویر

خواص سیب:

• دمنوش سیب با دارچین برای افرادی که اسهال دارند مناسب است و همچنین یک میوه قلیایی است که موجب می‌شود آب اضافی بدن دفع گردد.

• کلسیم موجود در سیب باعث می‌شود کلسیم سایر غذا‌ها جذب شود برای کسانی که سرماخوردگی دارند و مدام سرفه می‌کنند و صدایی گرفته دارند مفید است.

• آب سیب در زیبایی پوست تاثیر زیادی دارد و چین و چروک را از بین می‌برد.


شربت سیب ساده:


مواد لازم برای تهیه یک لیوان شربت سیب:
سیب درختی ۱ عدد
عسل ۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو تازه ۱ قاشق غذاخوری
عرق بهار نارنج یا گلاب ۲ قاشق غذاخوری


طرز تهیه شربت سیب ساده:

برای تهیه‌ی شربت سیب ابتدا، سیب‌ها را تکه تکه کنید و درون مخلوط کن بریزید. سپس عسل و آبلیمو تازه و عرق بهار نارنج یا گلاب را به آن‌ها اضافه کنید.

باید عسل را از قبل در دمای محیط نگهداری کنید که به راحتی با مواد مخلوط شود.

ترکیب آب لیموترش و عسل به سیب از اکسیده شدن و سیاه شدن آن جلوگیری می‌کند.

این نوشیدنی بسیار مفرح بوده و به دلیل داشتن عرق بهار نارنج توصیه می‌شود که قبل از خواب مصرف شود، زیرا باعث آرامش اعصاب می‌شود.


شربت سیب با سیب پخته:

مواد لازم برای شربت سیب:
سیب ۲ کیلوگرم
شکر ۱ کیلوگرم
آب ۲ لیتر
چوب دارچین ۲ عدد
رنده پوست سیب ۲ عدد
میخک ۵ عدد
ریحان تازه چند برگ


طرز تهیه شربت سیب خانگی:

ابتدا رنده پوست سیب را با شکر مخلوط کنید و ورز دهید. سیب‌ها را پوست بگیرید و آن‌ها را به ۴ قسمت تقسیم کنید و هسته‌ی آن‌ها را بگیرید و به مخلوط شکر اضافه کنید.

آب، چوب دارچین و میخک را به مواد اضافه کنید، ظرف را روی شعله ملایم قرار بدهید تا به جوش بیاید. چند برگ ریحان تازه هم برای خوش عطر و طعم شدن شربت اضافه کنید.

زمانی که سیب‌ها کاملا نرم شدند، شعله را خاموش کنید و پس از اینکه کمی خنک شدند، شربت را از صافی عبور بدهید و در یخچال قرار بدهید.

هر زمان که بخواهید می‌توانید کمی از شربت را در یک لیوان آب خنک بریزید و میل کنید.

شربت سیب با آب سیب:

مواد لازم شربت سیب با آب سیب:
آب سیب نصف لیوان
سیب ۲ عدد
چوب دارچین ۱ عدد
میخک ۳ عدد
آب لیموی تازه یک سوم قاشق مرباخوری
آب ۱ لیوان


طرز تهیه شربت سیب با آب سیب پخته:

ابتدا سیب‌ها را پوست بگیرید و خرد کنید؛ و بعد آب آن‌ها را با آبمیوه گیری بگیرید.

درون ظرف مناسبی ۱ لیوان آب بریزید روی حرارت بگذارید تا بجوشد، سپس مقداری نبات اضافه کنید تا در آب جوش حل شود چند بار هم بزنید.

سپس آب سیب و آبلیموه‌ی تازه را اضافه کنید تا بجوشد در ظرف را نگذارید اگر در ابتدای جوش کف کرد آن‌ها را با قاشق بردارید. برای معطر شدن شربت، چوب دارچین و میخک را اضافه کنید.

به مدت ۳۰ دقیقه اجازه بدهید روی حرارت ملایم بجوشد. ۱۵ دقیقه‌ی آخر در ظرف را بگذارید زمانی که شربت قوام آمد از روی حرارت بردارید تا سرد شود.

شربت سیب آماده شده را در لیوان بریزید و در یخچال بگذارید تا خنک شود و بعد میل کنید.

نکاتی برای تهیه شربت سیب:

• به جای نبات می‌توانید از شکر استفاده کنید.

• در هنگام پخت سعی کنید از ظروف تفلون استفاده کنید، زیرا ویتامین‌های موجود در سیب حفظ می‌شوند و از بین نمی‌روند.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه شربت سیب تهیه شربت سیب شربت سیب اضافه کنید برای تهیه عدد سیب سیب ها آب سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه در پرونده مرگ زهره فکور صبور

به گزارش خبرآنلاین، ماجرای مرگ بازیگر جوان به دهم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ برمی‌گردد. آن روز به قاضی محمدرضا صاحب‌جمعی، بازپرس جنایی تهران خبر رسید که بازیگر جوان در آپارتمانش در طبقه چهارم ساختمانی مسکونی در حوالی قلهک جان باخته است. جسد او در اتاق خواب پیدا شده وچند ساعت از مرگش می‌گذشت. او لباس خانه به تن داشت معاینات اولیه نشان می‌داد که روی بدنش هیچ گونه آثار کبودی، ضرب و جرح و یا علائمی که نشان دهد او به قتل رسیده است، دیده نمی‌شود. در کنار جسد نیز چند ورق قرص به چشم می‌خورد و در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که او دچار مسمومیت دارویی شده است. با این وجود جسد به پزشکی قانونی منتقل شد تا بررسی های تخصصی علت اصلی مرگ خانم بازیگر را مشخص کند.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: در ادامه تحقیقات معلوم شد نخستین فردی که با جسد مواجه شده همسر خانم بازیگر بوده است. وی تهیه کننده سینما و تلویزیون و متوفی همسر دوم او بود. این مرد که به شدت از مرگ همسرش شوکه شده بود وقتی کمی آرامتر شد به قاضی جنایی گفت: همسرم به تنهایی در این آپارتمان(محل حادثه) زندگی می کرد و مشکل خاصی نداشت.

در ادامه بررسی های بیشتر مشخص شد که مرگ خانم بازیگر خودخواسته بوده است. با روشن شدن این حقیقت، ‌پرونده مختومه شد اما چند روز قبل مادر این بازیگر راهی دادسرای جنایی تهران شد و از جوان آشنایی شکایت کرد. وی گفت: به تازگی متوجه شدم که دخترم با مردی جوان در ارتباط بوده و ظاهرا او دخترم را به خودکشی ترغیب کرده است. مرد جوان با دخترم اختلاف داشت و کارش این بود که بازیگر به کارگردانان و تهیه کنندگان معرفی می کرد.

با شکایت مادر خانم بازیگر، پرونده مجددا به جریان افتاد و مرد جوان به دادسرای جنایی تهران احضار شد. وی گفت: من خانم فکور را برای بازی در فیلم به یک تهیه کننده معرفی کرده بودم و آشنایی ما از همان زمان شکل گرفت. ما هیچ اختلافی با یکدیگر نداشتیم و به هیچ عنوان وی را ترغیب به خودکشی نکرده ام.

وقتی تحقیقات تکمیل و مشخص شد شواهد و سندی مبنی بر اینکه وی در ترغیب خانم بازیگر نقش داشته باشد،‌وجود ندارد، بازپرس جنایی قرار منع تعقیب برای مرد آشنا را صادر کرد و پرونده مختومه شد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898557

دیگر خبرها

  • کشفی تازه و متفاوت از تصور پیشین درباره مرز میان مرگ و زندگی
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • جزییاتی از تازه‌ترین پروژه ابوذر روحی/ این یک نماهنگ متفاوت است
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • جزئیات تازه در پرونده مرگ زهره فکور صبور
  • طرز پخت متفاوت بال مرغ به سبک لهستانی‌ها با نوشابه کوکاکولا (فیلم)
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید