Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسای سازمان‌های اطلاعات مصر و اردن روز یکشنبه با رئیس تشکیلات خودگردان دیدار و درباره تازه‌ترین تحولات فلسطین گفت‌وگو کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه میزبان «عباس کامل» و «احمد حسنی» روسای سازمان‌های اطلاعات عمومی مصر و اردن بود.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی (وفا)، رئیس تشکیلات خودگردان  فلسطین، دو هیئت مصری و اردنی را در جریان تازه‌ترین تحولات مربوط به آرمان فلسطین و به خصوص مسئله آشتی ملی و صدور فرمان تعیین تاریخ برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار عباس از آنچه تلاش‌های بزرگ مصر به رهبری «عبدالفتاح السیسی» و اردن به رهبری «عبدالله دوم» شاه این کشور برای پیشبرد پرونده آشتی ملی فلسطین خواند، تقدیر کرد.

در این دیدار همچنین، روابط دوجانبه و راه‌های توسعه آن و هماهنگی دائمی و مسائل مربوط به پرونده سیاسی فلسطین مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

به گزارش وفا، مهمانان مصری و اردنی نیز از طرف رهبران کشورشان از صدور فرمان ریاستی مربوط به تعیین تاریخ برگزاری انتخابات استقبال و بر حمایت ثابت و همیشگی خود از آرمان فلسطینی تاکید کردند.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نیز روز یکشنبه تصمیم ساخت 780 واحد مسکونی جدید در خاک اشغالی فلسطین را محکوم کرد و گفت که اسرائیل با شهرک سازی به استقبال دولت بایدن رفته است.

مصر و اردن در کنار دو کشور فرانسه و آلمان در مقطع اخیر تلاش‌های خود را برای احیای مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی را به کار گرفته‌اند.

در همین راستا وزیران خارجه مصر، اردن، فرانسه و آلمان یک هفته پیش در قاهره، نشستی را برگزار کردند.

کمیته چهارجانبه متشکل از آلمان، اردن، مصر و فرانسه فوریه سال گذشته در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ تشکیل شد و هدف آن احیای روند سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی که از چند سال قبل در پی تشدید شهرک‌سازی این رژیم متوقف شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: تشکیلات خودگردان فلسطین مصر و اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۳۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل خواهان تحقیق درباره گور جمعی کشف شده در جنوب نوار غزه شد

به گزارش قدس آنلاین، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی گزارش‌های مربوط به کشف یک گور دسته‌جمعی در نوار غزه را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد.

وی خواهان برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شد و افزود: برقراری آتش بس، به کسانی که در زمینه کارهای بشردوستانه فعالیت می کنند این امکان را می‌دهد تا دسترسی بیشتری به نوار غزه داشته باشند و از بیمارستان ها محافظت کنند.

پیشتر جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد: در پی عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی، تعداد پیکرهای یافت شده در گور دسته‌جمعی که شنبه گذشته در مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه کشف شد، به ۲۸۳ نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز سه شنبه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ نفر و شمار زخمی ها به ۷۷ هزار و ۱۴۳ نفر رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • (عکس) تهران قدیم؛ کاخ گلستان ۷۷ سال قبل
  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • حمایت مردم اردن از فلسطین
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • سازمان ملل خواهان تحقیق درباره گور جمعی کشف شده در جنوب نوار غزه شد
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • مواضع دولت‌های عربی درباره دوران پساجنگ غزه