Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-20@06:28:48 GMT

شرط آمدن رئیسی

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۳۱۷۴

شرط آمدن رئیسی

رویداد۲۴درحالی که شورای وحدت اصولگرایان با محوریت جامعه روحانیت برای همراه‌کردن شورای ائتلاف اصولگرایان با خود، پیشنهاد سه کرسی به آن‌ها داده، اما مشخص نیست که پاسخ این شورا چه بوده؛ آن‌هم در حالی که شورای ائتلاف اصولگرایان، منتسب به غلامعلی حدادعادل پنجشنبه گذشته با حضور دبیران استانی‌اش تشکیل جلسه داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حدادعادل سخنران این جلسه بود و انتقادات تندی خطاب به روحانی کرده بود. گرچه قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز هم در این مراسم سخنرانی کرده و با اشاره به تلاش‌های جریان اصولگرایی برای انسجام نیرو‌های انقلاب گفته بود: شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب از هر جهت مورد اعتماد و وثوق و افراد صدیقی هستند. به نظر می‌رسد حضور و سخنرانی قائم‌مقام جامعه روحانیت برای آن بوده تا شائبه انفکاک و انشقاق میان اصولگرایان برای ۱۴۰۰ را از بین ببرد.

با این حال سخنگوی جامعه روحانیت مبارز که چندی قبل گفته بود این جامعه دیگر نمی‌خواهد در ماجرای انتخابات دنباله‌رو باشد گفته قبلا صحبت از عضویت دو نماینده از شورای ائتلاف در شورای عالی وحدت بود، حالا به شورای ائتلاف سه کرسی پیشنهاد شده است تا مجموعه شورای عالی وحدت تقریبا یکپارچه شود، اما نمی‌دانم این پیشنهاد مورد پذیرش شورای ائتلاف قرار گرفته است یا خیر.

غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفتگو با نامه‌نیوز درباره ترکیب شورای عالی وحدت گفت: اعضای هیئت عالی شامل آیت‌الله موحدی‌کرمانی، آقایان پورمحمدی، سیدرضا تقوی و محمدحسن ابوترابی‌فرد از جامعه روحانیت، آقایان محمدرضا باهنر، منوچهر متکی، اسدالله بادامچیان، شهاب‌الدین صدر و عبدالحسین روح‌الامینی از احزاب، آقای حسین الله‌کرم از «مجموعه پیش‌کسوتان جبهه و جنگ» و سیدمحمد حسینی از تشکل اساتید هستند.

این فعال اصولگرا افزود: البته «جامعه مدرسین»، «جبهه پایداری»، «هیئات رزمندگان»، «زنان» و «دانشجویان و جوانان» نیز قرار است نمایندگان خود را در آینده مشخص کنند که در مجموع تعداد اعضای شورای عالی ۱۷ نفر می‌شود. اگرچه از شنیده‌ها و اخبار بر می‌آید اصولگرایان به آمدن ابراهیم رئیسی تمایل بیشتری دارند تا دیگر نامزدها؛ اما مصباحی‌مقدم درباره درخواست رسمی شورای عالی وحدت از آیت‌الله رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری گفته که هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

اخیرا یک تشکل اصولگرا از رئیسی برای شرکت در انتخابات دعوت کرده بود و حمیدرضا ترقی هم به برنا گفته در نظرسنجی‌ها، رئیسی بسیار جلوتر از قالیباف است. او در پاسخ به این پرسش که کدام نظرسنجی‌ها، رئیسی را پیشتاز می‌داند؟ گفت: نظرسنجی‌هایی که از مرکز پژوهش‌های مجلس گرفته تا بسیج، ایسپا و صداوسیما و... انجام شده است، نشان می‌دهد که وضعیت بیشتر حول محور سه، چهار نفر اول، یعنی رئیسی، احمدی‌نژاد، قالیباف و محسن رضایی می‌چرخد.

ترقی در پاسخ به این پرسش نیز که آیا اصولگرایان از آمدن رئیسی اطمینان دارند، گفت: خیر این‌گونه نیست؛ مگر اینکه اصولگرایان بتوانند فشار زیادی بیاورند تا بتوانند رضایت رئیسی را جلب کنند. او اظهار کرد: به هر حال اگر رئیسی بخواهد وارد انتخابات ۱۴۰۰ شود طبیعتا اصولگرایان باید تلاش بسیاری انجام دهند تا رهبری را راضی کنند که منع را از روی رئیسی برای پذیرش مسئولیت دیگر بردارند؛ بنابراین طبیعی است که کار مشکلی است. به هر حال رئیسی سرباز نظام است و در هر جایی که وظیفه باشد، خدمت می‌کند. منبع: روزنامه شرق لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، رئیسی ، ترقی سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 رئیسی ترقی انتخابات 1400 شورای عالی وحدت جامعه روحانیت شورای ائتلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۳۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمود امانی طهرانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره امکان استفاده تک ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان گفت: در گذشته اعلام شد که دانش‌آموزان در ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند.
وی به مصوبه کنکوری شورای عالی درباره تاثیر مستقیم امتحانات نهایی در کنکور سراسری اشاره کرد و افزود: پس از مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و برگزاری امتحانات نهایی در سه سال دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد.
امانی طهرانی نهایی شدن همه امتحانات داخلی را علت امکان استفاده از تک ماده برای ۴ درس برشمرد و گفت: ضوابط استفاده از تک ماده در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما هم اکنون همه امتحانات از داخلی به نهایی تبدیل شده است و امکان استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی فراهم است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تاثیر مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی بر مصوبات جدید شورای عالی آموزش و پرورش در ایجاد سابقه تحصیلی خبر داد و گفت: بسیاری از مصوبات اخیر درباره ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
طبق تک ماده؛ اگر دانش‌آموزی حداکثر در چهار عنوان درسی نمره ۷ و بیشتر کسب کند و معدل کل وی نیز حداقل ۱۰ باشد، فارغ التحصیل شناخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • رئیسی درباره برخورد‌های نامناسب با بی‌حجابی چه گفت؟
  • پورعباس: سازمان ملی سنجش در مرحله ابلاغ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد+ فیلم
  • پور عباس: سازمان ملی سنجش در مرحله ابلاغ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد+ فیلم
  • تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی کذب است
  • تشکیل جلسه فوری شورای عالی امنیت ملی ایران؟
  • شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟
  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • پیام وزیر دفاع به ابراهیم رئیسی
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی