روایت تسنیم از شهیدی که خود را وقف کار فرهنگی برای انقلاب اسلامی کرد+تصاویر
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۳۲۸۵
گروه استانها _ شهید الیاسی جوانی که در مکتب خمینی پرورش یافت و در مدرسه بسیج به تکامل رسید و در راه دفاع از حرم به شهادت رسید. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اندیمشک، شهید والامقام احمد حاجیوند الیاسی در شهرستان اندیمشک دیده به جهان گشود و از همان دوران کودکی وارد مسجد شد و تحت تعلیمات دینی به رشد و نمو میرسد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
شهید احمد با سن کم خود برای آموزش قرآن، احکام دینی به کودکان و نوجوانان محروم شهرش عزم خود را جزم کرده و در بین دوستانش از محبوبیت خاص و ویژهای برخودار بود.
شهید احمد در یکی از مناطق محروم و فقیرنشین اندیمشک زندگی میکرد و تا سال 1385 از فقدان یک مسجد محروم بود و سرانجام با پیگیریهای گسترده و کمکهای مردمی و دولتی، شهید احمد با دستان مهربان خود، مسجدی احداث کرد.
شهید والامقام به ادامهی تحصیل در رشته کامپیوتر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک پرداخت و فصل جدیدی از زندگی خود را شروع کرد و در همان دوران به عنوان فرمانده پایگاه بسیج دانشجویی دانشگاه انتخاب شد.
با هتک حرمت داعش به حرمین شریفه اهلبیت(ع) و شروع نبردهای جبهه مقاومت عازم کشور سوریه شد و سرانجام در عملیات آزادسازی مناطق نبل و الزهرا، بدست گروههای تکفیری صهیونیستی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
رزمایش مشترک گردانهای امنیتی امام علی(ع) و ناجا در اندیمشک برگزار میشودثانیههای نفسگیر جنگ تحمیلی در اندیمشک/روایتی از امدادگر اندیمشکی از روزهای جنگ+ تصاویروصیتنامه شهید احمد حاجیوند الیاسی
پدر و مادر عزیزم، بار اول که خواستم با اجازه برم نذاشتهاید، دیگه این بار ترجیح دادم بیسروصدا برم، در شرایطی که جهان اسلام و بهخصوص محور مقاومت بهرهبری ایران اسلامی و هدایت امام خامنهای عزیز در میدان مبارزه با باطل قرار گرفته است و هر چند روزی عدهای از برادران دینی و هموطنم در دفاع از امتهای مظلوم در سوریه و عراق و بهخصوص یمن به شهادت میرسند، ننگم آمد در این راه نروم و بمانم چرا که من که در دو دهه از عمرم با ذکر یا حسین(ع) رشد و نمو یافتهام، حق بود با سر برای این راه تلاش کنم نه با دست و پا.
پدر و مادرم عزیزم، در ایامی که از عمرم گذشت شاید شما توقع جبرانی نداشتهاید ولی من هم هیچ کاری برای آسایش و نیکی به شما آن گونه که شایسته شماست انجام ندادهام و همیشهٔ خدا شرمندهٔ شما بودم و هستم.
امیدوارم حالا که توفیق شد و لیاقت دفاع از حرم حضرت زینب(س) در میدان جنگ به دین و اسلام ناب محمدی(ص) و علوی(ع) پیدا کردهام، خداوند بهحرمت عمهٔ سادات توفیق دهد اگر ذرهای ثواب نصیبم شد آن را هدیهٔ فرزند بیمعرفتتان به شما قرار دهند و اگر لیاقت شهادت پیدا نمودم، خداوند این اندک آبرو را شفاعت دنیا و آخرت روشن و صادقانهٔ شما برای مراتب عالیتر زندگی قرار دهند.
پس، بیطاقت نباشید و بیصبری نکنید که خداوند خود نگهدار رزمندگان است.
خواهران و برادرانم، شما نیز بیطاقت نباشید، این بهترین راه بشریت هست، خوشحال باشید و برای پیروزی رزمندگان اسلام دعا کنید و آنها را یاری نمایید حتی اگر با یک صلوات.
مادر شهید در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک اظهار داشت: احمد پسر دوم خانواده بود، پسر بزرگم در شهرستان دیگری کار میکرد و آخرین دخترم حدود ده سال پیش ازدواج کرده بود و خودم از بیماری عضلانی رنج میبردم و کار کردن برایم دشوار بود.
وی در ادامه افزود: یک روز که ناخنهای پایم را میگرفتم و احمد دید دارم که به دشواری این کار را انجام میدهم، آمد و خودش ناخنهایم را کوتاه کرد و بعد از آن روز، هر وقت احمد در خانه بود به او میگفتم ناخنهایم را بگیرد.
مادر شهید مدافع حرم، گفت: در همه کارها به اعضای خانواده کمک میکرد و با کار کردن، خرج و مخارج خودش را تأمین میکرد و همیشه مقداری از درآمدش را به من و پدرش میداد و به برادرها و خواهرانش خیلی محبت میکرد.
سرهنگ پاسدار حسن دهقان مسئول کانون بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت ناحیه اندیمشک افزود: چند سال بود که احمد را میشناختم. برای کارهای فرهنگی خیلی وقت میگذاشت. خودش و چند نفر دیگر تلاش زیادی کردند تا بالاخره بسیج محل، راهاندازی شد.
وی با اشاره به ویژگیهای شهید اضافه کرد: خاطرهای از وی دارم که تأثیر زیادی روی من گذاشت، یک روز در حسینیه ثارالله داشتیم مکان را جهت برگزاری مراسمی آماده میکردیم و فرصت زیادی نداشتیم و احمد مثل بچههای دیگر مشغول فعالیت بود که صدای اذان به گوشش رسید.
سرهنگ دهقان افزود: شهید احمد دست از کار کشید و در حالی که آستینهایش را بالا میزد از ما دور شد، به او گفتم: «کجا میری؟ بیا کارها رو انجام بدیم، بعدا نماز میخونیم.» برگشت و گفت: «فعلاً خدا داره ما رو صدا میزنه. من برم به خدا جواب بدم. این از مراسم واجبتره.»
مسئول کانون بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت ناحیه اندیمشک در ادامه افزود: شهید رفت وضو گرفت و اول وقت، نمازش را خواند و بعد از نماز آمد و گفت: «الان در خدمتم هر کاری هست بگید.» و این عمل شهید برای من خیلی اهمیت داشت چون همه دوستانی که آنجا بودند متوجه شدند نماز اول وقت در هر شرایطی به کارهای دیگر ارجحیت دارد.
گزارش از محمدحمید ذوالفقاری
انتهای پیام/341/ش
منبع: تسنیم
کلیدواژه: شهید احمد
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۳۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مظلومیت غزه با روایت نشان داده میشود
به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری و رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی، امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت، با حضور سعید لشکری معاون راهبری استانهای حوزه هنری انقلاب اسلامی، احمد نوری رییس این جایزه ملی و رییس حوزه هنری اصفهان، حبیب احمدزاده دبیر اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی، سعید لشکری معاون راهبری استانهای حوزه هنری انقلاب اسلامی، میلاد عرفان پور مدیر مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری، دکتر علی عباسی مشاوره علمی این جایزه بازآفرینی، الهام زارع زاده دبیر اجرایی جایزه مورد اشاره و اصحاب رسانه در سالن مرحومه طاهره صفارزاده حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.
در ابتدای این نشست نوری گفت: موضوع داستان، موضوع بااهمیتی است که در قالبهای مختلف سینما، تئاتر و هنرهای تجسمی از آن استفاده میشود. گفت و گوهایی درباره تحولی در بازآفرینی داستان برگزار شد که در خلال این گفت و گوها به جایزه ملی داستان و بازآفرینی رسیدیم. امیدواریم داستان در مسیر این جایزه به جایگاه خوبی برای گفتمان سازی برسد.
لشکری در ادامه نشست مذکور گفت: توجه به هنر انقلاب در سراسر کشور برای ما اهمیت دارد. امروز حوزه هنری اصفهان پایگاه جدی برای ما است، هنر در اصفهان از موسیقی و معماری گرفته تا دیگر هنرها مثل تجسمی چشمگیر است، به طوری که اصفهان و هنر به هم آمیخته اند. طراحی جایزه ملی داستان و بازآفرینی که در اصفهان اتفاق افتاد به ریشه قدیمی خود بازمی گردد.
وی با بیان اینکه در مساله فراتهران روایت مهم بود، به روایت اشاره کرد و گفت: روایت قلب این حرکت بود. حوزه هنری خود را مکلف به روایت میداند، روایتی که چند قید دارد؛ هویت انقلاب اسلامی قید اول روایت است. ما پایگاه تاریخ شفاهی هستیم و حوزه و سوره مهر افتخارش این است که سعی کردیم روایت را علاوه بر تاریخ شفاهی، پیش ببریم. در نهایت در فراتهران دنبال ضرب مسئله روایت در عرصه داستان هستیم.
عرفانپور از سخنرانان دیگر این مراسم گفت: در دوره اخیر شاهد تحولاتی در حوزه هنری هستیم که در فعالیتهای مختلف حوزه خودش را نشان داده است. این نهضت در مراکز تخصصی و استانها نیز جریان دارد. مساله فراتهران در حوزه هنری درخشش پیدا کرده و جلوات آن را در برنامههای مختلف کشور میبینیم. اگر بنا باشد در حوزه ادبیات داستانی تحولی اتفاق بیفتد، لزوما بنا نیست تهران متولی باشد، ابراز خرسندی میکنیم این تحول به سکان داری، مدیریت و سیاستگذاری استانها پیش برود. سمنان متولی نشست مدرسه روایت در سطح ملی شده است. بسیاری از هنرمندان انقلاب برآمده از شهرستانها هستند، استانها بار انقلاب را به دوش می کشند و تهران یکی از این استانها است. قرار است در این جشنواره بازآفرینی مورد نظر باشد. رمان و داستان و روایتی که به بازآفرینی متون کهن و شاخص بپردازد، این اتفاق نو و ویژه ای است که از دیگر اتفاقات آن را متمایز میکند.
عباسی در ادامه نشست مورد اشاره گفت: پوستر جشنواره جایزه ملی داستان و بازآفرینی با جشنواره داستان و بازآفرینی همراه است و با موضوع جایزه نزدیکی دارد. همه چیز روایت است. مظلومیت غزه با هیچ چیز جز روایت هنرمند نشان داده نمیشود. این کنش و جنایت توسط هنرمند باید حتما به روایت تبدیل شود.
وی افزود: بازآفرینی به معنی کشف کنش یا سخن آغازین است، این آغاز برای خداست. تکرار و خلق دوباره از یک کنش و سخن آغازین از طرف هنرمند به شرط اینکه نسبت به کنش آگاه باشد، معنی دیگر بازآفرینی است. یک ایرانی حتما باید هویت را در روایتش مشخص کند، اگر در یک اثر هنری در هر قالبی ردپای هویت ملی ایرانی اسلامی نباشد، نمیتوان آن را شاهکار ادبی نامید چرا که نویسنده باید تجربه زیسته خود و خرد جمعی جامعه را در اثرش نشان دهد. اگر در اثر هنرمندی ردپای هویت ملی ایرانی اسلامی نباشد به عنوان نقاد نمیتوانم آن را شاهکار ادبی بنامم.
زارع گفت: انواع هنرها میتوانند زمینه داستان بازآفرینی باشند، امیدواریم هنرمندان بتوانند جریان سازی درستی در این زمینه کنند. در این جایزه ملی دو دسته فعالیت طراحی شده، یک دسته فعالیت رقابتی و دسته دیگر فعالیت ترویجی است. بخش رقابتی تمرکزش بر تولید داستان در پنج بخش رمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه، جستارنویسی و طرح داستان است که این بخش از امروز آغاز میشود تا تیرماه ادامه دارد و اختتامیه آن در پاییز ۱۴۰۳ برگزار میشود. یک بخش هم نیز به حمایت از طرحهای داستانی اختصاص دارد که معمولا در راستای حمایت و تولید اثر است. همچنین بخش ترویجی دو گروه کارگاه دارد، کارگاههای داستانی که در استانها برگزار میشود و کارگاههای علمی هم در اصفهان برپا میشود. هر کارگاه با هدایت یکی از داستان نویسان مطرح برگزار میشود.
کد خبر 6086754 الناز رحمت نژاد