Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا پذیرفتن استیضاح دونالد ترامپ پس از اتمام دوره ریاست جمهوری را باعث از بین رفتن حزب جمهوری‌خواه دانست.

لیندسی گراهام روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز، برگزاری محکمه استیضاح ترامپ پس از دوره ریاست جمهوری را بی‌فایده دانست و خواستار آن شد که جو بایدن رئیس جمهوری منتخب با یک تماس تلفنی، به آن پایان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خطاب به جمهوری‌خواهان که برخی از آنها با محاکمه ترامپ موافقت دارند، گفت: اگر ما استیضاح غیرقانونی دونالد ترامپ را پس از پایان کار او بپذیریم ، حزب را از بین می‌برد.

این سناتور جمهوری‌خواه درباره احتمال مطرح شده برای عفو مجرمان یورش ۱۷ دی ماه به کنگره آمریکا هم اظهار کرد: هرگونه بخشش احتمالی برای افرادی که در آشوب شرکت داشتند، میراث رئیس جمهوری ترامپ را لکه دار می‌کند.

این سناتور کارولینای جنوبی ادامه داد هرکسی که در شورش منجر به کشته شدن پنج نفر شد، دخیل بوده است، مقررات کنگره را نقض کرده و باید به طور کاملا قانونی، مورد پیگرد قرار گیرد.

گراهام تاکید کرد: شما امنیت کنگره را نقض کردید، جلسه مشترک کنگره را قطع و سعی کردید که ارعاب و حمله کنید، باید به طور کامل تحت پیگرد قانونی قرار بگیرید.

وی خاطرنشان کرد: عفو این افراد اشتباه است ، من فکر می‌کنم باعث خراب شدن رئیس جمهوری ترامپ می شود و امیدوارم که ما از این مسیر حرکت نکنیم.

رئیس فعلی کمیته قضایی آمریکا تصریح کرد: ترامپ "مهمترین چهره" در حزب جمهوریخواه است.

گراهام همچنین از سخنرانی ترامپ که ​​مردم را برای رفتن به ساختمان کنگره و آنچه تشویق قانونگذاران برای اعتراض به نتایج انتخابات خواند، دفاع کرد.

به دنبال یورش هواداران ترامپ در ۱۷ دی ماه به کنگره آمریکا که در حال شمارش و تایید پیروزی جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری بعدی آمریکا بودند، پنج نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند.

این مساله باعث شد تا ترامپ در مجلس نمایندگان به اتهام «تحریک برای شورش» استیضاح شود و پرونده آن باید در محکمه سنا مطرح و بررسی شود.

با توجه به اینکه سه روز تا پایان ریاست جمهوری ترامپ باقی است، محاکمه استیضاح پس از دوره او انجام خواهد شد که در تاریخ آمریکا برای نخستین بار چنین اتفاقی رخ خواهد داد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: گراهام استیضاح ترامپ رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۳۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ

کمپین انتخاباتی جو بایدن چهل‌وششمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده برای کسب دومین دوره ریاست‌جمهوری خود در انتخابات سال جاری، امروز (پنجشنبه) با حضور چهل‌دومین و چهل‌وچهارمین رؤسای‌جمهوری این کشور یعنی باراک اوباما و بیل کلینتون برای جمع‌آوری کمک‌های مالی در ایالت نیویورک تکمیل خواهد شد.

در یک اتفاق نادر که طی آن چهار رئیس‌جمهوری سابق و فعلی در یک روز در منطقه‌ای غیر از واشنگتن حضور دارند، دونالد ترامپ نیز برای شرکت در مراسم بزرگداشت یک پلیس تازه درگذشته در شهر لانگ‌آیلند در ایالت نیویورک به‌سر می‌برد. این در حالی است که از مجموع رؤسای‌جمهور سابق در قید حیات، جیمی کارتر در بستر بیماری به‌سر می‌برد و جرج بوش هم برخلاف روابط دوستانه‌ای که با اوباما و کلینتون دارد، علاقه‌ای به حمایت از ترامپ از خود نشان نداده است.

باوجود اینکه کلینتون و اوباما از حمایت گسترده سیاه‌پوستان آمریکا برخوردارند و اوباما قرار است سفری پاییزی به چند دانشگاه برای آوردن جوانان به پای صندوق‌های رأی داشته باشد، باید گفت هردو چهره، از نگاه نسل جوان و مترقی این کشور دیگر پیر و محافظه‌کار به‌نظر می‌رسند؛ لذا بعید است این ائتلاف با وجود کم‌سابقه بودن آن، بتواند تأثیری که حمایت کلینتون در سال ۲۰۱۲ از اوباما داشت را داشته باشد.

لئون پانتا رئیس دفتر سابق کلینتون و وزیر دفاع و مدیر سی‌آی‌ای در دوران اوباما معتقد است که اوباما می‌تواند در بحث سلامت در کابینه بایدن نقش‌آفرینی کند و توصیه کرد که کمپین وی برای پیروزی در این راستا، روی رأی لاتین‌تبارها، جوانان و سایر اقلیت‌ها متمرکز شود.

با این‌حال، وجود کیش شخصیتی اشخاصی که زمانی به بالاترین جایگاه سیاسی کشور خود رسیده‌اند را نباید ازنظر دور داشت به‌طوری‌که با وجود ائتلاف امروز، امکان بروز تقابل بین آنها در آینده بسیاری جدی است. ناامیدی هیلاری کلینتون به‌دلیل شکست در هر ۲ تلاش انتخاباتی‌اش یک‌بار در مقابل اوباما و بار دیگر در مقابل ترامپ نیز می‌تواند اوضاع را پیچیده‌تر کند.

بایدن که از هر دو پیش‌کسوت خود مسن‌تر است، قبل از هر دوی آنها رقابت انتخاباتی برای ریاست‌جمهوری را (اولین بار در سال ۱۹۸۸) آغاز کرده بود. اما در تمام سالیان حضور او در سنا و معاونت ریاست‌جمهوری در دوره اوباما، چهره‌های حزب دموکرات رغبت کمتری برای حمایت و حتی تحمل او نشان داده‌اند.

وفاداری عمیق او نسبت به اوباما و نقش مؤثری که در سیاست خارجی در دوران او ایفا کرد، به بهبود جایگاه حزبی‌اش کرد، اما پیشدستی او نسبت به اوباما در حمایت از همجنس‌گرایان بار دیگر به این شکاف دامن زد. مرگ فرزند بایدن و اهدای مدال آزادی به وی توسط اوباما شاید حُسن‌ختامی برای یک همکاری سیاسی نه‌چندان مؤثر بوده باشد.

بایدن در جایگاه رئیس کمیته قضایی سنا در سال ۱۹۹۳ سهم به‌سزایی هم در انتصاب فرد منتخب بیل کلینتون در سمت قاضی دیوان عالی داشته است. اما جنگ‌طلبی افراطی او و طرح ایده مداخله نظامی در طول جنگ یوگسلاوی در دهه ۱۹۹۰ چالشی برای موضع ضدجنگ‌طلبانه کلینتون بود. او همچنین از حامیان مهم کلینتون در پرونده رسوایی اخلاقی او محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بولتون: ترامپ مصمم به خروج از ناتو است
  • تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح وزیر امنیت داخلی بایدن
  • وزیر امنیت داخلی بایدن استیضاح می‌شود
  • تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا