Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-24@21:07:58 GMT

چشم‌های از حدقه بیرون‌زده!

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۳۳۶۸

چشم‌های از حدقه بیرون‌زده!

قدرت خیره‌کننده موشک‌ها و پهپادهای سپاه که در رزمایش به نمایش درآمد، بازتاب گسترده در سراسر جهان داشت. ملت‌های مسلمان با نگاهی تحسین‌برانگیز و دشمنان با چشمان وحشت‌زده شاهد این دستاورد بزرگ بودند.

  به گزارش جنوب نیوز، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

  ۱- قدرت خیره‌کننده موشک‌ها و پهپادهای سپاه که روز جمعه، در رزمایش «پیامبر اعظم(ص) ۱۵» به نمایش درآمد، بازتاب گسترده در سراسر جهان داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملت‌های مسلمان با نگاهی تحسین‌برانگیز و دشمنان با چشمان وحشت‌زده و از حدقه بیرون آمده، شاهد این دستاورد بزرگ جمهوری اسلامی ایران بودند. سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در این‌باره گفت: «امروز هدف ما انهدام ناوگان دشمن در شمال اقیانوس هند و در فاصله هزار و ۸۰۰ کیلومتری بود که موشک‌های بالستیک به سمت این منطقه روانه شد و اهداف را منهدم کرد... این رزمایش، تمرین ناکارآمدسازی نقاط قوت دشمن در بخش دریایی بود... در صورتی که دشمنان ما در شعاع ۲ هزار کیلومتری ناکارآمد شوند، در واقع با ناکارآمدی قطعی مواجه و توان شلیک موشک‌های کروز را نداشته و دیگر  هواپیمایی نمی‌تواند از روی این ناوها بلند شود».

۲- خبرگزاری رویترز با نگرانی اعلام کرد «توان موشکی و قدرت تهاجمی پهپادهای ایران، خیره‌کننده است، در رزمایش موشکی روز جمعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، از موشک‌های بالستیک جدید و پهپادهای بمب‌افکن بومی علیه اهداف فرضی در کویر مرکزی ایران استفاده شد» و تاکید کرد که «موشک‌های شلیک شده و پهپادها، تمامی اهداف فرضی را با دقت مورد اصابت قرار دادند».

آسوشیتدپرس نوشت، «ایران به یک قدرت موشکی بزرگ و توانمند تبدیل شده است». روزنامه انگلیسی «سان» با انتشار تصاویری از اهداف منهدم شده موشک‌ها و پهپادهای ایران در دریای عمان، نوشت: «ایران از این موشک‌ها و پهپادهای پیشرفته برای مقابله با دشمنان غربی و منطقه‌ای خود استفاده خواهد کرد».

دویچه‌وله ضمن ابراز شگفتی از توان موشکی و پهپادی ایران، نوشت:«سپاه با این موشک‌ها، برای تهاجم همه‌جهتی در کلیه سطوح ارتفاعی با پایگاه‌های دشمن فرضی و سلب امکان دفاع از پدافند دشمن، نفوذ به سپر موشکی یا جداسازی سر جنگی موشک‌ها از بدنه و ناکام گذاشتن سامانه‌های دفاعی به قدرت و توانی باور نکردنی ولی واقعی دست یافته است». روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی به بررسی رزمایش نظامی ایران پرداخت و نوشت: «موشک‌های دوربرد، هواپیماهای بدون سرنشین و سایر تسلیحات به نمایش درآمده در این رزمایش قدرتمند پیامی برای کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، آمریکا و اسرائیل است».

خبرگزاری شینهوا، اعلام کرد: «سپاه پاسداران جمهوری اسلامی با اجرای عملیات ترکیبی موشکی و پهپادی رزمایشی تازه را در کویر مرکزی ایران برگزار کرد... در این رزمایش حمله ترکیبی به پایگاه دشمن فرضی انجام گرفت و همه اهداف تعیین شده منهدم شد. نسل جدید موشک‌های مجهز به کلاهک ایران قابلیت هدایت از خارج از جو را دارند. این موشک‌ها همچنین قادر به ایجاد اختلال و عبور از سپرهای موشکی دشمن هستند». و...

۳- حالا به این پیش‌بینی ۳۲ سال قبل امام راحلمان - رضوان‌الله‌تعالی‌علیه - دقت کنید؛ «اینجانب به نظام‌های آمریکایی و اروپایی اخطار می‏کنم که تا دیر نشده و در باتلاق مرگ فرو نرفته‏اید، از خلیج فارس بیرون روید. و همیشه این‌گونه نیست که هواپیماهای مسافربری ما توسط ناوهای جنگی شما سرنگون شود؛ که ممکن است فرزندان انقلاب ناوهای جنگی شما را به قعر آبهای خلیج فارس بفرستند. به دولت‌ها و حکومت‌های منطقه، خصوصاً به عربستان و کویت می‏گویم که همه شما در ماجراجویی‌ها و جنایاتی که آمریکا می‏آفریند شریک جرم خواهید بود». (صحیفه امام؛ ج۲۱؛ ص۸۹ ).

... و امروز به آن روز رسیده‌ایم.

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: موشک ها و پهپادهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئویی جذاب از پهپادهای خودکار انتحاری اوکراین که دوست و دشمن را تشخیص می دهند

ویدئویی از آزمایش‌های میدانی پهپادهای FPV انتحاری اوکراین منتشر شد که دوست و دشمن را تشخیص می دهند.   به گزارش عصر ایران به نقل از کانال پارتیزان؛ اوکراینی‌ها ویدئویی از آزمایش‌های میدانی پهپادهای FPV انتحاری منتشر کرده‌اند که دارای سیستم‌های خودکار پردازش تصویر و رهگیری هدف است.    بدین ترتیب تمام سامانه‌های اخلاگر رادیویی که با استفاده از جمینگ ارتباط اپراتور انسان با کوادکوپتر آنها را منحرف و دفع می‌کردند، در مقابله با این پهپاد ناکارآمد می شوند چرا که با قطع ارتباط میان اپراتور و این پهپاد، ادامه مسیر پرواز را کوادکوپتر انتحاری با استفاده از الگورتیم‌های پردازش تصویر و رهگیری هدف به طور خودکار انجام می‌دهد.   درنتیجه تهدیدات این پهپادهای خودکار انتحاری  باید با استفاده از سامانه‌های دفاع سخت، از جمله سامانه‌های امواج متمرکز مایکروویو، لیزر و انواع سامانه‌های ضدهوایی سرنگون کرد.    در جنگ اوکراین به نوبه خود با تهدیدات مدرن روبه‌رو هستیم حالا همین تهدیدات درحال بروزرسانی و پیشرفت هستند که چالش‌های خطوط مقدم را دو چندان می‌کند.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • «وعده صادق» به معنای پیروزی ایران در برابر دشمن صهیونیستی است
  • ویدئویی جذاب از پهپادهای خودکار انتحاری اوکراین که دوست و دشمن را تشخیص می دهند
  • ماجرای موشکی که جلوی چشم رهبری از آب بیرون آمد
  • ماجرای موشکی که جلوی چشم رهبری از آب بیرون آمد | جواب جالب طهرانی مقدم به ژنرال روسی
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • سردار بلندپایه سپاه: در عملیات‌های بعدی از موشک‌های پیشرفته تری استفاده می‌کنیم