Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@07:18:03 GMT

ادامه روند کُند عرضه روغن خوراکی

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۳۴۵۱

ادامه روند کُند عرضه روغن خوراکی

  رویداد۲۴یکی از سوپرمارکت‌های خیابان میرزای شیرازی در حالی‌که چند عدد روغن در قفسه چیده از فروش آن‌ها امتناع می‌کند: «فعلا همین ۵ تا را دارم و معلوم نیست دوباره کی روغن بیاورند. قول دادند در یکی دو روز آینده، تا ببینیم چه می‌شود.»

تولیدکنندگان روغن در همین صفحه به خبرنگاران گفته بودند که مشکلی در تولید وجود ندارد و کارخانه‌ها به اندازه نیاز کشور در حال فعالیت و تولید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دراین‌باره امیرهوشنگ برشک رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان روغن نباتی ایران گفته بود: «کمبود کامیون برای حمل موجب شده روغن خام وارد شده به کشور به دست تولیدکنندگان نرسد. کمبود مواد اولیه روغن خوراکی یک‌شبه به وجود نیامده که یک شبه حل شود. آمار‌های گمرک نشان می‌دهد مواد اولیه به اندازه کافی وارد شده و تولید هم همچنان ادامه دارد. اما بالاخره مشکلات خاص و شرایط تحریمی وجود دارد.»بیشتر بخوانید: دلایل افزایش قیمت روغن در بازاربر اساس آمار‌ها مرداد امسال ۴۷۰ هزار تن روغن خام وارد کشور شده است. همین‌طور سرانه مصرف سالانه روغن هر ایرانی ۱۹ کیلوگرم است. تولیدکنندگان در گزارشی که دوم همین ماه در بازارچه چاپ شد گفتند که روند کند توزیع عادی است و به مرور زمان اصلاح می‌شود، اما این اتفاق نیفتاد و فروشگاه‌های زیادی همچنان با کمبود روبه‌رو هستند. برشک در‌این‌باره می‌گوید: «کار ما تولید است و مسوول توزیع نیستیم. تا جایی که به ما مربوط است مطمئن می‌شویم که توزیع روغن به سراسر کشور بدون هیچ مشکلی ادامه داشته باشد. منتها در این میان برخی از شرکت‌های پخش به درستی عمل نمی‌کنند یا طبق شرایط خاص خود عمل می‌کنند و میزان توزیع را کاهش می‌دهند؛ این موضوع به ما مربوط نمی‌شود. شرایط تولید و توزیع کلان روغن مناسب است و روزبه‌روز هم بهتر می‌شود.» تولیدکنندگان می‌گویند بزرگ‌ترین مشکل آن‌ها دخالت دولت در نظام نرخ‌گذاری روغن است و معتقدند که این بازار هم باید بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا کشف قیمت را انجام دهد. البته مشکل بزرگ‌تر یعنی توزیع مناسب و به‌موقع روغن هنوز حل نشده است. منبع: اقتصاد آنلاین لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، روغن ، سوپرمارکت سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 روغن سوپرمارکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد

وحید زرگر فرماندار شهرستان آوج در نشست مدیران شعب بانک سپه استان قزوین گفت: بانک‌ها با اعطای تسهیلات به کارآفرینان و تولید کنندگان واقعی و حمایت از تولید کنندگان می‌توانند رشد اقتصادی و رونق کسب و کار‌ها را محقق کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته برخی سهل انگاری‌ها صورت گرفت و منابع تسهیلات مالی در اختیار افرادی قرار گرفت که این منابع را به بازار‌های غیر تولیدی مانند بازار ارز، خودرو و طلا وارد کردند و این در حالی اتفاق افتاد که بسیاری از تولید کنندگان کشور با کمبود منابع مالی مواجه بودند.

زرگر بیان کرد: بانک‌ها در خصوص تسهیلات تکلیفی مانند وام‌های ازدواج، ودیعه مسکن و فرزندآوری باید طوری عمل کنند که رضایت عموم مردم جلب شود و بستر برای عملیاتی شدن سیاست‌های عمومی نظام فراهم شود.

این مسئول عنوان کرد: تمامی مدیران باید در تحقق شعار سال همت ویژه داشته باشند، چراکه در نظر رهبر معظم انقلاب، جهش تولید و توسعه اقتصادی در کشور با مشارکت و نقش آفرینی آحاد مردم محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • تولید به صادرات گره بخورد/ نادرست بودن قطع برق چاه‌ها
  • محدودیتی برای خرید مازاد تولید مرغ نداریم
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود
  • کـارنامه خوراکی‌ها؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت خوراکی‌ها در دو سال
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی در اصفهان
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزل در اصفهان
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد