Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مشکل عدم دسترسی به اینترنت تلفن همراه، آنتن‌دهی ضعیف موبایل، نبود تلفن ثابت خانگی و در نهایت عدم دسترسی به اینترنت تلفن ثابت هنوز در برخی نقاط استان زنجان با قدرت پا برجا است و نیازمند توجه ویژه‌ وزیر جوان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مشکل عدم دسترسی به اینترنت بعد از شیوع ویروس کرونا بیش از پیش خودنمایی می‌کند چراکه این مهمان ناخوانده بسیاری از فعالیت‌ها را از فضای حقیقی حذف و به اجبار به سمت فضای مجازی سوق داده است و این در حالی است که هنوز بسیاری از نقاط این استان علاوه بر عدم دسترسی به تلفن ثابت و اینترنت خانگی، دسترسی به اینترنت همراه و آنتن‌دهی مناسب موبایل ندارند و این معضل در روستا‌های مختلف بیش از پیش روستانشینان را با چالش مواجه کرده است هر چند در روز‌ها و هفته‌های اخیر خبر‌هایی از نصب دکل و دسترسی به اینترنت در تعدادی از روستا‌ها در بخش‌های مختلف اعلام شده است اما هنوز عدم دسترسی در تعدادی از روستا‌ها همچنان پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید به نظر برسد که قشر روستانشین نیاز چندانی به اینترنت ندارند اما واقعیت غیر از این است زیرا هم‌اکنون تدریس معلمان و آموزش دانش‌آموزان همسو با تصمیمات کشوری وارد فضای مجازی و شاد ناشاد شده است بنابراین یکی از اقشاری که در اقصی نقاط استان نیازمند اینترنت بوده همین دانش‌آموزان‌ هستند. از سویی دیگر دستیابی به سطوح بالاتر علم و دانش نیز سبب شده تا دانشجویانی نیز از همین روستا‌ها وارد دانشگاه شده و در سطوح مختلف ادامه تحصیل دهند اما محدودیت استفاده از اینترنت و آموزش از طریق فضای مجازی برای این قشر نیز جزء جدایی ناپذیر تحصیل و دانشگاه شده است. در طول هفته‌ها و روز‌های اخیر ثبت نام در سامانه سجام برای برخی دارندگان سهام عدالت اجباری شد استفاده از اینترنت برای ثبت نام الکترونیکی نیز بیش از هر زمان دیگری خود را نشان داد اما مشکل نبود اینترنت سد این مسیر نیز شد و مردم را به دفاتر پیشخوان دولت و تجمعات در مقابل آن‌ها کشاند.

با تمام این‌ها عدم دسترسی به اینترنت تلفن همراه و آنتن‌دهی ضعیف موبایل به یکی از اساسی‌ترین چالش‌های برخی از روستا‌ها و روستاییان تبدیل شده است و این رسانه بار‌ها این موضوع را از مسئولان امر استانی و حتی کشوری مطالبه کرده است. اما نکته جالب و اما تاسف‌بار ماجرا این است علاوه بر مشکل مذکور در دورانی که از آن دوره ارتباطات یاد می‌شود و باید تمام نقاط به تلفن ثابت دسترسی داشته باشند تا حداقل از اینترنت خانگی استفاده نمایند اما هنوز که هنوز است تلفن ثابت در برخی نقاط شهری و روستایی وجود ندارد چه برسد به این‌که بتوانند از اینترنت خانگی استفاده کنند بنابراین این مشکل در شرایط حاضر چالش را چند برابر کرده و داد مردم را در آورده است و دسترسی مناسب به اینترنت به برای روستانشینان رویا تبدیل شده است. 

30 درصد از دانش آموزان خراسان شمالی به شبکه اینترنت دسترسی ندارندقوز بالاقوز برای دانش آموزان خراسان شمالی؛ بدون «برق و اینترنت» چگونه امتحان بدهیم؟مصوبه کمیسیون آموزش مجلس درباره رایگان شدن اینترنت دانش آموزان

مشکل عدم دسترسی به تلفن ثابت در استان زنجان به حدی جدی بود که مردم خودجوش دست به کار شده و این مسئله را در طول سفر یک روزه وزیر ارتباطات در 16 شهریور ماه به زنجان به وی اعلام کردند و همین موضوع سبب شد تا محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری استان زنجان تاکید کند: از زمانی که حضورم در استان زنجان را در فضای مجازی اعلام کرده‌ام گزارش‌های مختلفی از مردم دریافت کرده‌ام، مردم از طریق فضای مجازی اعلام کرده‌اند که برخی از نقاط این استان هنوز فاقد تلفن ثابت خانگی است و بنابر اعلام مردم، فاز شش گلشهر با یک هزار خانوار، شهرک کوی‌صدرا با 600 خانوار، منطقه سایت کارگاهی زنجان با 400 خانوار، شهرک ابوطالب در شهر دندی، شهرک مینو در خرمدره با 60 خانوار و دانشگاه آزاد ابهر با 350 خانوار فاقد تلفن ثابت خانگی هستند. این مسئول همچنین اعلام کرد: فرصت کافی برای بررسی صحت این موضوع را ندارم ولی آیا آماری که مردم ارائه داده‌اند توسط مدیران ذیربط تایید می‌شود یا خیر؟

آذری جهرمی در پاسخ به یکی از مسئولان که عنوان کرد تا آخر امسال درخواست‌های مردم جهت داشتن تلفن ثابت اجرایی خواهد شد گفت: گزارش شهرک‌ها و شهرهای بدون تلفن ثابت این استان سریعاً به دستم برسد و این مشکل باید تا 22 بهمن حل و تمام نقاط مذکور بهره‌مند از تلفن ثابت شوند.

با این حال خبرنگار تسنیم علت موضوع مذکور و برنامه‌ریزی دو ارگان شرکت مخابرات و اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای دستیابی مناطق مذکور به تلفن ثابت را پیگیر شد و مسئولان اذعان کردند در نقاطی از شهر زنجان مشکل مرتفع شده و برنامه‌ریزی شده تا این مسئله کامل رفع شود و به محض ایجاد دسترسی تلفن ثابت در نقاطی که این نیاز احساس می‌شود اطلاع‌رسانی‌ها انجام خواهد گرفت.

با این حال در این زمینه تنها اطلاع‌رسانی که در طول چند ماه بعد سفر وزیر ارتباطات به استان و بیان مطالبه مردم برای تلفن ثابت انجام گرفته این است، که اواسط مهرماه سرپرست مخابرات منطقه زنجان از واگذاری تلفن ثابت در کوی امید شهرستان زنجان از در دفاتر پیشخوان دولت خبر داد و گفت: با توجه به نیاز ساکنان شهرک جدید الاحداث کوی امید به تلفن ثابت، مخابرات منطقه زنجان اقدام به طراحی و اجرای شبکه تلفن ثابت کرده که خوشبختانه با اتمام همه عملیات مراحل فنی و اداری آن، از هفته آینده واگذاری تلفن ثابت در شهرک مذکور امکانپذیر خواهد بود. این در حالی است که در شهرک‌هایی که بسترهای ارتباطی و توسعه شبکه فراهم و آماده شده باشد، تلفن ثابت واگذار خواهد شد.

با تمام مسائل ذکر شده انگار عدم دسترسی به اینترنت داستان دور و درازی است که هر بار اهالی یک منطقه را به چالش می‌کشد و تمامی ندارد، چراکه این‌بار اهالی روستای یامچی که در بخش مرکزی شهر زنجان قرار دارد علاوه بر عدم آنتن‌دهی مناسب موبایل و ضعف در سرعت مطلوب اینترنت این‌بار با قطعی چندین روزه اینترنت تلفن ثابت مواجه شده و گله‌مند از شرکت مخابرات هستند و اذعان دارند با گذشت چند روز از قطعی اینترنت هر بار که با سامانه 2020 تماس گرفته‌اند اعلام شده که مخابرات در حال بررسی موضوع بوده و مسئله مرتفع خواهد شد.

یکی از جوانان این روستا در گفت‌وگو با تسنیم اذعان کرد: مشکل آنتن‌دهی موبایل همواره در این روستا وجود دارد و اگر بخواهیم یک مکالمه بدون مشکل داشته باشیم باید حتما از داخل خانه خارج شویم تا یک نقطه مناسب برای آنتن‌دهی موبایل داشته باشیم، در دنیای امروز و شرایط اجباری تحمیل شده حاضر که استفاده از تلفن همراه به عنوان یک راه حل سریع برای انجام مهم‌ترین نیاز‌های روزمره است ولی ضعف آنتن‌دهی موبایل برایمان آزار دهنده‌تر از پیش شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل ضعف در سرعت اینترنت همراه اقدام به خرید اینترنت تلفن ثابت خانگی کرده‌ایم گفت: گاها بدون برنامه برق قطع می‌شود و اینترنت نیز همراه برق می‌رود این در حالی است که چندین روز است اینترنت خانگی نیز بدون برنامه و اطلاع قبلی قطع شده و با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ام تنها به این موضوع رسیده مسئله در حال حل شدن است با این وجود هنوز علت این قطعی چند روزه برایمان نامشخص است.

با این حال مسئله نبود تلفن ثابت و بهره‌مندی از اینترنت تلفن ثابت در تعدادی از روستاهای طارم، سلطانیه و ایجرود هم وجود دارد، در این راستا حتی مردم شهر زرین آباد ایجرود اذعان دارند که سال‌ها است به شرکت مخابرات درخواست تلفن ثابت کرده‌ایم اما پاسخی دریافت نکرده‌ایم اما برای حل مشکل از فرماندار شهرستان درخواست رسیدگی به این موضوع و علت عدم وجود عدالت از لحاظ دسترسی به امکانات ارتباطی در این شهر را خواستار شده‌ایم.

با تمام آن‌چه که گفته شد سوالی که مطرح می‌شود این‌ است، علت مشکلات نبود تلفن ثابت خانگی و اینترنت، آنتن‌دهی ضعیف موبایل و عدم دسترسی به اینترنت همراه چیست؟ آیا ارگان‌های ذیربط برنامه‌ای برای رفع معضلات ذکر شده خواهند داشت؟ آیا عدالت استفاده از امکانات دولتی در تمام نقاط استان می‌تواند شکل واقعیت به خود بگیرد؟ 

در این راستا کاوه حقیقی بخشدار مرکزی زنجان در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: تعدادی از روستا‌های بخش مرکزی زنجان از اینترنت پرسرعت بی‌بهره هستند با این حال نمی‌توان گفت روستاهایی که حتی عنوان می‌شود دسترسی به اینترنت پرسرعت دارند بتوانند از آن در سطح مطلوب استفاده نمایند چراکه مشکلاتی همواره مطرح می‌شود و روستائیان گله‌مند از ضعف آنتن‌دهی موبایل و مشکل دسترسی به اینترنت هستند.

وی با بیان اینکه مخابرات استان برنامه‌ریزی کرده بود تا تمام روستا‌ها این بخش تا پایان سال 98 از اینترنت 2G استفاده کند اما این امر میسر نشد خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌‌ریزی‌هایی که انجام شده مقرر است تا تمام روستا‌های بالای 20 خانوار تا پایان سال بهره‌مند ار اینترنت شوند. با این وجود در حال حاضر ارگان‌های ذیربط در حال تجهیز دکل‌ها و نصب دکل‌های جدید هستند و در این راستا در روستاهای قوزلو، رامین و امام نصب تجهیزات انجام شده و بقیه نیز با برنامه‌ریزی انجام می‌شود.

بخشدار مرکزی زنجان در ارتباط با علت قطع بی‌برنامه و چند روزه اینترنت ثابت خانگی در برخی از روستا‌ها همچون روستای یامچی، گفت: در تعدادی از روستا‌ها مخابرات در حال نصب کابل برگردان است و مشکل حادث شده به همین دلیل است و شرکت مخابرات سعی دارد تا سریع‌تر اقدامات لازم را انجام داده و مشکل را رفع نماید. 

هم‌چنین باب‌الله فتحی، فرماندار ایجرود نیز در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: در شهرستان ایجرود آنتن‌دهی گوشی موبایل و اینترنت بسیار ضعیف است و این مشکل تنها مختص خود شهرستان نیست، تمام روستاها و شهر‌های اطراف نیز با این مشکلات سال‌هاست که مواجه هستند.

وی افزود: بعد از سفر وزیر ارتباطات به استان زنجان سرعت نصب دکل‌های اینترنتی در روستا‌ها افزایش یافته است و در این راستا با وجودی که 36 روستای بی‌بهره از اینترنت وجود داشت با نصب دکل در 11 روستا در این شهرستان تعداد روستا‌هایی که هنوز اینترنت ندارند به 25 روستا کاهش یافت و با توجه به شرایط کنونی و نیاز به استفاده از فضای مجازی امیدواریم که هر چه سریع‌تر بهره‌مندی بقیه روستا‌ها نیز از اینترنت فراهم شود.

فرماندار ایجرود با بیان اینکه فعالیت‌هایی در خصوص رفع مشکل اینترنت و آنتن‌دهی در سطح این شهرستان انجام گرفته است عنوان کرد: با وجود اقدامات تا حال حاضر این مشکل مرتفع نشده و به وضعیت مطلوب نرسیده است.

وی در خصوص مشکلات نبود تلفن ثابت و در پی آن نبود اینترنت ثابت خانگی در شهر زرین‌آباد گفت: این مسئله از سال‌های پیش مطرح شده و پیگیری‌هایی نیز در این خصوص انجام گرفته است با این حال مدیر مخابرات شهرستان نیز پیگیر رفع مسئله بوده و اقداماتی نیز در این راستا انجام گرفته است تا در طول ماه‌های پیش‌رو مردم بتوانند از این امکانات استفاده لازم را ببرند.

در این بین حسین ولی‌بیگلوئی، بخشدار زنجانرود نیز در گفت‌و‌گو با تسنیم با انتقاد از اینکه اینترنت در روستا‌های بخش زنجانرود به شدت ضعیف است اظهار کرد: 50 درصد روستا‌های این بخش فاقد اینترنت است و حتی روستا‌هایی که ادعا می‌شود به اینترنت پرسرعت متصل هستند تنها 10 درصد از آن‌ها دسترسی به اینترنت 4G دارند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از روستا‌های این بخش دارای اینترنت 2G هستند که بود و نبود این اینترنت در منطقه فرقی برای اهالی ندارد گفت: عملاً این دسترسی کار ساز نبوده و نمی‌تواند دسترسی مطلوب را فراهم کند.

بخشدار زنجانرود با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تعداد روستا‌هایی که در بخش زنجانرود بعد از سفر وزیر ارتباطات به زنجان به این اینترنت پر سرعت متصل شده است وجود ندارد گفت: گاها روستاییان با تصوراتی که از ضرر و زیان نصب دکل دارند مانع این امر می‌شوند و این ماجرا در یکی از روستا‌های بخش زنجانرود نیز ایجاد شد و مردم مانع از ادامه کار و نصب دکل شدند.

با تمام این‌ها حامد سرائی سرپرست اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در گفت‌و‌گو با تسنیم با بیان اینکه برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه ارتباطات در شهرها و روستاهای بالای 20 خانوار استان است اظهار داشت: از شهریور ماه سال جاری تاکنون بیش از 102 روستا و 15 هزار خانوار در روستاهای استان، از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان در سطح استان 712 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد گفت: اولویت در توسعه ارتباطات در مرحله نخست روستاهای بالای 100 خانوار و سپس روستاهای بالای 50 و 20 خانوار است با این حال طبق برنامه‌ریزی موجود تا پایان سال جاری تمام روستا‌های بالای 20 خانوار استان بهره‌مند از اینترنت پر سرعت خواهند شد.

سرائی در پاسخ به این سوال که چه نقاطی از استان زنجان که وزیر ارتباطات نیز این نقاط را در جلسه شورای اداری استان مطرح کردند به تلفن ثابت خانگی متصل شده است، گفت: دسترسی به اینترنت در شهر‌ها مناسب است اما مطلوب نیست با این حال استفاده از اینترنت ثابت برای خانوار‌ها به صرفه‌تر است با این حال مشکل دسترسی به تلفن ثابت در برخی نقاط همچون کوی نارون، فاز پنج گلشهر، کوی فرهنگیان و کوی نیکان ابهر وجود داشت که پیرو دستور وزیر ارتباطات مسئله مرتفع شد.

وی تصریح کرد: بقیه پروژه‌هایی که ذکر شده در دست اقدام قرار دارد و سعی بر این است تا پایان سال جاری آن‌ها را به مرحله اجرا برسانیم.

سرپرست اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه‌ به میزانی که مردم از تلفن همراه و اینترنت استفاده می‌کنند استقبالی برای استفاده از تلفن ثابت و اینترنت خانگی ندارد گفت: سهل‌الوصول بودن ارتباطات سیار سبب شده تا درآمدزایی از طریق تلفن ثابت کم شود این امر در نهایت سبب شده تا توزیع ارتباطات تلفن ثابت در برخی مناطق به صرفه نباشد.

وی تصریح کرد: به دلیل این‌که اپراتور‌ها در بخش خصوصی فعالیت دارند باید هزینه کمتر از درآمد باشد تا صرفه اقتصادی ایجاد شود با این وجود در برخی مناطق نیز تقاضا برای تلفن ثابت کم است که همین عامل در نهایت سبب می‌شود تا مشکل ارتباطی در حوزه ارتباطات ثابت و سیار ایجاد شود.

با این حال، بابایی کارشناس مسئول ارتباطات روستایی اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان نیز در گفت‌و‌گو با تسنیم اعلام کرد: تلفن‌ها در بخش‌های روستایی دو نوع همراه یا ثابت هستند که اگر تلفن ثابت قطع شود به دلیل قطعی فیبر، سرقت کابل یا خرابی حادث شده در بخشی از شبکه انجام می‌شود.

وی افزود: اگر قطعی در تلفن ثابت، همراه و اینترنت رخ دهد سامانه 195 پاسخگو بوده و در سریع‌ترین زمان مسئله رفع می‌شود با این حال قطعی و خرابی سیستم جزئی از فناوری است و نمی‌توان از این امر پیشگیری کرد.

بابایی با بیان اینکه تمام روستاها اینترنت ندارند اما بعد از سفر وزیر ارتباطات بر اساس اولویت اقدامات لازم در روستاها در حال انجام بوده و اداره ارتباطات در حال راه‌اندازی دکل‌های اینترنت است، گفت: با این حال اپراتور‌ها تمایلی برای پوشش اینترنت روستاها ندارند و توسعه ایجاد نمی‌کنند، اما از محل uso هزینه پرداخت می‌شود و امیدواریم تا پایان سال تمام روستاها به اینترنت متصل شوند.

با تمام این‌ها با اینکه خبرنگار تسنیم موضوع علت نبود تلفن ثابت خانگی در نقاطی از استان که توسط وزیر ارتباطات نیز ذکر شد از شرکت مخابرات استان پیگیری کرد اما مسئولان این اداره اعلام کردند به محض ایجاد دسترسی تلفن ثابت در نقاط مذکور اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد با این حال بعد از گذشت چند ماه جز یک مورد، هنوز اطلاع‌رسانی انجام نگرفته و مشخص نیست که آیا واقعا مشکل این نقاط برطرف شده است یا این که مردم همچنان منتظر به اجرا درآمدن دستور وزیر ارتباطات مبنی بر توسعه ارتباطات در مناطق ذکر شده هستند؟

با این تفاسیر آن‌چه که مسلم است این موضوع می‌باشد که مشکل عدم دسترسی به اینترنت تلفن همراه، آنتن‌دهی ضعیف موبایل، نبود تلفن ثابت خانگی و در نهایت نبود اینترنت تلفن ثابت در اقصی نقاط استان تبدیل به مسئله‌ای کلیشه‌ای شده و هر بار سبب اعتراض مردم در بخش‌ها و نقاط مختلف استان می‌شود. از سویی دیگر قطعی بی‌برنامه اینترنت خانگی در برخی نقاط و روستا‌ها نیز در کنار مسائل مذکور به این معضل بیش‌تر دامن میزنند و گله‌مندی مردم از مسئولان امر را بیش‌تر می‌کند. 

با این حال تنها چیزی که می‌توان به آن امیدوار بود این است که وزیر ارتباطات قول اتصال همه روستا‌های بالای 20 خانوار استان به اینترنت تا پایان سال جاری را داده است، اما همواره این سوال در ذهن تداعی می‌شود که آیا این وعده وزیر جوان شکل حقیقت به خود می‌گیرد یا خیر؟ آیا روستاییان می‌توانند منتظر تحول شگرف در دسترسی به اینترنت باشند؟ آیا عدالت در استفاده از امکانات ارتباطی در تمام نقاط این استان به اجرا در خواهد آمد؟ و بسیاری از سوالات دیگر که دریافت پاسخ آن‌ها تنها چشم انتظاری تا پایان سال را می‌طلبد.

زهرا بیات

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت و گو با تسنیم تعدادی از روستا ها تعدادی از روستا مشکل عدم دسترسی بالای 20 خانوار اینترنت تلفن ثابت سفر وزیر ارتباطات آنتن دهی موبایل اینترنت پرسرعت اینترنت خانگی شرکت مخابرات برخی نقاط تا پایان سال تلفن ثابت تلفن ثابت دانش آموزان اطلاع رسانی استان زنجان برنامه ریزی تلفن ثابت فضای مجازی تمام روستا نقاط استان تلفن همراه تمام نقاط بهره مند سال جاری خواهد شد نصب دکل ذکر شده سبب شد ذکر شد دکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند

زارع‌پور   در حاشیه سفر به شاهرود در قالب دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان گفت: اپراتورها در دی ماه پارسال تعرفه خود را افزایش دادند که از آنان تعهد گرفتیم این افزایش قیمت را صرف افزایش سرعت اینترنت کنند.

وی بیان کرد: دغدغه اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزایش سرعت، پایداری و کیفیت اینترنت است.

زارع‌پور ادامه داد: یکی از طرح‌های زیرساختی مرتبط با افزایش سرعت اینترنت، اجرای طرح فیبر نوری است که تاکنون یک سوم مساحت کشور را پوشش داده و تا پایان سال یک سوم دیگر از کشور تحت پوشش این طرح قرار خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از نتایج اصلی اجرای طرح فیبر نوری، افزایش چند برابری سرعت اینترنت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • (ویدئو) وعده تازه وزیر ارتباطات درباره افزایش سرعت اینترنت
  • دسترسی ۱۰۰ روستای نیکشهر مسدود است؛ سیلاب جان ۲ نفر را گرفت
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت
  • ۷ هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند
  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • آخرین وضعیت فیبر نوری در کشور
  • آخرین وضعیت فیبرنوری در کشور