Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: مقامات نظامی آمریکایی اعلام کرده‌اند این نگرانی وجود دارد که حمله‌ای از سمت کارکنان خودی یا تهدیدی دیگر از جانب اعضای خدماتی حاضر در تامین امنیت مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا، ایجاد شود، مسئله‌ای که باعث شده است تا اف‌بی‌آی تمامی ۲۵ هزار نیروی گارد ملی را که برای این مراسم به واشنگتن می‌آیند تحت بررسی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسوشیتدپرس نوشت: بر اساس این گزارش، این اقدام عظیم بازتاب‌کننده نگرانی‌های امنیتی غیرعادی است که پس از یورش طرفداران ترامپ ششم ژانویه علیه ساختمان کنگره در واشنگتن ایجاد شده است. این مسئله تاکید می‌کند که ممکن است برخی از همان افرادی که برای محافظت از شهر در طول چند روز آینده انتخاب شده‌اند، تهدیدی علیه رئیس جمهور آینده و دیگر افراد مهم در این مراسم ایجاد کنند.

در همین چارچوب، «رایان مک‌کارتی»، وزیر نیروی زمینی آمریکا، روز یکشنبه گفت مقامات درباره این تهدید بالقوه هوشیار هستند. او به فرماندهان نظامی هشدار داده است تا در روز‌های پیش از مراسم تحلیف درباره هر مشکلی مراقب باشند. مک‌کارتی پس از اجرای یک مانور امنیتی سه ساعته و طولانی در جهت آماده‌سازی برای مراسم تحلیف روز چهارشنبه گفت: «ما به طور مداوم در این فرآینده حرکت می‌کنیم و بررسی‌های دوم و سومی را درباره هر یک از اشخاص انتخاب شده برای این عملیات انجام می‌دهیم.»

بیشتر بخوانید

ردپای پلیس آمریکا در همکاری با حمله‌کنندگان به کنگره

وزیر نیروی زمینی آمریکا افزود: «سوال اینجا است که آیا ما تمام آن‌ها را بررسی کرده‌ایم؟ آیا نفرات دیگری وجود دارد؟ ما باید در این زمینه هوشیار باشیم و تمامی مکانیزم‌ها را اجرا کنیم تا این مردان و زنان که در هر عملیات دیگری مانند این حضور خواهند داشت، بررسی شوند.»

در حدود ۲۵ هزار عضو گارد ملی آمریکا از سراسر این کشور به سمت واشنگتن حرکت می‌کنند که دست‌کم دو برابر و نیم بیش از تعداد نیرو‌های امنیتی مراسم‌های تحلیف پیشین است. در حالی که ارتش به طور مداوم درباره اعضای خدماتی خود در زمینه ارتباطات افراطی بررسی انجام می‌دهد، اف بی آی نیز تمامی نظارت‌های پیشین را بررسی می‌کند.

چندین مقام آمریکایی گفته‌اند این روند نظارتی با ورود اولین دسته از نیرو‌های گارد ملی در هفته گذشته به واشنگتن آغاز شد و تا روز چهارشنبه به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراسم تحلیف جو بایدن پلیس فدرال آمریکا مراسم تحلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد

به گزارش خبرآنلاین، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران را هدف تحریم‌هایش قرار داد که گفته می‌شود موتورهای پهپادهای مورد استفاده در حمله ۱۳ آوریل (وعده صادق) به اراضی اشغالی فلسطین را تولید می‌کنند.

علاوه بر این، بریتانیا چندین سازمان نظامی، افراد و نهادهای ایرانی را که به ظن آنها در صنایع پهپادی و موشک‌های بالستیک ایران دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری رویترز، انگلیس امروز ۱۳ طرف جدید را در لیست تحریم‌های ایران قرار داد.

«جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما به اعمال اختیارات تحریمی خود برای مقابله با ایران از طریق اقدامات بیشتر در روزها و هفته‌های آینده ادامه خواهیم داد.»

به گزارش ایسنا، همچنین شبکه خبری الجزیره به نقل از وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داد که آمریکا ۵ شرکت تامین‌کننده مواد اولیه فولاد خوزستان را تحریم می‌کند و هدف از آنها «تضعیف برنامه موشکی و پهپادی» ایران است.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که مقامات آمریکایی در روزهای گذشته گفتند که در پاسخ به فعالیت ایران در منطقه و برای جلوگیری از حملات آینده، تحریم‌های جدیدی را آماده می‌کنند. قانونگذاران آمریکایی در کنگره همچنین به سرعت قوانینی را پیش می‌برند که هدفش تحت فشار قرار دادن منابع مالی جمهوری اسلامی و مقامات آن است.

به گزارش آسوشیتدپرس، رهبران اتحادیه اروپا هم چهارشنبه گفتند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید خواهند کرد و تحویل پهپادها و موشک‌های این کشور به گروه‌های مقاومت در غزه، یمن و لبنان را هدف قرار می‌دهند.

نیروی هوا فضای سپاه در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، بیش از ۳۰۰ فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896828

دیگر خبرها

  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • چرا مقامات غربی نسبت به ماجراجویی رژیم‌صهیونیستی نگرانند؟
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر
  • شبکه آمریکایی: انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است
  • انتظار تازه آمریکا از پاسخ اسرائیلی‌ها؛ اقدام در خارج از ایران در دستور است؟
  • ان‌بی‌سی: انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است
  • انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است