Web Analytics Made Easy - Statcounter

ادعاهای وزیر خارجه آمریکا علیه ایران را می‌توان در راستای آخرین تلاش‌های ضد ایرانی دولت ترامپ تعریف کرد.

به گزارش مشرق، ادعای « مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، مبنی بر این که ایران و القاعده با هم همکاری می‌کنند و تهران از این گروه تروریستی حمایت می‌کند، وصله نچسبی به ایران است.

هدف پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از طرح این ادعا و اتهام واهی علیه ایران چیست؟

دولت ترامپ روزهای پایانی خود را سپری می‌کند؛ هرگونه اقدام و تصمیمی که ترامپ در این روزهای باقی مانده بگیرد، چالشی برای دولت بعدی یعنی دولت «جو بایدن» خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتهاماتی که پمپئو علیه ایران مطرح کرده و تهران را متهم به پناه دادن به گروه القاعده کرده، جنبه سیاسی دارد.

در واقع دولت ترامپ با این اقدام خود سعی دارد افکار عمومی جهان را به این موضوع جلب کند که ایران حامی تروریسم است؛ بدون آن که اسناد و مدارکی برای اثبات ادعای خود ارائه دهد.

کار دولت دونالد ترامپ رو به پایان است، اما پرونده‌ ای که پمپئو در این زمینه گشوده می‌تواند بر روی تصمیمات دولت جو بایدن تاثیر گذار باشد و چه بسا او نیز همین مسئله را پیگیری کند.

ترامپ از برجام خارج شد و در طول اجرای توافق هسته‌ ای هیچیک از تعهدات خود را اجرا نکرد.

اگرچه بایدن مدعی است که قصد دارد به برجام باز گردد، اما ادعای او با شروطی همراه بوده است که از سوی ایران پذیرفته نیست.

مسائل منطقه‌ ای و توانمندی موشکی از شروطی است که بایدن آنها را مطرح کرده و در واقع رییس جمهور تازه کار آمریکا بدون پیش شرط قصد ندارد، به برجام بازگردد؛ حال در کنار این شروط، ادعای پمپئو، وزیر خارجه دولت ترامپ را نیز باید افزود.

در این سیاست باید به این نکته توجه کرد که یک نوع همکاری و همسویی میان دولت ترامپ و دولت بایدن در جریان است.

دولت کنونی آمریکا برای دولت بعدی ریل گذاری می‌کند هر چند میان این ۲ تضادها و تقابلاتی دیده می‌شود، اما هر ۲ درباره ایران اتفاق نظر دارند و آن فشار حداکثری است تا ایران خطوط قرمز خود را زیر پا بگذارد و تن به خواسته‌های دولت جدید در آمریکا بدهد.

اما دولت بایدن باید توجه داشته باشد که برگزاری رزمایش بزرگ از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های دریای عمان و خلیج فارس و رزمایش بزرگ موشکی و پهپادی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، پیام خود را به آمریکا و صهیونیست‌ها مخابره کرد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان منطقه‌ای ایران پیام دو رزمایش برگزار شده را دریافت کردند و قطعا پس از آن که شلیک ۴۰۰ موشک ویرانگر را در کمتر از ۲۰ ثانیه دیدند، ماست‌ها را کیسه کرده باشند؛ چرا که زیاده خواهی غرب برای مذاکره بر سر توانمندی موشکی با انجام رزمایش ها باید کنار گذاشته شود.

ایران نشان داد در سال‌های اخیر و در زمان ریاست جمهوری ترامپ دستاوردهای بزرگی در زمینه موشکی و نظامی داشته است و دولت جدید آمریکا به ریاست بایدن را با یک عمل انجام شده موشکی بزرگ روبرو کرده است.

با همه اقداماتی که ترامپ علیه ایران انجام داد، می‌بینیم که ایران توانسته است مولفه‌های قدرت بازدارندگی خود را ارتقاء دهد و این پیام را به آمریکا مخابره کند توانمندی‌های موشکی و نظامی ایران مذاکره پذیر نیست حتی اگر اتهاماتی از جنس اتهاماتی که پمپئو علیه ایران در حمایت از گروه القاعده مطرح شود.

برخی در اظهار نظرات و تحلیل‌های خود ادعا می‌کنند که پمپئو برای جلوگیری از مذاکرات ایران و آمریکا بر سر برجام، اتهام حمایت ایران از القاعده را مطرح کرده است، اما نکته اینجاست که ایران قرار نیست بر سر توافقی که به دست آمده و وجهه کاملا قانونی دارد بار دیگر بر سر میز مذاکره بنشیند.

ایران جرات و جسارت آن را دارد تا اگر از گروهی حمایت کند آن را علنا بیان کند.

عربستان سعودی بارها از وجود نیروهای القاعده در جنگ علیه مردم مظلوم یمن بهره برده است و نیروهای این گروه اکنون در یمن و در کنار ارتش جنایتکار سعودی و اماراتی حضور دارند.

ترکیه نیز در جنگ علیه سوریه از نیروهای القاعده و النصره در خاک سوریه علیه دولت و ملت این کشور استفاده کرده و آنها در کنار دیگر گروه‌های تروریستی تحت حمایت آنکارا در جنگ علیه سوریه مشارکت دارند.

ایران از سوریه و یمن حمایت معنوی می‌کند، چگونه می‌تواند اجازه بدهد که خاک ایران پناهگاه و پایگاهی برای القاعده باشد که بر خلاف جهت اهداف ایران در منطقه عمل می‌کند؟!

آمریکا از عملکرد ترکیه در سوریه و عربستان در یمن حمایت می‌کند و در واقع حمایت واشنگتن از این ۲ کشور که جنگ را علیه سوریه و یمن به راه انداخته‌ اند، مهر تاییدی بر حمایت آمریکا از گروه های تروریستی است.

بازی تازه آمریکا علیه ایران یک بازی سیاسی است، که مانند گذشته حاصلی برای ترامپ نخواهد داشت.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی آمریکا دونالد ترامپ جو بایدن برجام جمهوری ترامپ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران واشنگتن سوریه آنکارا دریای عمان ارتش جمهوری اسلامی ایران القاعده دولت بایدن علیه ایران وزیر خارجه دولت ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان بار دیگر افغانستان را به حمایت از تروریسم متهم کرد

وزیر دفاع دولت اسلام‌آباد در شبکه ایکس اظهار داشت که افغانستان منبع تروریسم علیه پاکستان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان اعلام کرد با وجود تلاش‌های اسلام‌آباد اما حکومت طالبان پیشرفتی در زمینه مبارزه با تروریسم نداشته است.

وی افزود افغانستان منبع تروریسم علیه پاکستان است.

خواجه آصف با انتشار پیامی در ایکس تاکید کرد با توجه به افزایش حوادث تروریستی، نیاز به تغییر اساسی در وضعیت مرزها احساس می‌شود.

وزیر دفاع پاکستان افزود مرزهای ما با افغانستان با مرز سنتی تمام جهان متفاوت است و در شرایط کنونی که حکومت طالبان همکاری نمی‌کند بنابراین اسلام‌آباد مجبور نیست که تمام قوانین و قراردادهای بین‌المللی را در این مرز اجرا کند.

طالبان: پاکستان از مهاجرین به‌عنوان ابزار فشار استفاده نکنداتهام افغانستان به پاکستان در همکاری با داعشپاکستان: به‌دنبال منازعه با افغانستان نیستیم

وی پیش از این نیز در شبکه ایکس نوشته بود «پاکستان قاطعانه می‌خواهد که با تمام منابع، تروریسم را از خاکش ریشه‌کن کند. این اتفاق فارغ از این که کابل گروه‌های تروریستی را در خاکش مهار می‌کند یا خیر، روی خواهد داد».

با این حال، حکومت طالبان همواره ضمن رد فعالیت تحریک طالبان پاکستان از خاک افغانستان تاکید کرده است افغانستان نباید به دلیل مشکلات امنیتی در پاکستان سرزنش شود، عوامل این ناکامی‌ها باید در داخل پاکستان جستجو شود.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • این کسی است که می‌تواند آمریکا را نابود کند | آمریکایی‌ها اینگونه خود را برای جنگ داخلی آماده می‌کنند
  • ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند
  • پاکستان بار دیگر افغانستان را به حمایت از تروریسم متهم کرد
  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «منبع ترور» خواند
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • افزایش نفرت آمریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی/ مخالفت ۵۵ درصد آمریکایی‌ها با جنگ علیه غزه
  • تاکید سوریه بر لزوم پایان اشغالگری و حمایت آمریکا از تروریسم