Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: هشدار‌های لازم به استفاده کنندگان غیرمجاز از شبکه آب داده شده است و در صورت ادامه روند استفاده غیر مجاز، متخلفان به قوه قضاییه معرفی خواهد شد. سید علی سیدزاده در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به انشعاب‌های غیر مجاز در کشور اظهار کرد: پدیده انشعابات غیر مجاز جنبه‌های منفی گسترده‌ای دارد و متاسفانه برخی از مردم را با دلایل مختلف به سمت استفاده غیرمجاز از منابع آب سوق داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آبفای کشور تصریح کرد: با بررسی شبکه توزیع و میزان احصا منابع آب غیر مجاز به عدد ۳۰۰ میلیون مترمکعب در سال می‌رسیم، در سال‌های گذشته قانون برخورد با استفاده کنندگان غیر مجاز آب با همکاری قوه قضاییه و وزارت نیرو تدوین شد. بیشتر بخوانید: تخفیف صد درصدی برای ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار مشترک آب وی افزود: تمهیدات مختلفی در برخورد با استفاده کنندگان غیر مجاز از شبکه آب مانند دریافت آب بها در سال‌های مورد استفاده در نظر گرفته شده است.
سیدزاده بیان کرد: مشوق‌ها و تمهیدات مناسبی مانند ارائه اقساطی انشعاب برای ترویج استفاده مجاز از شبکه آب در نظر گرفته شده است.
مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آبفای کشور تصریح کرد: هشدار‌های لازم به استفاده کنندگان غیرمجاز از شبکه آب داده شده است و در صورت ادامه روند استفاده غیر مجاز، متخلفان به قوه قضاییه معرفی خواهد شد و این نهاد حاکمیتی به منظور صیانت از منابع عمومی برخورد‌های لازم را انجام خواهد داد.
وی افزود: استفاده غیرمجاز از منابع آب ابعاد گوناگونی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد، اما بیشترین استفاده غیر مجاز آب را استان اهواز و مشهد به دلیل سهم بالای حاشیه نشینی به خود اختصاص داده اند، به همین منظور اقدامات لازم برای توسعه انشعابات مجاز و آموزش لازم ارائه شد.
سیدزاده بیان کرد: در سال ۹۸ حدود ۴۵ هزار انشعاب غیرمجاز را شناسایی و با ارائه اشتراک به انشعاب مجاز تبدیل کردیم.
مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آبفای کشور تصریح کرد: پدیده انشعابات غیرمجاز نیازمند فعالیت در ابعاد آموزشی، فرهنگی و اقتصادی است و امیدواریم با فرهنگ سازی شاهد این پدیده نباشیم.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نیرو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو استفاده کنندگان غیر مجاز از شبکه آب استفاده غیر غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۳۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین وضعیت ۳۹۰۰ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته در مجموع سه هزار و ۹۳۷ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر ساماندهی شد که از این شمار یک‌هزار و ۷۰۵ انشعاب تبدیل به مجاز و ۲ هزار و ۲۳۲ انشعاب نیز قطع شدند.

وی بیان کرد: در استان بوشهر اکنون ۷۰۲ انشعاب غیرمجاز نیز در مرحله قضائی قرار داشته که بزودی تعیین تکلیف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: شهرستان‌های عسلویه، دشتستان، بوشهر، گناوه و کنگان به ترتیب بیشترین انشعاب آب غیرمجاز آب را دارند.

عالی با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز یک نوع پایمال حق و حقوق مشترکان قانونمند است، گفت: بر همین اساس برخورد با این اقدام غیرقانونی با جدیت دنبال می‌شود.

کمبود منابع آبی به دلیل خشکسالی

وی تصریح کرد: بر اساس برآوردها حجم آب مصرفی شناسایی شده از این انشعابات غیرمجاز چند هزار مترمکعب بوده و ساماندهی این تعداد انشعاب به مثابه احداث یک سایت آب شیرین کن به ظرفیت حداقل ۱۰ هزار متر مکعب و با صرف سرمایه حداقل ۳۰۰ میلیارد تومانی است و از طرف دیگر تهدیدی آشکار برای تأمین آب مشترکان قانون‌مدار هم استانی است.

عالی افزود: کمبود منابع آبی به دلیل خشکسالی‌های متعدد برخورد با انشعابات غیرمجاز را تبدیل به یک اولویت اجتناب ناپذیر کرده است.

وی یادآور شد: در استان بوشهر بیشترین شمار انشعابات غیرمجاز مربوط به اقامتگاه‌های غیردائم و بویژه در حاشیه شهرها و روستاها است.

کد خبر 6086381

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • تعیین وضعیت ۳۹۰۰ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • تعیین تکلیف ۳ هزار و ۹۳۷ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است
  • جمع آوری بیش از ١١ هزار انشعاب غیر مجاز آب در اهواز
  • شناسایی ۲هزار و ۵۰۰ واحد صنفی با فاضلاب غیراستاندارد/همه بیمارستان‌های مشهد سیستم پیش‌تصفیه ندارند