Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - عضو مجمع نمایندگان گلستان در مجلس گفت: با ایجاد منطقه آزاد تجاری در اینچه برون اقتصاد رونق می‌گیرد و تولید نیز جهش پیدا می‌کند و امیدواریم مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیمی بگیرد که بتواند بخشی از محرومیت‌های گلستان را رفع کند. - اخبار استانها -

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: اغلب مناطق آزادی که در گذشته ایجاد شدند نتوانستند به اهداف موردنظر دست پیدا کنند و بیشتر به محلی برای واردات کالاها تبدیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: یکی از موضوعاتی که درباره لایحه مناطق آزاد جدید از جمله اینچه برون مطرح شده همین نگرانی است که البته مجمع نمایندگان با کمک مسئولان استان این دغدغه مسئولان و تصمیم گیران درباره این لایحه را برطرف کرده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به شکل گیری بندر خشک در منطقه مرزی اینچه برون و ایجاد پایانه و انبار غلات در این منطقه، شرایط متفاوتی بر اینچه برون حاکم خواهد شد و تبدیل به مرکزی برای فرآوری و تولید محصولات جدید و استقرار صنایع مختلف می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم استان گلستان چند سالی است که منتظر به ثمر رسیدن این لایحه هستند، گفت: در حال حاضر لایحه منطقه آزاد اینچه برون منتظر تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام است و امیدواریم تصمیمی که گرفته می‌شود بتواند بخشی از مشکلات و محرومیت‌های استان گلستان را برطرف کند.

رفع موانع تجارت با ترکمنستان، خواسته تجار و بازرگانان گلستانی / تجهیز زیرساخت‌های مرز ریلی اینچه برون کُند استبخشی از زیرساخت‌های منطقه آزاد در اینچه برون فراهم استاینچه برون یک ظرفیت ملی است/تا آخر اردیبهشت 1400 درباره لایحه مناطق آزاد تصمیم‌گیری می‌شود

منتظری تأکید کرد: با ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه برون سیمای استان گلستان متحول می‌شود، اقتصاد رونق می‌گیرد و تولید نیز جهش می‌یابد.

وی همجواری گلستان با کشورهای آسیای میانه را یک ظرفیت مهم و خوب برای ایجاد منطقه آزاد تجاری برشمرد و افزود: با برقراری ارتباط تجاری با کشورهای حوزه سی آی اس، ضریب استقامت و پایداری جمهوری اسلامی در برابر تحریم‌های ظالمانه غربی‌ها افزایش خواهد یافت.

عضو مجمع نمایندگان استان بیان داشت: وجود خط ریلی سراسری و اتصال آن به کشورهای منطقه آسیای میانه در کنار وجود گمرک و نزدیکی به فرودگاه گرگان و همچنین وجود اراضی وسیع در منطقه شرایط مناسبی را برای ایجاد منطقه آزاد در اینچه برون فراهم کرده است.

انتهای پیام/581/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایجاد منطقه آزاد تجاری مجمع نمایندگان استان گلستان اینچه برون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۴۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد همایی منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در این گردهمائی با بیان اینکه ائمه جمعه نمایندگان علما و بزرگان دین از صدر اسلام تا کنون هستند افزود : امروز هم ائمه جمعه نمایندگان نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی هستند و به همین دلیل بار مسئولیت آنان بسیار سنگین است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود : انجام این وظیفه سنگین نیز پشتوانه قوی می‌خواهد و آن پشتوانه اتکال و اتکاء به خداوند خواهد بود.

او گفت : در دنیای امروز که جهان سلطه تمامی اصول و اعتقادات ادیان الهی را زیر پا گذاشته است اتکال و اتکاء به خداوند تحمل مشکلات را آسان می کند.

دیگر خبرها

  • ژیمناستیک ایران، آماده خروج از دوران برزخ
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • گرد همایی منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • واکاوی طرح برقی کردن خط ریلی گرمسار-اینچه‌برون