Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-18@05:46:00 GMT

پادویی برای ابردشمنان این خاک

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۴۲۸۶

پادویی برای ابردشمنان این خاک

سال پیش حوالی همین روزها بود که مردم داغدار حاج قاسم و مسافران مظلوم هواپیمای اوکراینی با واقعه تلخ دیگری شوکه شدند؛ اما این بار پای دشمن خارجی در میان نبود، صحبت از برگ زرین دیگری در تاریخ خیانت و وطن فروشی علیه این کشور بود!

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین شهرابی؛ سال پیش حوالی همین روزها بود که مردم داغدار و سوگوار حاج قاسم عزیز و مسافران مظلوم هواپیمای اوکراینی با واقعه تلخ دیگری شوکه شدند؛ اما این بار پای دشمن خارجی در میان نبود، صحبت از برگ زرین دیگری در تاریخ خیانت و وطن فروشی علیه این کشور میباشد!



۲۲ دی سال پیش، خبری با این عنوان در خروجی خبرگزاری های معاند و اپوزیسیون قرار گرفت: تجمع اعتراضی در دانشگاه بهشتی و علامه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا تجمعات اعتراضی از سوی دانشجویان، احتمالا شما را یاد احساس عدالت جویی و آزادی خواهی آنان می اندازد.


به همین واسطه ۱۶ آذر، در سال های پیشین محملی برای فریاد زدن آرمان ها و بعض های فروخورده و وعده های عملی نشده این سرزمین بوده است. ۱۶ آذری که خود نشانی از اقدام انقلابی ۳ دانشجویی ایرانی علیه سفر معاون ریاست جمهوری امریکا و اعتراض علیه از سرگیری روابط با بریتانیا پس از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ بوده است.


بله درست حدس زدید! شانیت دانشجو ضدسلطه بودن و آرمان خواهی اوست. اما این محاسبات گویا در آن روزها معنای دیگری داشت.... ۱۳ دی ۹۸ ابرجنایتکار عالم، امریکا دست به اقدام وحشیانه علیه منافع ملی ایران زد، او یکی از فرماندهان ارشد نظامی کشور را در خاک ثالث ترور کرد.


پس از آن ملت ایران شوکه از این واقعه، خروش عظیمی در تشیع جنازه این سردار عزیز داشتند، خروشی که سوخت موشک های ایرانی در انتقام سخت و حمله به مهم ترین پایگاه امریکا در عراق یا همان عین الاسد شد.


صبح روز بعد که نیروهای نظامی کشور در سطوح مختلف اماده پاسخ مجدد به حماقت امریکا و قطع کردن دست هر متجاوزی که به آب و خاک این میهن چشم داشته باشد بودند، خبری تلخ منتشر شد: " سقوط هواپیمای اوکراینی در حوالی فرودگاه امام! "


شایعات مدتی ادامه داشت تا اینکه نیروهای مسلح در بیانیه ای البته با ۲،۳ روز تاخیر مسئولیت این اتفاق را متوجه خطای سامانه پدافند کشور اعلام کرده و بابت وقوع این حادثه عذرخواهی کردند. صبح روز بعد نیز سردار حاجی زاده با حضور در تلویزیون و تشریح وقایع ماجرا، از ملت شریف ایران پوزش طلبید.


چندی بعد تجمعات اعتراضی آغاز شد... پاره کردن عکس حاج قاسم عزیز و شعار علیه نظام، رهبری و... از محورهای اصلی فتنه  جدید دشمن تحت لوای دانشجویان فریب خورده و احساسی بود.


در ۲۲ دی تجمعی در دانشگاه بهشتی برگزار شد و تعدادی از همان دانشجویان، دانشجویان بسیجی حضور یافته بر روی پرچم اسرائیل و امریکا ( مسبب اصلی حادثه هواپیمای اوکراینی ) را هو کردند.


این واقعه انعکاس خبری گسترده ای را در دنیا درپی داشت، ترامپ در توییتی نوشت: معترضان معرکه ایرانی از پا گذاشتن روی پرچم بزرگ آمریکا، یا از لکه‌دار کردن آن به هر شکل دیگری خودداری کردند. این پرچم روی خیابان نقش بسته بود تا آن را لگد کنند، اما آنها از کنار آن رد شدند. پیشرفتی بزرگ!" نتانیاهو نیز به تمجید از این شبه دانشجویان پرداخت!


آری اشتباه نمی کنید!  دانشجویی که زمانی وجه مشخصه آنها عدالت خواهی و ضدسلطه بودنشان بود، حال مفتخر به پادویی برای ترامپ و ابردشمنان این خاک و سرزمین اسرائیل شده بودند. در شرایطی که کشور درگیر شرایط جنگی بود و هر لحظه امکان پاسخ مجدد امریکا بود، شبه دانشجویان خواستار استعفای مقامات ارشد نظامی در شرایط جنگی کشور بودند!


این افراد مشابه همان مزدورهای افعانستانی، عراقی و لیبیایی و... در کشورهای منطقه بودند که ابتدا بنیان نظامی کشورهای خود را نابود کردند و سپس شرایط حمله امریکا و شرکای اروپاییشان را فراهم اوردند! این ها همان عده ای هستند که می خواستند «دموکراسی با بمب» را برایمان فراهم کنند؛ اما اراده ملت هم این بار و هم فتنه ۸۸ پیش رویشان ایستاد. شایستگی اسم دانشجو بر هر انسان و فردی تعلق نمی گیرد!

 

حسین شهرابی - کارشناسی حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی آمریکای جنایتکار دانشجویان یادداشت دانشجویی هواپیمای اوکراینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از صنعتی‌سازی پایان نامه‌ها در این دانشگاه خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۳.۵ میلیارد تومان از پایان نامه‌های دانشجویان در راستای نیازهای صنعت، حمایت کردیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمد جواد عامری شهرابی معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم رونمایی ازسامانه مهارت افزایی گفت: این دانشگاه در عرصه‌های مختلف کشور جز بهترین‌ها قرار دارد به گونه‌ای که در رتبه بندی‌ها جایگاه بالایی دارد.

ورود دانشگاه امیرکبیر به فعالیت در 4 حوزه پژوهشی

وی افزود: این دانشگاه در میان دانشگاه‌های صنعتی کشور در رتبه بندی شانگهای و لایدن رتبه اول را به دست آورده است و در رتبه بندی کیو اس در میان دانشگاه‌های صنعتی رتبه دوم را از آن خود کرده است.

عامری خاطرنشان کرد: دانشگاه به این رتبه بندی‌ها بسنده نکرده است و علاوه بر اینکه جایگاه علمی و تحقیقاتی خوبی در کشور کسب کرده به دنبال رفع نیازهای کشور و ارتباط مناسب با صنعت است و در این راستا گام های خوبی برداشته است.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید و مشارکت مردمی، اضافه کرد: برای اینکه همکاری خوبی با صنعت داشته باشیم، پروژه‌های همکاری با صنعت رشد خوبی داشته است و این در حالی است که اساتید این دانشگاه ارتباط خوبی با بخش‌های صنعتی داشته اند.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر جز اولین دانشگاه های تهران است که اقدام به راه اندازی پلتفرم مهارت افزایی کرده است، گفت:هدف از این اقدام علاوه بر درگیر کردن اساتید، درگیر کردن و مشارکت بیشتر دانشجویان در این حوزه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، وی تاکید کرد: در ادامه احساس شد که دانشجویان برای ورود به بازار کار نیاز به کسب مهارت‌های اولیه دارند و در پلتفرمی که امروز رونمایی شد باعث می شود دانشجویان مهارت خوبی را برای این منظور کسب کنند و بتوانند بهتر وارد بازار کار شوند و هم خود را برای رفع نیازهای کشور آماده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • کاخ‌ســــفید مأمن رادیکالیسم ویرانگر
  • ایران جزء ۱۵ کشور برتر جهانی در جذب دانشجویان بین المللی
  • کیش و مات سیاسی پس از شوک موشکی
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی
  • دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران از پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی حمایت کرد
  • وضع تحریم جدید نفتی علیه ایران توسط کنگره امریکا؟
  • بالا رفتن سن ازدواج جوانان از چالش‌های جدی در سطح کشور است
  • تجمع دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در حمایت از پاسخ قاطع سپاه ایران علیه رژیم صهیونیستی +تصاویر