Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@12:35:20 GMT

هجوم مسافران به شهرهای جنوبی قابل پیش بینی نبود؟

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۴۸۶۱

هجوم مسافران به شهرهای جنوبی قابل پیش بینی نبود؟

خبرگزاری مهر _ گروه جامعه؛ بسیاری از مسافرانی که به دلیل قرمز بودن شهرستان‌های گردشگری استان مازندران نتوانستند به شهرهای شمالی کشور بروند پس از برداشتن محدودیت‌های تردد بین استان‌ها راهی جنوب کشور شدند.

شهرهای بندرعباس، قشم، کیش در میان شهرهای جنوبی کشور به شکل فزاینده ای در تعطیلات شهادت حضرت زهرا (س) شلوغ شده است ظرفیت تمام قطارهای بندرعباس از هفته دوم دی ماه پر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون نیز که راه آهن، هفتگی سیستم رزرو قطارها را باز می‌کند بازهم به سرعت تمام قطارها پر از مسافر می‌شود.

در حال حاضر ظرفیت تمامی مراکز اقامتی جزیره قشم تا اردیبهشت ماه پر شده است. استقبال از سفر به جزیره قشم آن قدر زیاد بود که در روزهای اخیر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در حضور رئیس جمهور با انتشار تصاویری از ازدحام جمعیت در ورودی به جزیره قشم گفته بود: در یک روز ۶ هزار ماشین وارد جزیره قشم شد ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر همزمان وارد یک جزیره شدند قطعاً این وضعیت اسفناک است. کسانی که با این بی مبالاتی چنین برنامه‌ریزی هایی می‌کنند مسئول مرگ مردم هستند و باید مجازات شوند.

سعید نمکی وزیر بهداشت نیز در تکمیل گفته‌های رئیسی بیان کرد: ۸ هزار نفر هم با لنج وارد شدند و ۸ هم پرواز انجام شد خیلی‌ها وقتی به جزیره رسیدند ماسک‌ها را برداشته‌اند.

در پی هجوم مسافران به کیش و قشم در روزهای اخیر، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که وظایف محوله در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی پروازها انجام شده و اگر اعلام کنند آماده اعمال محدودیت در این زمینه نیز هستیم.

ممنوعیت تردد خودرو به قشم

همتی استاندار هرمزگان نیز گفته است: هیچ‌گونه خدماتی در پارک‌ها، بوستان‌ها، سواحل و همچنین در بنادر پل و چارک برای انتقال خودروی گردشگران به جزایر قشم و کیش ارائه نمی‌شود. انتظار داریم مردم از سفر غیرضروری خودداری کنند.

هجوم مسافران به استان هرمزگان، به دلیل باز شدن مدارس در نتیجه فرصت یافتن افراد برای سفر در روزهای پایان آموزش‌های آنلاین، وجود تعطیلات بین هفته و امکان سفر از اواخر هفته قبل تا این هفته و همچنین کاهش آمار قربانیان کرونا موجب شده تا مردم تصور کنند تب کرونا فروکش کرده و می‌توانند در این فصل سرد سال به مناطق جنوبی کشور که گرم‌تر است و هوای معتدل‌تری دارد سفر کنند. همه این موارد به همراه برداشتن محدودیت‌های تردد موجب شده تا مردم به سمت عادی سازی فراگیری کرونا روی بیاورند.

آیا وجود این دلایل کافی نبود تا مسئولان پیش بینی چنین سفرهایی را از قبل داشته باشند؟ آیا تجربه چنین سفرهایی به شهرهای دیگر با وجود تعطیلات وسط هفته و کاهش آمار قربانیان آن شهرها و هجوم مسافران خسته از قرنطینه وجود نداشت که حالا اعلام می‌کنند چرا مردم به سفر رفته‌اند؟ آیا نمی‌شد محدودیت تردد بین استانی را کمی دیرتر بردارند؟ پس چرا جلوی چنین اتفاقی را نگرفتند؟

کد خبر 5123859 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری قشم ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش آلودگی هوا شهر تهران محسن حاجی میرزایی آب و هوا سازمان تامین اجتماعی مترو زنان ازدواج حمل و نقل جوانان پلیس راهور المپیاد علمی هجوم مسافران جزیره قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضعیت هوا طی روز‌های آینده در آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی استان را تحت تاثیر سامانه بارشی ضعیفی نشان می‌دهد که تا اواخر روز دوشنبه سبب رگبار و رعد وبرق، وزش باد متوسط تا نسبتا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای بویژه در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات استان خواهد شد.
بارش در دیگر نقاط استان بصورت رگبار‌های پراکنده و نقطه‌ای خواهد بود. طی روز سه شنبه همچنان در ارتفاعات استان رگبار‌های پراکنده و رعد و برق مورد انتظار است.
تا فردا با توجه به جریانات جنوبی افزایش رطوبت و کاهش دید ناشی از آن در مناطق جنوبی، ساحلی و تا حدودی مرکز استان پیش بینی می‌شود.
از اواسط امروز تا اواخر چهارشنبه نیز وزش باد‌ها در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی متوسط تا نسبتا شدید خواهد بود و احتمال خیزش گرد و خاک محلی و موقتی در این مناطق نیز وجود دارد. 
شمال خلیج فارس تا اواخر وقت سه شنبه در برخی ساعات مواج خواهد بود.
در شبانه روز گذشته آبادان با ۳۹ و ایذه با ۱۰.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین وخنکترین نقاط گزارش شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره قلعه جنی کیش
  • آزادراه تهران - کرج - قزوین روکش آسفالت می شود
  • خلاصه‌بازی آرسنال و چلسی + فیلم
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم
  • طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار اجرا می‌شود
  • هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی
  • خلاصه‌بازی لیورپول و فولام + فیلم
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روز‌های آینده در آبادان و خرمشهر