Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که ایالات متحده با تهدید تروریسم داخلی پس از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره روبرو است، گارد ملی مهمترین و بزرگترین نقش را در تامین امنیت آمریکا بر عهده گرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، نیروهای گارد ملی آمریکا در آستانه برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده در روز چهارشنبه در اماکن حساس و دولتی واشنگتن دی سی و سایر شهرهای آمریکا مستقر شده‌اند تا با هرگونه تهدید احتمالی ناشی از حملات تروریستی داخلی مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، سرویس مخفی آمریکا نیز مناطق اطراف ساختمان کنگره را "منطقه سبز" نامگذاری کرده است، دقیقا همان واژه‌ای که برای مناطق امن در پایتخت‌های عراق و افغانستان به کار برده است.

ترس از حملات داخلی؛ اف‌بی‌آی نظارت بر نظامیان گارد ملی را تشدید کردپنتاگون مجوز استقرار 25 هزار نیروی گارد ملی در واشنگتن را صادر کرد

 

پس از هشدار اف‌بی‌آی نسبت به خطر حملات مسلحانه و خشونت بار در سراسر ایالت‌های آمریکا، فرمانداران سراسر این کشور خواستار استقرار نیروهای گارد ملی شده‌اند.

ولی این نگرانی نیز وجود دارد که ارتش بخشی از مشکل باشد زیرا تعدادی از نظامیان کارکشته و قدیمی ارتش آمریکا در جریان حمله اخیر طرفداران ترامپ به کنگره بازداشت شده‌اند. حداقل یکی از بازداشت شدگان نیز عضو گارد ملی در ویرجینیا بوده است.

اقدام مقام‌های امنیتی آمریکایی برای استقرار نیروهای گارد ملی برای مقابله با تهدیدات تروریستی و حملات مسلحانه در آستانه مراسم تحلیف در حالی است که استقرار نظامیان گارد ملی برای مقابله و سرکوب اعتراضات نژادپرستی در تابستان گذشته با انتقادات گسترده‌ای روبرو شده بود.

ولی به نظر می رسد شرایط پس از تصرف ساختمان کنگره به طور کلی تغییر کرده است. تا روز جمعه بیش از 7 هزار نظامی گارد ملی در واشنگتن دی سی مستقر شده‌اند و قرار است این رقم تا روز تحلیف بایدن به 25 هزار نفر افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گارد ملی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۵۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بولتون: حملات ایران شکست بازدارندگی اسرائیل و آمریکا بود

جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید پاسخ ایران به جنایات رژیم صهیونیستی را شکست بازدارنگی این رژیم و آمریکا دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بولتون امروز یکشنبه به مجری سی‌ان‌ان  گفت که حملات ایران نشان دهنده یک شکست بزرگ برای بازدارندگی اسرائیل و آمریکا بود.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه ده‌ها فروند موشک و پهپاد را به‌سمت  اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

درحالیکه برخی از منابع خبری گزارش دادند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از اسرائیل خواسته تا جواب ایران را ندهد، بولتون بیان کرد که بایدن مایه خجالت برای آمریکا است.

پیشتر وال‌استریت‌ژورنال و شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش دادند که بایدن در تماس تلفنی با نتانیاهو گفته است که پاسخ بیشتر غیرضروری است و مقام‌های ارشد آمریکایی به همتایان اسرائیلی خود گفتند که آمریکا از واکنش تهاجمی علیه ایران حمایت نمی‌کند.

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • بایدن با سران کنگره درباره بودجه رژیم صهیونیستی صحبت کرد
  • درخواست بایدن از کنگره آمریکا برای تصویب بسته حمایتی از اسراییل
  • بایدن و سران کنگره درباره تحولات خاورمیانه گفتگو کردند
  • گفت‌وگوی بایدن و سران کنگره درباره تحولات خاورمیانه
  • بولتون: حملات ایران شکست بازدارندگی اسرائیل و آمریکا بود
  • اسرائیل گزینهٔ پاسخ نظامی به ایران را حذف کرد؟
  • واکنش ترامپ به تنبیه رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • بایدن:حملات ایران به تاسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
  • واکنش بایدن به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل