Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ، یک منبع دیپلماتیک روز دوشنبه گفت: کره جنوبی واحد دریایی ضد دزدی دریایی خود را که در نزدیکی تنگه هرمز فعالیت می‌کند از آبراه دور کرده است تا روحیه مثبت را قبل از مذاکره با ایران در مورد  نفتکش توقیف شده و ملوانان ایجاد کند. این اتفاق همزمان با ورود هیات کره ای به ایران رخ داده است

این منبع آگاه گفت: برای ایجاد جو مناسب برای مذاکرات، واحد دریایی کره‌ای، این منطقه را ترک کرد؛ این تصمیم برای ارسال سیگنال دوستانه به ایران پیش از مذاکرات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کره جنوبی نفتکش کره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۵۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۱ درصدی صادرات خراسان جنوبی/احیای ۴۶ معدن و واحد صنعتی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از افزایش ۸۱ درصدی صادرات در استان خبر داد و گفت: ۴۶ معدن و واحد صنعتی در استان احیا شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، احمد آریافر صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: اهمیت اقتصاد بر هیچ کس پوشیده نیست و وزارت صمت نقش بسیار زیادی در اقتصاد دارد. بیش از 40 درصد اقتصاد کشور در این وزارتخانه است.

وی گفت: خراسان جنوبی از نظر عملکردی در جایگاه خوبی است و از نظر صدور پروانه‌های اکتشافی معادن رتبه اول و گواهی کشف معادن رتبه دوم داشتیم که نشان‌دهنده توجه به سرمایه‌گذاری در استان است و 435 اشتغال مستقیم در حوزه معدن بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: شاخص سرمایه‌گذاری بر اساس جواز تأسیس 283 درصد رشد نسبت به سال قبل و سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش داشته و حدود 900 اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

آریافر تصریح کرد: امسال 5 هزار واحد صنفی با زمینه اشتغال 12 هزار و 500 در استان ایجاد شده است. بیش از 57 درصد مصوبات در جلسات اجرایی شده و حدود 188 جلسه تسهیل در استان داشتیم که خروجی آن تثبیت و احیای اشتغال است و حدود 28 معدن و 18 واحد صنعتی احیا شده که از نظر احیای معادن رتبه اول و از نظر احیای صنایع رتبه دوم کشور داریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امسال صادرات از استان حدود 171 میلیون دلار بوده در حالی که تعهد استان 120 میلیون دلار بوده و از نظر ارزشی 81 درصد و از نظر وزنی 50 درصد رشد داشته است. در ایام دهه فجر امسال حدود 55 درصد ارزش پروژه‌ها مربوط به صنعت، معدن و تجارت بود و کارخانه طلای خونیک و کنسانتره مس کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: در سال جاری 2 هزار و 400 تماس به صنعت، معدن و تجارت داشتیم که 113 مورد پرونده صادر شده و سامانه 124 به صورت شبانه روزی برای پیگیری شکایات و پیشنهادات مردم فعالیت می‌کند. برای ماه رمضان و ایام نوروز ذخیره‌سازی خوبی در بحث میوه و مواد غذایی وجود دارد و افزایش قیمت شکر نداریم و قیمت میوه تنظیم بازار 10 تا 15 کاهش دارد، اما با حمایت استاندار و سازمان مدیریت در هر کیلو میوه حدود 4 تا 5 هزار تومان کمتر هم خواهد بود. سیب کیلویی 20 هزار تومان و پرتقال والنسیا کیلویی 19 هزار تومان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: مرغ در استان پایین‌ترین قیمت در سطح کشور را دارد و 450 تن مرغ در سردخانه‌های استان ذخیره سازی شده و مجوز برای ذخیره‌سازی 120 تن دیگر در استان گرفته شده و در زمینه مرغ نگرانی وجود ندارد. 17 هزار و 108 مورد بازرسی از اصناف در سال 1402 صورت گرفته است، از این تعداد 841 پرونده تشکیل شده که بیش از 22 میلیارد تومان ارزش پرونده‌ها بوده است. عملیات اجرایی انتقال پساب از بیرجند به خوسف و نهبندان را در اوایل سال 1403 انجام می‌شود، تلاش می‌کنیم زیرساخت‌ها نیز فراهم شود.

انتهای پیام/256

دیگر خبرها

  • صدور ۲ هشدار هواشناسی و دریایی در هرمزگان
  • آغاز کار تیم‌‌های سحاب هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی از فردا
  • تکمیل زیرساخت‌های ۸ شهرک کشاورزی در خراسان جنوبی
  • رشد ۳۰ درصدی سرمایه‌گذاری در صنعت و معدن خراسان جنوبی
  • صادرات ۱۷۱ میلیون دلاری تولیدات خراسان جنوبی
  • مانور بزرگ مقیاس کره جنوبی در نزدیکی مرز کره شمالی
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات خراسان جنوبی/احیای ۴۶ معدن و واحد صنعتی
  • خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج می‌شود
  • ۴ تنگه شگفت‌انگیز در ایران که نباید از دست داد
  • نقش ایران در مثلث طلایی