Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردن خواستار تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای توقف سیاست شهرک‌سازی خود در اراضی اشغالی فلسطین از سوی جامعه بین‌الملل شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ضیف الله الفایز، سخنگوی وزارت خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای تصویب احداث ۷۸۰ واحد مسکونی جدید و ساخت دو کانون شهرک‌سازی را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الفایز در بیانیه خود تاکید کرد: این اقدام نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل و در رأس آن قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت (که شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌داند) به شمار می‌آید.

وی همچنین خاطرنشان کرد، سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی چه ساخت شهرک‌ها، چه توسعه آن یا مصادره اراضی و مهاجرت و آواره کردن فلسطینیان، یک سیاست غیرقانونی، مردود و محکوم شدنی است.

سخنگوی وزارت خارجه اردن در ادامه افزود، این اقدام یک‌جانبه به مثابه نقض قوانین بین‌المللی و تضعیف ارکان صلح، نابودی تلاش‌ها برای حل درگیری‌ها، تحقق صلح فراگیر و عادلانه و نیز فرصت‌ها برای ایجاد راهکار تشکیل دو کشوری بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی است.

در یازدهم ژانویه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دستوراتی را برای احداث ۸۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را صادر کرد.

نتانیاهو دستوراتی برای گسترش احداث بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی در شهرک تل مناشیه و احداث بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی در شهرک‌های نفیه نحمیاه و ریحالیم صادر کرد. او همچنین با احداث ۴۰۰ واحد مسکونی دیگر در ایتمار، بیت ایل، شافی شومرون، کارنی شومرون و جفعات زئیو موافقت کرد.

پیش از این شبکه کان رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود، رژیم صهیونیستی در تقلا برای احداث ۸۵۰ واحد مسکونی است. حدود ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرک ایتمار، بیت ایل، شافی شومرون، اورانیت و جفعات زئیو ساخته می‌شود. حدود ۲۵۰ واحد مسکونی نیز در شهرک نفیه نحمیاه در شرق استان سلفیت در شمال کرانه باختری ساخته خواهد شد.

رژیم صهیونیستی که نگران مخالفت جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با ساخت شهرک‌سازی‌ها است، می‌خواهد تا قبل از ورود وی به کاخ سفید در ۲۰ ژانویه ساخت این واحدهای مسکونی را تصویب کند.

براساس آمار جنبش "صلح اکنون" رژیم صهیونیستی سال ۲۰۲۰، ۱۲ هزار و ۱۵۹ واحد مسکونی در شهرک‌ها ساخت که بیشترین آمار از سال ۲۰۱۲ بوده است.

جامعه جهانی شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی را غیرقانونی می‌داند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اردن شهرک سازی اسرائیل در اراضی فلسطین واحد مسکونی در شهرک رژیم صهیونیستی بین المللی شهرک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توماری با ۷۰ هزار امضا برای توقف صادرات سلاح انگلیسی به رژیم صهیونیستی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، تارنمای "ائتلاف همبستگی با فلسطین" (Palestine Solidarity Campaign) در انگلیس با انتشار تصویر افرادی که در این مراسم حضور داشتند نوشت: شماری از نمایندگان مجلس انگلیس از احزاب سیاسی نیز در این مراسم بودند که عصر امروز برگزار شد. در بیانیه این گروه آمده است الیشیا کیرنز (Alicia Kearns)، رئیس کمیته امور خارجی انگلیس در نشستی گفته است براساس نظر حقوقی مشاوران دولت، اسرائیل قوانین بین المللی را زیرپا گذاشته است، اما دولت انگلیس نمی‌تواند این موضوع را اعلام کند. براساس قوانین دولت انگلیس، این کشور نمی‌تواند جنگ افزار به کشوری بفروشد که مقررات بین المللی را زیرپا می‌گذارد.
در بیانیه "ائتلاف همبستگی با فلسطین" آمده است روز دوشنبه این هفته، زاراه سلطانا (Zarah Sultana)، نماینده مجلس عوام از نخست وزیر انگلیس پرسید آیا سخنان رئیس کمیته امور خارجی مجلس را حقیقت می‌داند یا خیر که ریشی سوناک به جای پاسخگویی، مدعی شد اسرائیل مطابق با مقررات بین المللی از سلاح‌های انگلیسی استفاده می‌کند. در ادامه این بیانیه آمده است بیش از یکهزار حقوقدان، استاد حقوق دانشگاه‌ها و قضات بازنشسته در انگلیس، در نامه‌ای نوشته اند صادرات بمب و موشک انگلیسی به اسرائیل، لندن را در معرض نقض قوانین بین الملل قرار می‌دهد و دو هفته پیش نیز ۱۳۵ نماینده مجلس انگلیس، در نامه‌ای خطاب به وزرای خارجه و بازرگانی نوشتند خواست عمومی، توقف صادرات اسلحه برای اسرائیل است. به نوشته این ائتلاف، کانادا، هلند، ژاپن، اسپانیا و بلژیک اعلام کرده اند صادرات اسلحه برای اسرائیل را متوقف می‌کنند، اما دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس می‌گوید باز هم به اسرائیل اسلحه خواهیم داد.
در ادامه بیانیه "ائتلاف همبستگی با فلسطین" آمده است نسل کشی اسرائیل علیه فلسطینیان، حملات به لبنان، سوریه و ایران نشان داد ادامه صادرات بمب و موشک انگلیسی به اسرائیل، انگلیس را در نقض قوانین بین الملل، شریک اسرائیل می‌کند و همچنین موجب می‌شود که منطقه با پیامد‌های یک جنگ خانمان سوز روبرو شود. تداوم صادرات جنگ افزار انگلیسی به اسرائیل که مدام قوانین بین المللی را زیر پا می‌گذارد، موجب صلح و عدالت در خاورمیانه نمی‌شود. در این بیانیه آمده است بیش از ۳۴ هزار فلسطینی در ۶ ماه اخیر کشته شده اند، اغلب زیرساخت‌های غزه نابود شده است و سازمان ملل هشدار می‌دهد بیش از ۲.۳ میلیون فلسطینی، با قحطی روبرویند و دیوان کیفری بین المللی نیز اعلام کرده اسناد فراوانی درباره نسل کشی اسرائیل در فلسطین گرد آورده است.

دیگر خبرها

  • احداث ۳ هزار و ۱۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل
  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است
  • سازمان همکاری اسلامی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی اقدام کند
  • ۱۰۹ واحد مسکن از محل حساب ۱۰۰ امام احداث شده است
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • آغاز ساخت ۷هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قم از سال ۱۴۰۰
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی بونیز جهرم
  • توماری با ۷۰ هزار امضا برای توقف صادرات سلاح انگلیسی به رژیم صهیونیستی