Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون کشتی گفت: سند برنامه راهبردی کشتی جمهوری اسلامی ایران یک برنامه جامع و کامل برای راهبری کشتی تا 8 سال آینده است.

به گزارش برنا، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در مراسم رونمایی از سند توسعه کشتی کشور با بیان این مطلب افزود: روز اولی که به فدراسیون آمدم از بخش اداری خواستم که برنامه جامع فدراسیون را به من بدهند اما به جای برنامه فدراسیون، برنامه های اعزام مسابقات در سال را به من دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در هر کاری باید بدانیم کجا می خواهیم برویم و در چه سالی در کجا باشیم اما در فدراسیون یک ورق برنامه در این مورد نبود و معلوم شد که فدراسیون بدون برنامه است. دبیر تصریح کرد: مگر انسان می تواند بدون برنامه و هدف کاری انجام دهد چه در زندگی و چه در کار، مگر می شود یک سازمان را بدون برنامه جلو برد، این بود که از کارشناسان دانشگاه شریف درخواست کردیم و تیمی از آنجا به فدراسیون آمد و تدوین این برنامه حدود 12 ماه طول کشید و حدود 4 ماه به خاطر کرونا وقت ما از بین رفت و کار عقب افتاد. وی افزود: این سند راهبردی حوزه  های مختلفی دارد از جمله حوزه فنی، سازمانی، فرهنگی، اقتصادی، عدالتی، عمرانی، آیتی، رسانه و ... در همه حوزه ها برنامه جامع دیده شده و خوشحالیم که این کار انجام شد و انشاء اله که دوستان طبق آن ما را رصد کنند. رئیس فدراسیون کشتی در مورد روند تدوین این برنامه اظهار داشت:  از حدود 30 تا 35 کارشناس صاحب نظر از قهرمانان المپیک و جهان و کارشناسان رسانه در کشتی مانند علیرضا حیدری، علیرضا رضایی، عباس جدیدی، حمید سوریان، محسن کاوه، محمد بنا، غلامرضا محمدی، مجید خدایی، پژمان درستکار، حاج محمدرضا طالقانی، منصور برزگر، مجید ترکان، محسن فرح وشی، علیرضا رضایی منش، بهروز یاری، حسن یوسفی افشار، حسن رنگرز، صدرالدین کاظمی و ... نظراتشان را پرسیدیم که چرا کشتی به این روز افتاده و هرکدام از این عزیزان از دید خود  نظراتشان را بیان کردند و در نهایت به 8 چالش اسای در کشتی رسیدم که چرا به این روز افتاده است. وی ادامه داد: دوستان ایده هایشان را دادند و گفتند که اگر قرار است در کشتی خوب بشویم باید این کارها را انجام دهیم و  افق برنامه را روی المپیک 2028 گذاشتیم و 8 سال زمان گذاشتیم که به هدفمان برسیم و هدفمان این است که در کشتی آزاد و فرنگی قهرمان المپیک شویم و براساس همین هدف نیز دوستان کارشناس برنامه های خود را دادند که این موارد در حوزه های فنی بود.

دبیر تصریح کرد: خارج از بحث فنی در حوزه اقتصادی نیز برای اینکه ما بتونیم قهرمان المپیک بشویم حتما یکسری ملزومات وجود دارد، اینکه فدراسیون درآمدش بالا برود و درآمدهای پایدار داشته باشد بودجه تخصیص یافته ارتقاء یابد و در کنارش کار حتما آیتی محور باشد، ارتباط خوبی با فدراسیون جهانی داشته باشیم و بتوانیم کرسی های جهانی را بدست آوریم، ارتباط با سایر دستگاه های علمی داشته باشیم و تفاهم نامه هایی را با آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد، وزارت علوم و دستگاه های علمی به امضاء برسانیم در کل خیلی موارد دیده شده و این برنامه در 24 ماده است که در چندین جلسه کارشناسان برنامه ریزی، فنی و اقتصادی در مورد آن نظر داده اند.

وی ادامه داد: سند راهبردی دارای 24 ماده  است که کلی بند و تبصره در ذیل آن وجود دارد در آخر خروجی آن حدودا بین 70 تا 80 آیین نامه و دستورالعمل است که از جمله می توان به انتخاب روسای هیأت های کشتی، اینکه وظیفه  هیأت ها چیست، مربیان چه کاری باید انجام بدهند، انستیتو به برنامه ای را انجام دهد و ... اما یک مورد را نیز باید بگویم اینکه برنامه های 5 ساله کشور نوشته می شود و کاملا به هدف نمی رسد و شاید تا 30 درصد آن جلو بروند و ما نیز تمام تلاشمان را در اجرای سند راهبردی کشتی خواهیم کرد. رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: برای اینکه این برنامه به درستی انجام شود، یک شورای راهبردی برای آن تعیینن کردیم که اعضای آن شامل شخصیت های حقوقی مانند رئیس فدراسیون، سرمربیان تیم های ملی و اشخاص حقیقی که در مورد ضرورت موضوع از آن ها دعوت می شود و چند نفر نیز بعنوان کارشناسان اقتصادی، برنامه ریزی، فرهنگی و ... ماهی یکبار برنامه را رصد و پایش می کنند تا از آن عقب نباشیم. وی ادامه داد: بودجه سالانه فدراسیون براساس این برنامه 8 ساله وی یک برش از آن خواهد بود و بودجه سال 1400 فدراسیون نیز بر اساس این برنامه تعیین می شود.

دبیر گفت:  این برنامه المپیک محور است و حضور ما در تمامی مسابقات از جمله رقابت های برون مرزی المپیک محور است و اعتقادمان این است که به جای نگاه جام جهانی محور باید نگاه المپیک محور باشد.

وی ادامه داد: در این سند برنامه رده های سنی خردسالان، نونهالان و نوجوانان را مشخص کردیم. در رده ی نوجوانان  مدال برای ما ملاک نیست اما این رده بسیار برای ما اهمیت دارد. کم پیش می آید که در نوجوانان کشتی گیری طلا بگیرد و بتواند همان طلا را در بزرگسالان تکرار کند چرا که آنقدر به کشتی گیر فشار و استرس می دهند و تمرینات سنگین برگزار می کنند تا کشتی گیر به رده ی بزرگسالان نرسیده از بین می رود.

دبیر اظهار داشت: شما به قهرمانان ما مانند حمید سوریان، عباس جدیدی، علیرضا حیدری، رسول خادم نگاه کنید. این قهرمانان در نوجوانان زیاد مطرح نبودند چراکه فشار نیاوردند وزن کم نکردند و در بزرگسالان گل کردند و کسی که در نوجوانان می تواند اول شود حتما می تواند در بزرگسالان اول شود اما ما نتوانستیم درست هدایت کنیم.

وی افزود: رده ی نوجوانان را از اولویت مدالی خارج کردیم اما اهمیت آن برای ما زیاد است. در این رده مربیان برای اینکه مطرح شوند به کشتی گیر فشار می آورند تا مدال طلا بگیرد اما دیگر این موضوع از اولویت خارج شده و فقط مربیانی مطرح خواهند شد که شاگردانشان در جوانان، امید و بزرگسالان طلا بگیرند.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: چه دلیل دارد در مسابقات آسیایی هر سال تیم اصلی ما برود ما بارها در آسیا اول شدیم ولی به چه دردی می خورد در هر جام و مسابقات بین المللی که در آن شرکت می کنیم اول نگاه ما المپیک و بعد جهانی خواهد بود.

وی ادامه داد: در این سند در مورد ساختار سازمانی فدراسیون کشتی و چابکی فدراسیون صحبت کردیم  برای اینکه چابک تر بشود باید تمام سیستم فدراسیون از جمله مکاتبات آن فیزکی نباشد و آیتی محور شود. دبیر گفت: با این برنامه خودمان را ملزم می کنیم که در یک اتاق شیشه ای باشیم و به همه می گوییم این برنامه ما است تا اگر از آن خارج شدیم بتوانند به ما تذکر دهند و اگر اینطور نباشد به هدف نمی رسیم. البته باید بگویم که ما تمام تلاشمان را می کنیم و این کار از بی برنامه بودن قطعا بهتر است و اگر مشخص نکنیم هدف چه چیزی است و چه زمان می خواهیم به آن برسیم، امکان ندارد که بتوانیم به آن هدف دست یابیم. دبیر گفت: در این سند راهبردی به آموزش مربیان بسیار زیاد تأکید شده است و خود انستیتو کشتی حدود 25 ابلاغ دارد که شامل نحوه آموزش صحیح مربیان، صدور کارت مربیان و موارد دیگر می باشد. وی ادامه داد: در حوزه رسانه نیز برند کشتی ضعیف شده در این مورد نیز بحث و بررسی شده پیشنهاد آمده و خیلی جای کار دارد. دبیر گفت: از دیگر چیزهایی که در این برنامه دیده شده بحث انگیزه دادن به مربیان،  بیمه کردن آن ها و  کمبود منابع مالی است. رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: نمی دانم فدراسیون های دیگر برنامه جامعه یا سند توسعه دارند یا نه ولی در فدراسیون کشتی برای اولین بار است که صاحب برنامه شده است و اتفاقی که افتاده می دانم که وزارت ورزش به فکر افتاده که از همه فدراسیون ها این کار را بخواهد. وی ادامه داد: بلافاصله با ورودم به فدراسیون کار تهیه برنامه را شروع کردیم و خوشحالم که به پایان رسیده است و از این به بعد این سند ما است و هرچه کار می خواهیم انجام بدهیم در این برنامه است تا همه ما را رصد بکنند. دبیر در پایان خاطرنشان کرد: هرکس رئیس فدراسیون بعدی شود باید این برنامه را ادامه بدهد چراکه این برنامه جامع و سند توسعه است و اگر انجام بدهند مطمئن باشید موفق می شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کشتی رئیس فدراسیون کشتی برنامه جامع سند راهبردی دبیر گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت جوایز کشتی‌گیران برتر رنکینگ کرواسی

به گزارش خبرگزاری مهر، اتحادیه جهانی کشتی برای نفرات برتر مسابقات رنکینگ خود جوایز نقدی درنظر گرفته و بر این اساس مبلغ ۱۰ هزار فرانک سوئیس (حدود ۷۰۰ میلیون تومان) از سوی فدراسیون کشتی به امیرحسین زارع، کامران قاسم پور، محمد نخودی، رحمان عموزاد، امیرعلی آذرپیرا، امیررضا معصومی، حسین ابوذری و عباس ابراهیم زاده در کشتی آزاد اهدا شد.
همچنین جوایز فردین هدایتی و علیرضا مهمدی در کشتی فرنگی نیز به حسابشان واریز شد. مبلغ پرداخت شده در آینده به صورت تهاتری در حساب فدراسیون با اتحادیه جهانی کشتی لحاظ می‌گردد. در این مراسم محسن فرح وشی قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان و سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد نیز حضور داشت.

کد خبر 6057096 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • از کارشناسی تخصصی تا استندآپ کمدین؛ آن صحبت‌ها را جدی فرمودید؟
  • پاداش نقدی اتحادیه جهانی کشتی به امیرحسین زارع
  • پاداش نقدی اتحادیه جهانی به پادشاه کشتی
  • محکومیت عباس جدیدی با شکایت دبیر تایید شد
  • پرداخت جوایز کشتی‌گیران برتر رنکینگ کرواسی
  • تایید محکومیت عباس جدیدی پس از شکایت علیرضا دبیر /اتهام: توهین به رییس فدراسیون کشتی
  • تایید محکومیت عباس جدیدی پس از شکایت دبیر
  • تایید محکومیت عباس جدیدی پس از شکایت علیرضا دبیر
  • علیرضا دبیر حکم محکومیت قطعی عباس جدیدی را گرفت
  • علیرضا دبیر حکم محکومیت قطعی عباس جدیدی را گرفت + جزئیات شکایت