Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - براساس گزارش اداره صادرات کالای بانک توسعه صادرات ایران تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات ایران در بخش دانش بنیان ها در سال جاری نسبت به سال قبل افزایش 100 درصدی داشته است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، بر اساس بررسی های انجام شده از سوی بانک توسعه صادرات در حوزه دانش بنیان، این شرکت ها طی یک دهه اخیر حضور موفقی در محیط رقابت بین المللی داشته اند و با توجه به سرعت تبدیل ایده دانش بنیان ها از مرحله آزمایشگاهی به تولید انبوه و ظرفیت تجاری سازی مطلوب این محصولات، مشخص شد که این حوزه بستر مساعدی برای سرمایه گذاری است؛ از این رو بانک توسعه صادرات ایران برای متقاضیان تسهیلات در این حوزه با همکاری معاونت علمی و فناوری و صندوق پژوهش و شکوفایی برنامه منسجمی را تدارک دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش نرخ سود تسهیلات اعطایی از محل منابع بانک براساس آخرین بخشنامه های شورای پول و اعتبار 18% و برای تسهیلات پرداختی از محل منابع تلفیقی بانک و صندوق توسعه ملی به صورت ترکیبی 14.5% است وبا توجه به همکاری های بعمل آمده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نرخ سود تسهیلات تلفیقی مذکور برای شرکت های دانش بنیان 12% در نظر گرفته شده است.
از آنجایی که اعتبارسنجی شرکت های دانش بنیان با سایر شرکت ها متفاوت است، وظیفه اعتبارسنجی از این شرکت ها به شرکت های اعتبارسنجی خاص خود محول شده است.قرارداد این فرایند با بانک بسته شده و لازم است شعب در این زمینه اطلاع رسانی لازم را به شرکت های دانش بنیان خواهان تسهیلات از بانک توسعه صادرات ایران داشته باشند؛ همچنین این امکان وجود دارد که دانش بنیان ها معادل 100 درصد ارزش وثیقه خود را در رهن بانک قرار دهند.
بهره گیری از ظرفیت طرح گواهی اعتبار مولد(اوراق گام) برای صنایع مختلف از دیگر اقدامات بانک بوده که با همکاری سازمان بورس اوراق بهادار فرآیند عملیاتی آن در بانک طی شده و تشویق مشتریان توسط شعب بانک برای استفاده ترکیبی از منابع تسهلاتی و اعتباری(تسهیلات و اوراق گام) برای متقاضیان ارقام بالا در تسهیلات سرمایه درگردش در دستور کار قرار گرفته است.
همچنین، در راستای هماهنگی با تحقق شعار سال 1399(جهش تولید) و کاهش آسیب های ناشی از شیوع ویروس کرونا بر بنگاه های اقتصادی، افزایش ظرفیت های تأمین مالی برای واحدهای تولیدی- صادراتی، کمک در راستای بازپرداخت تسهیلات اعطایی برای مشتریان خوش سابقه و مساعدت با آنها به منظور رفع موانع و مشکلات موجود از اقدامات حمایتی اخیر بانک می باشد. در همین راستا، شرکت صرافی بانک نیز به منظور تسهیل نقل و انتقال و مدیریت وجوه در کنار شبکه کارگزاری بانک همکاری های لازم را بعمل خواهد آورد. از سوی دیگر، امکان تأمین مالی نقدینگی مورد نیاز مشتریان بانک، بویژه در بخش طرحها، از طریق خدمات شرکت تأمین سرمایه بانک با بهره گیری از ابزارهای تأمین مالی اسلامی(صکوک) نیز میسر می باشد.
علاوه بر تسهیلات در قالب قبل از صدور، بانک توسعه صادرات ایران تسهیلات پس از صدور کالا و خدمات را از مسیر اعتبار خریدار و نیز اعتبار فروشنده(تنزیل اعتبارات اسنادی و بروات) ارائه می دهد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بانک توسعه صادرات ایران تسهیلات اعطایی دانش بنیان ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۶۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان زنجان گفت: بحث تامین مالی پروژه‌های نوآورانه و مجموعه‌های دانش‌بنیان وظیفه و رسالت توسعه صندوق‌های پژوهش کشور و در رأس آن‌ها صندوق نوآوری است.

بهزاد قاسمی شامگاه روز گذشته (چهارسنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جمع فعالان بخش آی‌تی استان زنجان که در محل جهاددانشگاهی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع صندوق نوآوری استان زنجان در سال گذشته به شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های فناوری و مراکز رشد ۲۷۰ میلیارد تومان خدمات مالی ارائه داده است که حدود ۱۰۰ میلیارد تسهیلات مستقیم بوده است. 

وی تصریح کرد: از این ۱۰۰ میلیارد ۳۳ درصد سهم شرکت‌های فعال در حوزه آی‌تی بود که امسال امیدواریم با همکاری ما بین صندوق و نظام صفی یارانه‌ای این عدد را قابل توجه کنیم.

او با اشاره به برنامه‌ها این حوزه، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال۲۷۰ میلیارد را به ۵۰۰ میلیارد برسانیم. سه منبع داریم که بتوانیم به شرکت‌های دانش‌بنیان یا عضو پارک، خدمات مالی ارائه کنیم که صندوق نوآوری و شکوفایی در راس آن‌ها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات