Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@15:02:35 GMT

افتتاح ۱۰ ایستگاه مترو تا پایان سال در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۱۶۴۰۲

افتتاح ۱۰ ایستگاه مترو تا پایان سال در پایتخت

تین نیوز

معاون حمل ونقل شهرداری تهران از تلاش برای افتتاح ۱۰ ایستگاه مترو تا پایان سال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مناف هاشمی صبح امروز در حاشیه مراسم تکمیل ورودی های ایستگاه «کمیل» و راه اندازی ورودی مستقل ایستگاه «مهدیه» برای افراد کم توان جسمی و حرکتی ، گفت: امید است اقداماتی که توسط حوزه حمل ونقل ترافیک در حال انجام است تاثیر مثبتی بر هوای پاک داشته باشد و ۱۸ دستگاهی که در قانون هوای پاک مسئولیت دارند به تعهدات و وظایف خود عمل کنند تا آلودگی هوا در سطح شهر تهران کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز دومین ورودی ایستگاه مترو «کمیل» افتتاح شد، افزود:  ورودی غربی در سال ۹۷ در منطقه ۱۰ افتتاح شده و دو سال زمان برد تا ورودی شرقی که در محدوده منطقه ۱۱ است افتتاح شود که حدودا ۵۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای ساخت این ورودی هزینه شده است و هشت پله برقی و دو آسانسور در راستای مناسب سازی ایستگاه برای معلولان تعبیه شده است.

هاشمی با بیان اینکه در طراحی اولیه ضرورت داشت که دو ورودی برای این ایستگاه در نظر گرفته شود چراکه این ورودی چون در یک منطقه دیگر شهر تهران است کارکرد یک ایستگاه را دارد، گفت: ورودی غربی در منطقه ۱۰ است و حالا ورودی شرقی در منطقه ۱۱ است و مناطق شرقی نواب را به راحتی پوشش می دهد ضمن اینکه خیلی از ایستگاه ها ورودی دوم ندارند و یا به دلیل نداشتن پله برقی و اسانسور و عدم طراحی مسیر نابینایان مناسب سازی نشدند که باید همکاران ما این مهم را با قید فوریت در دستور کار قرار داده و اصلاح کنند.

وی در مورد تحقق افتتاح هر ماه یک ایستگاه مترو ، افزود: تا پایان سال افتتاح 10 ایستگاه دیگر مترو جز تعهدات ما است ، البته ما هیچ وقت نگفتیم ماهانه یک ایستگاه افتتاح می‌کنیم اما بارها اعلام کردیم که تا پایان سال ۱۲ ایستگاه به مدار بهره برداری می رسد و با تزریق محل اعتبارات سهم دولت و همچنین منابع غیر نقد شهرداری تهران امید است پنج ایستگاه در بهمن و پنج ایستگاه هم در اسفندماه وارد مدار بهره برداری شود.

معاون شهردار تهران این را هم گفت: البته دقت داشته باشید که تجهیزات مترو خارجی است  و ممکن است به موقع به ما نرسد و شاید افتتاح  یک الی دو ایستگاه به سال ۱۴۰۰ منتقل شود اما تمام تلاشمان این است که تا پایان سال با تلاشی که همکاران دارند و با اختصاص منابع در اختیار به تعهدات خود عمل کنیم و اگر این اتفاق رخ دهد سال ۹۹ یکی از سال‌های خوب تهران است که ۱۲ ایستگاه و چند ورودی جدید به شبکه حمل و نقل اضافه می شود.

هاشمی در مورد بودجه مترو در سال آینده نیز گفت: شهردار تهران در آخرین جلسه شورای معاونین قول دادند که اعتبارات حمل ونقل در لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری را  قبل از ارسال به شورا بهتر کند که در این راستا جلساتی با حوزه معاونت برنامه ریزی داریم تا این ارقام اصلاح شود ولی از محل اعتبارات غیر نقد و اعتبارات مربوط به اوراق مشارکت دست و بال ما بسته نیست و امید است سال آینده بهتر از امسال کار کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ایستگاه مترو معاون حمل ونقل شهرداری تهران ایستگاه مترو تا پایان سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۶۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر

رضا داودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده، بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های محرومیت زدایی استان تا پایان تیرماه سال جاری افتتاح می‌شوند.

وی افزود: با بهره برداری از آنها تحول شگرفی در آبرسانی روستایی استان رقم خواهد خورد و رضایت حداکثری هم استانی‌های عزیز را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و مساعدت همکاران طرح در اجرایی نمودن پروژه‌های جهاد آبرسانی تصریح کرد: در این پروژه‌ها تاکنون بیش از ۴۰۰ کیلومتر لوله گذاری اجرا شده، بیش از ۱۰ هزار مترمکعب مخزن ساخته شده و بیش از ۴۰ ایستگاه پمپاژ راه اندازی شده و یا در مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه شرف راه اندازی است.

وی ادامه داد: افتتاح این پروژه‌ها نمونه بارزی از اقدامات جهادی صورت گرفته در استان است و به همین خاطر استان کرمانشاه از جمله استان‌های پیشرو در حوزه جهاد آبرسانی در کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 6087082

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیرمجاز در غرب تهران
  • انسداد ورودی بنا‌های تجاری غیر مجاز در منطقه ۱۹ پایتخت