Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون صنایع گفت: شرکت فولاد اصفهان رشد تولید مناسبی در شرایط تحریم و کرونا داشته اند و با بهره برداری از پروژه نورد گرم دو در حدود دو و نیم سال آینده به تولید بیشتری خواهند رسید ایران را از واردات فولاد مقاوم با ضخامت کم بی نیاز کنند. کمیسیون صنایع حتما از طرح‌های ایجاد ارزش افزوده در صنعت فولاد کشور حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو_یکی از صنایع مهمی که در سال جهش تولید، یک جهش و رشد مناسب در تولید داشت؛ صنعت فولاد بوده است. این رشد در تولید در شرایطی بوده که صنعت فولاد در جهان با کاهش روبرو بوده است. بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده فولاد، چین نیز به دلیل کرونا با کاهش تولید روبرو بوده است.
همچنین بحث آب‌بر بودن این صنایع نیز بسیار مدنظر بوده است. تجربه کشور‌های بزرگ دارای صنایع فولاد، به خوبی بیان می‌کند که می‌توان با ۱) تصفیه‌خانه‌های پساب‌های شهری ۲) بازفرآوری آب خروجی از واحد‌های فرآیند‌های تولید فولاد ۳) کاهش مصرف اب در فرآیند‌ها و سیکل‌های تولید ۴) بهینه‌سازی فرآیند‌های کولینگ تاور از طریق انتقال تکنولوژی از هدررفت آب جلوگیری کرد.
شرکت‌های فولادی با سرمایه‌گذاری ۱۶ هزار میلیاردی به تامین مالی پروژه انتقال آب خلیج‌فارس به داخل کشور پرداختند که سرمایه‌گذاری بسیار مهمی بوده است که باعث استفاده از آب تصفیه شده خلیج‌فارس در حوزه صنایع آب‌بر مانند فولاد شده است.

در همین رابطه، مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرگزاری دانشجو پیرامون صنعت فولاد داخل کشور گفت: شرکت فولاد اصفهان رشد تولید مناسبی در شرایط تحریم و کرونا داشته اند که با بهره برداری پروژه نورد گرم دو در حدود دو و نیم سال آینده به تولید بیشتری خواهند رسید و می‌توانند صادرات انجام داده و ایران را از واردات این محصول بی نیاز کنند.
وی با تاکید بر حمایت مجلس از صنعت فولاد افزود: کمیسیون حتما از صنعت فولاد کشور حمایت می‌کند و در همین راستا طرح بسیار مهمی برای حمایت از صنعت فولاد کشور در حال تدوین است که انشاله طی هفته جاری در کمیسیون طرح و تصویب می‌شود.

همچنین محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون اب و کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرگزاری دانشجو پیرامون ابداعات شرکت فولاد اصفهان در زمینه ذخیره سازی آب گفت: اقدامات فولاد مبارکه برای بحث پساب، اقدامات ارزنده‌ای بود و ما تاکید می‌کنیم که صنعت فولاد باید به سمت و سویی برود که کمترین میزان استفاده از آب بشود و به جای آن از پساب استفاده کنیم.

وی با اشاره به اولویت‌های زیست محیطی در صنعت فولاد کشور گفت: ملزومات زیست محیطی سیاست ماست و الحمدلله فولاد اصفهان هم این سیاست را دنبال می‌کند که این از کار‌های ارزنده فولاد است. با توجه به آلودگی که این روز‌ها در اصفهان و دیگر شهر‌های بزرگ مواجه هستیم، باید با جدیت قضیه فولاد را در اولویت قرار داد و برای تمام طرح‌هایی که دارند پیوست محیط زیست هم مد نظر قرار داد.

نماینده خمینی شهر در مجلس تاکید کرد: نمایندگان هم پیگیر قضایا هستند و از کارخانه‌هایی مثل فولاد اصفهان که از پساب استفاده می‌کنند، به محیط زیست توجه دارند، آلایندگی تجهیزات را انجام می‌دهند و فیلتر‌های مربوطه که جلوی آلایندگی هوا را می‌گیرد استفاده می‌کنند، حمایت قانونی می‌کند و نمایندگان از هیچ حمایتی دریغ نمی‌کنند و انشاله بحث کاهش مالیات تولید از ۲۵ به ۲۰ درصد به نتیجه برسد.

گفتنی است فولاد مبارکه اصفهان نماد یک شرکت بزرگ است که علاوه بر تعهد خود به تولید حداکثری و بازدهی بالا، به رشد تولید نیز رسیده است. در کنار این موضوع، در جهت جهش تولید نه تنها سرمایه‌گذاری کلانی در بخش‌های بالادست تولید کرده است، بلکه در معادنی در مناطق محروم به بهره‌برداری رسانده است. همچنین مسئولیت بزرگ اجتماعی خود در جهت تهیه اکسیژن روزانه بیمارستان‌ها را به انجام رسانده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی مصطفی طاهری کمیسیون صنایع صنعت فولاد کشور فولاد اصفهان رشد تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۶۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

رویداد فن‌آب با هدف حمایت از ایده‌های برتر بهینه‌سازی مصرف آب در صنعت نساجی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، سیدمهدی حجازی اظهار کرد: حامی اصلی رویداد فن‌آب (فناوری‌های نوین در مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی) شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان است و این رویداد با مشارکت دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

وی در ارتباط با اهمیت بهینه‌سازی آب در صنعت نساجی افزود: صنعت نساجی به‌خصوص در بخش چاپ، رنگرزی و تکمیل یک صنعت آب‌بر است و در استان اصفهان هم که قطب صنعت نساجی به‌شمار می‌رود، تعداد قابل توجهی از این واحدها وجود دارند. ازطرفی در دنیا شاهد رشد فناوری‌های مرتبط با مصرف بهینه آب و بازچرخانی آب در صنعت نساجی هستیم که مبحث بسیار مهمی است.

دانشیار دانشکده مهندسی نساجی عنوان کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان نیز درحال پیشرفت به سمت دانشگاه نسل چهار است به همین علت به فکر حل معضلات پیرامونی خود بوده و در برابر جامعه و اطراف خود مسئولیت دارد، از این‌رو حل مسئله آب در صنعت نساجی، بازچرخانی آن و کمینه کردن مصرف یک بخش اساسی است.

حجازی با بیان اینکه روش‌های سنتی مصرف آب با مصرف بیش از ده‌ها کیلوگرم آب در صنعت نساجی باید به روش‌های نوین تغییر کند، اضافه کرد: هدف این رویداد شناسایی ایده‌های دانشجویی، استارت‌آپی و واحدهای صنعتی دانش‌بنیان است که در این راستا قصد توسعه سبد محصول دارند. در طی این رویداد از صنعتگرانی که در حوزه چاپ، رنگریزی و تکمیل فعالیت می‌کنند نیز دعوت شده تا یک فن‌بازار شکل بگیرد.

وی در رابطه با طرح‌های ارسال شده به دبیرخانه رویداد بیان کرد: تاکنون ۲۸ طرح به دبیرخانه رویداد ارسال شده است که ۱۱ طرح در مرحله اول داوری و به مرحله نهایی رویداد راه یافتند. امیدواریم در انتهای رویداد ارتباط بین طرح‌ها و صنعت برقرار شود.

حجازی برقراری ارتباط بین شرکت‌کنندگان و صنعتگران بزرگ در طی این رویداد را مهم‌تر از کسب جایزه دانست و خاطرنشان کرد: روز پنجم اردیبهشت داوری نهایی انجام می‌شود. هر تیم حدود ۱۰ دقیقه ایده خود را مطرح می‌کند، تیم داوری و افرادی که از صنعت در برنامه حضور دارند این ایده را با چالش‌هایی مواجه می‌کنند و به ۳ تیم برگزیده جوایزی تعلق می‌گیرد.

کد خبر 747357

دیگر خبرها

  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان