Web Analytics Made Easy - Statcounter

شتاب در بازگشایی مدارس و اصناف استان قزوین، استقبال از کرونا تلقی می‌شود و این رویکرد منطقی نیست لذا هر گونه بازگشایی فقط با نظر ستاد ملی و استانی کرونا خواهد بود.

منوچهر حبیبی، جانشین ستاد کرونای استان قزوین در جلسه ستاد کرونای قزوین که در استانداری برگزار شد افزود : از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گزارش امیدوار کننده‌ای ارائه شد که روند کاهشی و پایدار بیانگر تلاش همه دستگاه‌ها و همکاری مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روند بیماری در استان نزولی شده و پایداری شرایط نباید ما را از مراقبت بیشتر بازدارد و هرگونه سهل انگاری می‌تواند آسیب‌های جدی به شهروندان وارد کند و زحمات گذشته را بر باد دهد.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت : باید رعایت دستورالعمل ‌ها تداوم یابد و نظارت‌ها گسترده‌تر شود.

حبیبی گفت: مهار کرونا فقط با جدی گرفتن نکلات بهداشتی و مصوبات ستاد ممکن می‌شود و این که در سه روز گدشته یک مورد فوتی داشتیم ناشی از اعمال محدودیت هاست.

وی اضافه کرد: با مشاهده برخی نمونه‌های جدید کرونای انگلیسی باید دانست که ویروس در حال جهش است و سرمای زمستان شرایط بهتری برای انتشار ایجاد می‌کند و فصل زمستان در واقع دوست کروناست و در کنار آن آلودگی هوا و وارونگی هوا بسیار نگران کننده شده و این که قزوین و آبیک با هوای آلوده مواجه شده برای ما نگران کننده است.

حبیبی گفت : شتاب در بازگشایی مدارس و اصناف، استقبال از کرونا تلقی می‌شود و این رویکرد منطقی نیست لذا هر گونه بازگشایی فقط با نظر ستاد ملی و استانی کرونا خواهد بود.

حبیبی افزود : کشور و استان دیگر توان پیک دیگری از ویروس کرونا را ندارد، زیرا هم کادر درمانی و هم مردم از این وضعیت خسته شده اند و باید تلاش کنیم دچار پیک دیگری از بیماری نشویم.

وی افزود: بروز هر گونه پیک جدید بیماری ما را با سونامی ویروس مواجه خواهد کرد که این وضعیت بسیار وحشتناک و نگران کننده شده و امروز باید اذعان کرد جاده کرونا بسیار لغزنده است و بی احتیاطی ما رابه دره سقوط می‌کشاند.

حبیبی تصریح کرد: ممنوع شدن تردد از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد بسیار تاثیر گذار بوده و تداوم خواهد داشت و کار خوبی در شهرستان البرز شده که از ساعت ۸.۳۰ دقیقه شب آژیر تعطیلی را در شهر به صدا در می‌آورند تا مردم آن را جدی بگیرند و در ساعت ۲۱ در خانه باشند.

وی افزود: از فرمانداران شهرستان‌ها انتظار داریم آن‌ها نیز هر شب از ساعت ۸.۳۰ دقیقه آژیر تعطیلی فعالیت‌ها و تردد را در شهر‌های خود به صدا درآورند تا شاهد کاهش تردد و بیماری در استان باشیم.

حبیبی گفت : تغییر وضعیت از رنگ به آبی کار سختی نیست و اگر تعداد بیماران۲۰ درصد کاهش یابد به وضعیت آبی تبدیل می‌شود و فرمانداران قزوین و تاکستان برای آبی شدن وضعیت خود باید همت کنند و بقیه شهرستان‌ها به سمت سفید شدن شرایط بروند.

وی بیان کرد: موضوع بازگشایی مدارس در کلیت موجب نگرانی است هر چند دغدغه وزیر آموزش و پرورش به دلیل افت تحصیلی کودکان است، اما آموزش مجازی تجربه جدیدی است که مدارس و دانشگاه‌ها خود را با آن هماهنگ کرده اند که جای خرسندی دارد.

حبیبی اضافه کرد: هرچند کلاس اول و دوم ابتدایی در فضای مجازی جواب نمی‌دهد و اثرگذار نیست، اما سلامت کودکان در اولویت قرار دارد لذا کلاس‌های درس مدارس و دانشگاه‌ها در وضعیت زرد در همه مقاطع ممنوع و در شرایط آبی کلاس‌های حضوری در مقطع اول و دوم ابتدایی با نظر ستادشهرستانی و فرمانداران می‌تواند به صورت اختیاری با تعداد ۵ تا ۱۰ دانش آموز با رعایت پروتکل‌ها تشکیل شود.

وی افزود: این کلاس‌ها حداکثر 2 روز در هفته خواهد بود که روستا‌ها شرایط بهتری برای کلاس‌های حضوری دارند.

حبیبی گفت: مراسم ۲۲ بهمن امسال به صورت نمادین و به صورت رژه خودرویی و موتوری خواهد بود و برگزاری هرگونه تجمع سیاسی و مذهبی و مراسم آیینی هم ممنوع است.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت : افزایش تست گیری همچنان مورد تاکید است و هدف گداری روزانه هزار تست با اولویت کارکران شهرداری‌ها و کارخانجات و کارمندان سیستم بانکی است تا افراد بیشتری شناسایی و مراقبت شوند.

حبیبی اضافه کرد: هر گونه مراسم آیینی و مذهبی، تجمع ورزشی، سیاسی و اجتماعی در همه شرایط همچنان ممنوع است.

وی ابراز امیدواری کرد با اقدامات انجام شده مرحله اول واکسیناسیون در استان قزوین تا قبل از پایان سال انجام شود/صداو سیما

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بازگشایی مدارس استان قزوین ستاد کرونای حبیبی گفت کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی استان‌هایی که آمادگی پذیرش مسافران نوروزی را دارند

ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفرهای نوروزی را اعلام کرد. در اطلاعیه‌های شماره ۱۶، ۱۷ و ۱۸ ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر آمده است:

با توجه به موج دوم سفرهای نوروزی و اعلام مرکز مدیریت و پایش سفرهای کشور ظرفیت‌های اقامتی تبریز، شبستر، جلفا، مرند، کلیبر، اسکو در آذربایجان‌شرقی، ارومیه، مهاباد، خوی، ماکو، سلماس، تکاب، سردشت در آذربایجان‌غربی، شهرستان‌های اردبیل، مشکین‌شهر، خلخال، نمین، نیز و پارس‌آباد در استان اردبیل، شهرستان‌های قزوین، تاکستان، الموت در استان قزوین، زنجان و ابهر در استان زنجان، شهرهای همدان، ملایر، تویسرکان، و نهاوند در استان همدان، شهرهای کرمانشاه، پاوه و روانسر در استان کرمانشاه، شهرکرد، کوهرنگ، بروجن، سامان در استان چهارمحال و بختیاری دارای آمادگی پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • اسکان بیش از ۱۲۱ هزار مسافر در ستاد‌های اسکان خوزستان
  • اسامی استان‌هایی که آمادگی پذیرش مسافران نوروزی را دارند
  • اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
  • ۸۷ هزار گردشگر نوروزی در مدارس استان بوشهر اسکان پیدا کردند
  • استقبال از پیکر شهید مدافع وطن نجاتی‌نیا در گرگان
  • استقبال از پیکر شهید نجاتی نیا در ستاد فرماندهی مرزبانی استان گلستان +فیلم
  • استقبال از پیکر شهید نجاتی نیا در ستاد فرماندهی مرزبانی استان گلستان
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • اسکان بیش از ۲۶ هزار فرهنگی در ستاد‌های اسکان هرمزگان