Web Analytics Made Easy - Statcounter

نحوه برگزاری دوره مهارت‌آموزی و استخدام معلمین حق‌التدریسی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش‌دبستانی و خرید خدمات آموزشی توسط مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری اعلام شد.

به گزارش ایسنا، در اجرای قانون الحاق یک ماده، به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش‌وپرورش مصوب ۱۳ شهریور ۱۳۹۷مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه‌های اجرایی مربوط (الحاقات بعدی)، اطلاعیه نحوه برگزاری دوره مهارت‌آموزی و استخدام معلمین حق‌التدریسی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش‌دبستانی و خرید خدمات آموزشی؛ مربوط به مشمولین قانون مزبور که به استناد مجوز ۸ اسفند ۱۳۹۸سازمان اداری و استخدامی کشور برای تبدیل وضعیت ۲۵هزار و 500 نفر از مشمولان که از سوی ادرارت کل آموزش‌وپرورش استان‌ها جهت گذراندن دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی به دانشگاه‌ها معرفی‌شده‌اند، اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اطلاعیه؛ اسامی مشمولان قانون، با کسب امتیاز لازم و در سقف ردیف‌های تخصیص‌یافته(موضوع مجوز شماره۷۱۱۰۴۱مورخ۶ اسفند ۱۳۹۸  سازمان اداری ­و استخدامی کشور)  که از سوی اداره کل آموزش­وپرورش استان سهمیه خدمتی مورد تأیید قرارگرفته، از طریق مرکز برنامه ­ریزی منابع انسانی و امور اداری به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی ارسال‌شده است .معرفی‌شدگان این مرحله می‌توانند جهت گذراندن دوره یکساله مهارت ­آموزی، طبق آیین­نامه اجرایی بند (۳) قانون مزبور مصوب جلسه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ هیئت‌ وزیران مورخ ۳۰ شهریور ۱۳۹۸  اقدام کنند.

کلیه افراد مشمول استخدام در این مرحله باید قبل از جذب و تبدیل وضعیت، تأییدیه گزینش را کسب کنند. نحوه انجام مراحل گزینش مطابق قوانین و مقررات مربوط، متعاقباً از طریق دبیرخانه هیات مرکزی گزینش به افراد مشمول قانون اعلام خواهد شد. 

باتوجه به ضوابط عمومی استخدام، اخذگواهی صحت مزاج (آزمایشات و معاینات بدو استخدام) و عدم سوءپیشنه از مرجع مربوط قبل از پایان پودمان اول آموزشی(حداکثر تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰)، الزامی است.

افراد مشمول قوانین فوق­ الذکر که به دلیل محدودیت در ردیف ­های استخدامی صادره ازسوی مراجع قانونی، امکان معرفی آنان برای گذراندن دوره مهارت ­آموزی دراین مرحله فراهم نشده، اعلام می ­دارد؛ در ادامه فرایند استخدام افراد مشمول، با رعایت قوانین و مقررات و اخذ مجوزهای قانونی لازم از مراجع ذی صلاح، برای تبدیل وضعیت آنان و معرفی به دوره یکساله مهارت ­آموزی، اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح استخدام معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی استخدام افراد مشمول مهارت آموزی حق التدریسی دوره مهارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۱۶۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون استخدامی هیچگاه جایگزین دوره‌های چهارساله دانشگاه فرهنگیان نمی‌شود

امروزه چالش نظام آموزشی کشور فقط کمبود آماری معلم نیست، بلکه کمبود معلم متعهد و کار آمد است که آموزش و پرورش را از حد مطلوب و غایت آن یعنی حیات طیبه دور می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مسئله تعلیم و تربیت از دغدغه‌های اصلی جامعه فرهیخته است و در اس آن هم چالش کمبود معلم وجود دارد. به منظور بررسی این مسئله گفت‌وگویی داشتیم با محمد قائدی معاونت سیاست ورزی مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان.

قائدی در ابتدا گفت: امروزه چالش نظام آموزشی کشور فقط کمبود آماری معلم نیست، بلکه کمبود معلم متعهد و کار آمد است که آموزش و پرورش را از حد مطلوب و غایت آن یعنی حیات طیبه دور می‌کند.

وی افزود: مدت هاست که صحبت جذب معلم از مسیر مختلف به گوش می‌رسد؛ جذب از طریق آزمون استخدامی، طرح امین، سرباز معلم و... که غالب پذیرفته شدگان آن بدون آموزش مهارت‌های تخصصی ویژه معلمی و به طور مستقیم پس از گذر از یک فرایند ساده پا به عرصه معلمی می‌گذارند و این همانند آن است که یک فرد عادی را با یک دوره کوتاه مدت هلال احمر به اتاق عمل فرستاده و از او خواسته شود که بیماری را جراحی کند، از آنجا که دستگاه آموزش و پرورش مسیر پیشرفت کشور را رقم می‌زند نگاه به مسئله امر تعلیم و تربیت نباید همانند این مصداق باشد.

وی در ادامه گفت: جذب با آمار بالا که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ هم صورت گرفته بود، به گفته کارشناسان حاضر دوره کاهش کیفیت معلمان را رقم زده است. علی رغم تاسیس مرکز تخصصی تربیت معلم یعنی دانشگاه فرهنگیان که از آن مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت یاد می‌شود میزان جذب دانشجومعلم این دانشگاه درصد غیرقابل قبولی از پذیرش هر ساله را شامل می‌شود.
توجه به توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان با نگاه بلند مدت بهترین اقدام برای افزایش معلم متعهد و کارآمد است.

وی گفت: ممکن است عده‌ای در پاسخ بیان کنند معلمان آزمون استخدامی هم در دانشگاه فرهنگیان حضور می‌یابند! اما توجه به مشاهدات نشان می‌دهد دوره‌های آخر هفته و همزمان با اولین سال تدریس نومعلمان آزمون استخدامی هیچگاه جایگزین دوره‌های چهارساله دانشگاه فرهنگیان نمیشود. در نتیجه افراد سیاستگذار در مسئله جذب معلم بهتر است با داشتن نگاه بلند مدت چالش کمبود معلم را با جذب‌هایی هدفمند و از مسیر دانشگاه فرهنگیان دنبال کنند.

قائدی گفت: طبق برخی شنیده‌ها جذب معلم بالغ بر صد هزار نفر خواهد بود، پیش بینی می‌شد این جذب نه به صورت یکباره و بلکه به صورت چند ساله صورت گیرد و خلأ فعلی معلم نیز با مشوق‌هایی مانند افزایش میزان حق الزحمه و پرداخت ماهانه آن و یا امتیازات دیگر برای استفاده از معلمان کارآمد فعلی، صورت پذیرد و یا از ظرفیت دانشجومعلمان سال‌های آخر استفاده شود.

دیگر خبرها

  • لایحه نحوه برگزاری تجمعات به کجا رسید؟
  • «لایحه نحوه برگزاری تجمعات» به کجا رسید؟
  • مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد شد
  • آزمون استخدامی هیچگاه جایگزین دوره‌های چهارساله دانشگاه فرهنگیان نمی‌شود
  • رتبه نخست دانشگاه گیلان در برگزاری دوره‌های مهارت افزایی
  • جایگاه نخست دانشگاه گیلان در برگزاری دوره‌های مهارت افزایی و تخصصی
  • ضرورت گسترش مهارت آموزی به دانش آموزان
  • تصویب تأسیس شش پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران
  • مهارت آموزی به سمت دانش آموزان گسترش یابد
  • شرکت ۵۰۰ مددجوی ندامتگاه فردیس در آزمون فنی و حرفه‌ای